طرز تهیه ته چین بال مرغ خوشمزه و عالی

طرز تهیه ته چین بال مرغ بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش یک دستور تهیه فوق العاده از این ته چین مجلسی را مطالعه کنید. این غذا برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب است.

طرز تهیه ته چین بال مرغ خوشمزه و عالی

ته چین یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که می توانید به سادگی آن را تهیه کنید. این غذا دستور تهیه ساده ای دارد و پذیرایی در مهمانی و مجالس شما نیز بسیار مناسب است. شما علاقه مندان به آشپزی روز می توانید در این بخش با طرز تهیه ته چین بال مرغ آشنا شوید.

دستور تهیه ته چین بال مرغ

تهیه انواع ته چین های خانگی کار ساده ای می باشد. شما می توانید با دستور تهیه های ساده انواع ته چین های خانگی و مجلسی همچون ته چین بال مرغ، ته چین مرغ ترش و ته چین دنده را تهیه و سرو نمایید.

مواد لازم

  • بال مرغ: 10 عدد
  • ماست شیرین: 1 پیمانه
  • برنج: 3 پیمانه
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر: 2 حبه
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • خلال بادام و زرشک: برای تزئین

طرز تهیه ته چین بال مرغ

طرز تهیه ته چین بال مرغ لذیذ

برای داشتن این ته چین فوق العاده خوشمزه خانگی باید ابتدا بال مرغ را مرینیت کنید. پیازها را خلالی برش زده و سیر را رنده نمایید. حالا بال های مرغ را درون ظرفی ریخته تا فرایند مزه دار کردن را شروع کنید. مقداری پیاز و سیر رنده شده به بال های مرغ اضافه نمایید. حالا خوب ماساژ دهید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار داده برای مزه دار کردن می توانید از مقداری ادویه و زعفران نیز استفاده کنید.

در این مرحله باید مواد ته چین را آماده نمایید. تخم مرغ را به همراه ماست و مقداری زعفران ترکیب کرده و با یک چنگال خوب هم زده تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شود. حالا نوبت به افزودن روغن و فلفل سیاه می رسد. مقداری نمک نیز اضافه کرده و مجدد مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

نحوه تهیه ته چین بال مرغ

در این بخش از طرز تهیه ته چین بال مرغ برنج را باید از چند ساعت قبل خیس کنید. مقداری نمک به برنج بزنید و روی حرارت بگذارید. حین پخت باید کف های روی برنج را بردارید. این برنج را باید مقداری زنده بردارید. حالا برنج را آبکش کرده و ته قابلمه را بال های مزه دار شده را بچینید.

نیمی از برنج خود را مواد ماستی ترکیب کرده و روی بال ها بریزید. با یک کفگیر باید سطح مواد را به خوبی صاف کنید. حالا باید نیمی دیگر از برنج ها را روی مواد بریزید و مجدد خوب صاف کنید. این برنج را باید به مدت 50 دقیقه برای پخت قرار دهید. روی مواد را نیز می توانید با مقداری زرشک و خلال تزئین نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان