فیلم‌هایی درباره کوچک شدن مشابه فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که آغازکننده فاز پنجم آن نیز است و سومین فیلم «انت‌من» نیز محسوب می‌شود. این اثر قرار است با معرفی شخصیت کانگ فاتح، تغییرات عمده و جذابی را در دنیای مارول ایجاد کند.

فیلم‌هایی درباره کوچک شدن مشابه فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که آغازکننده فاز پنجم آن نیز است و سومین فیلم «انت‌من» نیز محسوب می‌شود. این اثر قرار است با معرفی شخصیت کانگ فاتح، تغییرات عمده و جذابی را در دنیای مارول ایجاد کند.

یکی از جنبه‌های جالب‌توجه فیلم‎‌های «انت‌من» کوچک شدن اندازه کاراکترها و به تصویر کشیده شدن جهان از دیدگاهی تازه است. این موضوع قبلا نیز در فیلم‌های مختلف دیگری مورد بررسی قرار گرفته است و در این مطلب قصد داریم به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که در آن‌ها به موضوع کوچک شدن افراد پرداخته می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید.

1. فیلم مرد کوچک افسانه‌ای

'The Incredible Shrinking Man' (1957)

The Incredible Shrinking Man (1957)

فیلم مرد کوچک افسانه‌ای (The Incredible Shrinking Man) به عنوان پدر فیلم‌ها با موضوع کوچک شدن انسان‌ها است. این فیلم علمی تخیلی کلاسیک محصول سال 1957 میلادی برای به نمایش گذاشتن این موضوع خاص خود از جلوه‌های بصری خارق‌العاده‌ای با توجه به دوران ساختش استفاده کرده است.

این در حالی است که داستان آن نیز به خوبی به اجرا در آمده است. این فیلم داستان فردی را بازگو می‌کند که به اندازه یک حشره در می‌آید و حالا باید در زیرزمینی وحشتناک و غول‌پیکر زنده بماند. مطمئنا کسانی که از آثار علمی تخیلی و ترسناک دیوید کراننبرگ لذت می‌برند، از تماشای این فیلم نیز خشنود خواهند شد.

2. فیلم سفر شگفت‌انگیز

Fantastic Voyage (1966)

Fantastic Voyage (1966)

فیلم سفر شگفت‌انگیز (Fantastic Voyage) محصول سال 1966 میلادی داستان علمی تخیلی ساده و در عین حال هوشمندانه‌ای دارد. این فیلم داستان دانشمندی به شدت زخمی را روایت می‌کند که به درمان پزشکی نیاز دارد و تنها راه درمان وی نیز کوچک شدن تیمی از افراد تا سطح میکروسکوپی است تا وارد بدن وی شوند و او را از درون عمل کنند.

همین ایده داستانی باعث شده تا فیلم در دنیایی ناشناخته جریان داشته باشد که در آن، همه چیز از لحاظ فنی آشنا به نظر می‌رسد اما از نظر دیدگاه این کاراکترهای کوچک شده، عجیب و منحصربه‌فرد است. همانند بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی قدیمی، این اثر نیز در برخی از جلوه‌های ویژه خودش مشکل دارد اما در کل اثری سرگرم‌کننده است.

3. فیلم انت‌من

Ant-Man (2015)

Ant-Man (2015)

فیلم انت‌من (Ant-Man) اولین فیلم در این سه‌گانه به شمار می‌رود که داستان اسکات لنگ را به خوبی برای مخاطبان به نمایش در آورد و در کل، اثر ابرقهرمانی خوبی محسوب می‌شود. این اثر توانست پیچش خوبی در داستان سرقت خودش ایجاد کند و این در حالی است که سکانس‌های اکشن و خلاقانه آن نیز تاثیر قابل‌توجهی در سرگرم‌تر شدن آن داشته‌اند. از سوی دیگر، پل راد نقش‌آفرینی بسیار خوبی در نقش شخصیت اصلی داشته است و همین نیز باعث شده تا فیلم اوقات خوبی را برای بیننده‌ها رقم بزند.

4. فیلم زن کوچک افسانه‌ای

The Incredible Shrinking Woman (1981)

The Incredible Shrinking Woman (1981)

همانطور که از عنوان فیلم مشخص است، فیلم زن کوچک افسانه‌ای (The Incredible Shrinking Woman) محصول سال 1981 میلادی داستان مشابهی با فیلم «مرد کوچک افسانه‌ای» دارد و نکته قابل تأمل درباره این اثر آن است که به جای اینکه یک دنباله باشد، بیشتر اثری تقلیدی محسوب می‌شود و رویکردی کمدی دارد.

در کل، فیلم «زن کوچک افسانه‌ای» با توجه به تغییر جنسیت شخصیت اصلی آن، سبک‌تر و کمدی‌تر است و در آن، لیلی تاملین نقش زن خانه‌داری را بازی می‌کند که پس از لمس مواد شیمیایی عجیبی، بسیار کوچک شده است.

5. فیلم عزیزم، بچه‌ها را کوچک کردم

Honey, I Shrunk the Kids (1989)

Honey, I Shrunk the Kids (1989)

فیلم عزیزم، بچه‌ها را کوچک کردم (Honey, I Shrunk the Kids) محصول سال 1989 میلادی است و از آن دسته آثار به شمار می‌رود که داستان آن به خوبی از عنوانش مشخص است و بیننده از همان ابتدا می‌داند که با چه فیلم و داستانی سر و کار دارد. این فیلم داستان دانشمندی باهوش اما بی‌دقت را روایت می‌کند که در خانه روی اشعه کوچک‌سازی کار می‌کند و به طور اتفاقی، بچه‌های خودش را به اندازه‌ای بسیار ریز در می‌آورد. این اثر از فرض داستانی کوچک کردن انسان‌ها استفاده کرده و آن را در قالب اثری خانوادگی روایت کرده است و نتیجه نهایی آن نیز یک اثر علمی تخیلی خوب برای خانواده‌ها بوده است.

6. فیلم فضای درون

Innerspace (1987)

Innerspace (1987)

فیلم فضای درون (Innerspace) محصول سال 1987 میلادی اثری علمی تخیلی به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه همگان قرار گرفته و رویکری کمدی‌تر نسبت به داستان فیلم «سفر شگفت‌انگیز» در پیش گرفته است. این اثر داستان وسیله نقلیه کوچکی را روایت می‌کند که می‌تواند در داخل بدن انسان حرکت کند و یک نفر را نیز درون خودش جای می‌دهد. در این بین نیز یک فروشنده سوپرمارکت به طور اتفاقی درون آن قرار می‌گیرد و وارد ماجراجویی پیچیده و مهیجی می‌شود.

7. فیلم انت‌من و واسپ

Ant-Man and the Wasp (2018)

Ant-Man and the Wasp (2018)

فیلم انت‌من و واسپ (Ant-Man and the Wasp) دومین فیلم از این فرنچایز به شمار می‌رود که نسبت به اثر قبلی بهبود قابل‌توجهی داشت و دنیای گسترده‌ای را برای مخاطبان به نمایش در آورد و در عین حال، فضای موجود را کمدی و سبک حفظ کرد. این فیلم همچنین زمینه‌ساز بسیار مهمی برای اتفاقات فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) بود.

فیلم «انت‌من و واسپ» ممکن است شخصیت شرور ماندگاری نداشته باشد و به خوبی از جنبه‌های مختلف استعداد والتون گاگینز استفاده نکرده باشد اما همچنان اثری سرگرم‌کننده و جذاب به شمار می‌رود که می‌توان از تماشای آن لذت برد.

8. فیلم مرد عروسکی

Dollman (1991)

Dollman (1991)

فیلم مرد عروسکی (Dollman) محصول سال 1991 میلادی نمونه بسیار خوبی از ساخت فیلمی با داستان کوچک شدن مردم با بودجه کم به شمار می‌رود. این فیلم داستان انسان‌نماهایی از فضای بیرونی را روایت می‌‌کند که به روی زمین می‌آیند و به شدت کوچک شده‌اند اما نه به اندازه میکروسکوپی. این به معنای آن است که آن‌ها فرصت‌های بسیار خوبی برای ارتباط برقرار کردن با انسان‌های اندازه معمولی ندارد و همین نیز باعث می‌شود تا ارزش سرگرم‌کنندگی این اثر بسیار بالاتر باشد.

9. انیمیشن مورچه‌کش

The Ant Bully (2006)

The Ant Bully (2006)

انیمیشن مورچه‌کش (The Ant Bully) محصول سال 2006 میلادی شاید یک انیمیشن خارق‌العاده و جذاب نباشد اما همچنان سرگرم‌کننده است. این فیلم داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که به اندازه یک مورچه در آمده است. او پس از اینکه به یک کلونی مورچه‌ها حمله کرده، توسط مورچه‌ای جادوگر با صداپیشگی نیکلاس کیج کوچک شده است. همین نیز سبب شده تا حالا او برای اینکه بتواند در این جهان تازه زنده بماند، باید با این حشرات دوست شود.

10. فیلم کوچک‌سازی

Downsizing (2017)

Downsizing (2017)

فیلم کوچک‌سازی (Downsizing) محصول سال 2017 میلادی اثری برجسته با بازی مت دیمون، کریستن ویگ، هونگ چاو و کریستوفر والتز به شمار می‌رود که در آن، راه‌حل تمام مشکلات بشر، کوچک‌تر شدن انسان‌ها عنوان می‌شود. در حقیقت، کوچک شدن افراد سبب می‌شود تا آن‌ها فضای کمتری اشغال کنند، با پول خود چیزهای بیشتری بخرند و کمتر به محیط زیست آسیب بزنند. با این حال، این کار سبب شده تا بسیاری از چیزهای دیگر نیز پیچیده‌تر شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان