آنچه از سریال George and Tammy باید بدانید

سریال جورج و تمی (George and Tammy) مینی‌سریالی در ژانر بیوگرافی و موزیکال به شمار می‌رود که محصولی از شبکه شوتایم است و داستان زندگی آشفته و پر سروصدای دو موزیسین کانتری به نام جورج جونز (George Jones) و تمی وینت (Tammy Wynette) را روایت می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این سریال بپردازیم.

آنچه از سریال George and Tammy باید بدانید

سریال جورج و تمی (George and Tammy) مینی‌سریالی در ژانر بیوگرافی و موزیکال به شمار می‌رود که محصولی از شبکه شوتایم است و داستان زندگی آشفته و پر سروصدای دو موزیسین کانتری به نام جورج جونز (George Jones) و تمی وینت (Tammy Wynette) را روایت می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این سریال بپردازیم.

عوامل سازنده سریال George and Tammy

ابی سیلویا (Abe Slyvia) سریال «جورج و تمی» را خلق کرده است. این تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بیشتر برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم چشم‌های تامی فی (The Eyes of Tammy Faye) شناخته می‌شود. او همچنین نویسندگی و خلق سریال‌های دیگری همچون سریال از نظر من مرده (Dead to Me)، سریال هپ و لئونارد (Hap & Leonard)، سریال رابطه (The Affair) و سریال پرستار جکی (Nurse Jackie) را در کارنامه خودش دارد.

کارگردانی تمام قسمت‌های سریال «جورج و تمی» را کارگردان استرالیایی جان هیلکوت (John Hillcoat) در دست داشته است که بیشتر برای کارگردانی فیلم مورد تحسین بدون قانون (Lawless) محصول سال 2011 میلادی شناخته می‌شود. ابی سیلویا نیز برای نوشتن داستان سریال از شری هولمن (Sheri Holman)، بکی مود (Becky Mode)، برایان گولوبوف (Bryan Goluboff) و لیندزی ویلاریال (Lindsey Villarreal) کمک گرفته است.

داستان سریال George and Tammy

سریال «جورج و تمی» بر اساس خاطراتی به نام سه نفر ما: بزرگ شدن با تمی و جورج (The Three of Us: Growing up with Tammy and George) نوشته جورجت جونز (Georgette Jones) است. جورجت جونز در سال 1970 میلادی به دنیا آمده و اولین و تنها فرزند جورج و تمی به شمار می‌رود و در طول زندگی خودش نیز شاهد شروع عشق و شهرت والدینش و همچنین فروپاشی همه چیز بوده است.

در این کتاب، جورجت شرح می‌دهد که بزرگ شدن در زیر سایه بزرگترین زوج موسیقی کانتری چگونه بوده است و چطور اعتیاد مادرش به داروهای مسکن منجر به مرگش شده و اعتیاد پدرش به الکل باعث دوری آن‌ها از یکدیگر شده است. سریال «جورج و تمی» از تمام لحظات کتاب استفاده خواهد کرد تا داستان چندین دهه از زندگی و حرفه جورج و تمی را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

بازیگران سریال George and Tammy

در سریال «جورج و تمی»، جسیکا چستین (Jessica Chastain) نقش تمی وینت را به تصویر می‌کشد. این بازیگر در سال 2022 میلادی برای نقش‌آفرینی در نقش تمی فی در فیلم «چشم‌های تمی فی» توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خودش کند.

جسیکا چستین با نقش‌آفرینی در فیلم درخت زندگی (The Tree of Life) و فیلم کمک (The Help) در سال 2011 میلادی توانست به بازیگری مشهور و سرشناس تبدیل شد و برای نقش‌آفرینی در فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (Zero Dark Thirty) بسیار مورد تحسین قرار گرفت. این بازیگر سابقه حضور در دنیای سریال نیز دارد و قبلا در کنار اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در سریال صحنه‌هایی از ازدواج (Scenes from a Marriage) محصول سال 2020 شبکه اچ‌بی‌او بازی کرده است.

مایکل شنون (Michael Shannon) دیگر بازیگر سریال «جورج و تمی» به شمار می‌رود که نقش خواننده موسیقی کانتری به نام جورج جونز را به تصویر می‌کشد. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی خودش در نقش‌های مکمل شهرت دارد و تاکنون نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road) محصول سال 2008 و فیلم حیوانات شب‌گرد (Nocturnal Animals) محصول سال 2016 میلادی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

از دیگر آثار وی نیز می‌توان به فیلم هشت مایل (8 Mile)، فیلم شکل آب (Shape of Water)، فیلم چاقوکشی (Knives Out) و فیلم قطار سریع‌السیر (Bullet Train) و همچنین سریال امپراتوری برادواک (Boardwalk Empire) و سریال نه غریبه کامل (Nine Perfect Strangers) اشاره کرد.

در سریال «جورج و تمی»، استیو زان (Steve Zahn) نقش چهارمین و آخرین شوهر تمی وینت به نام جورج ریچی را به تصویر می‌کشد. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در اولین فصل از سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) شناخته می‌شود. والتون گاگینز (Walton Goggins) نیز دیگر بازیگر این سریال محسوب می‌شود که نقش خواننده مشهوری به نام ارل مونتگومری ملقب به پینات را بازی می‌کند.

گاگینز اخیرا در سریال جمستون‌های درستکار (The Righteous Gemstones) بازی کرده و سابقه حضور در سریال وسترن موجه (Justified)، فیلم جنگوی رنجیرگسسته (Django Unchained)، دونده مارپیچ: علاج مرگ (Maze Runner: The Death Cure) و فیلم انت‌من و واسپ (Ant-Man and the Wasp) را در کارنامه خودش دارد.

تاریخ پخش سریال George and Tammy

در ابتدا قرار بود سریال «جورج و تمی» از سرویس آنلاین پارامونت پلاس پخش شود اما بعدا اعلام شد که پخش این سریال از تاریخ 4 دسامبر سال 2022 میلادی (یکشنبه 13 آذر 1401) از شبکه شوتایم شروع خواهد شد. این سریال که جمعا 6 قسمت دارد، به صورت هفتگی و در روزهای یکشنبه پخش می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان