هر آنچه از فیلم Tetris باید بدانید

اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی روز به روز بهتر و جذاب‌‎تر می‌شوند و در سال‌های اخیر، فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog)، سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) و همچنین سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) توانستند توجه مخاطبان بیشتری را به خودش جذب کنند و به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.

هر آنچه از فیلم Tetris باید بدانید

اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی روز به روز بهتر و جذاب‌‎تر می‌شوند و در سال‌های اخیر، فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog)، سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) و همچنین سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) توانستند توجه مخاطبان بیشتری را به خودش جذب کنند و به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.

با این حال، اثری تازه ساخته شده که تلاش‌ها برای جهانی کردن یک بازی کلاسیک را به نمایش در می‌آورد و این اثر نیز فیلم تتریس (Tetris) است که در آن، داستان شخصی روایت می‌شود که این بازی را در سطح جهانی به شهرت بسیار زیادی رساند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر سینمایی آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Tetris

جان اس برید سکان کارگردانی این فیلم اوریجینال از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس را در دست دارد و نوآ پینک نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است. این در حالی است که فیلمبرداری این فیلم را آلوین اچ کوچلر انجام می‌دهد و موسیقی متن آن را نیز لورن بالفی می‌سازد.

داستان فیلم Tetris

فیلم «تتریس» بر اساس داستانی واقعی است و داستان هنک راجرز با بازی تارون اجرتون را روایت می‌کند که در سال 1988 میلادی توانست بازی تتریس را خلق کند. او خطر سفر به اتحاد جماهیر شوروی را به جان خرید تا در آنجا با یک مخترع به نام الکسی پاچیتنوف با بازی نیکیتا افریموف دیدار کند تا این بازی را برای مخاطبان عمومی ارائه کند.

بازیگران فیلم Tetris

در فیلم «تتریس»، تارون اجرتون نقش شخصیت اصلی داستان به نام هنک راجرز را ایفا می‌کند. در کنار او، مویو آکانده، توبی جونز، سوفیا لبدوا، ریک یون، ایگور گرابوزوف، کن یامامورا، مایلز بارو، آرون ودووز و لیوا آندرجوایت دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم «تتریس» نقش‌آفرینی می‌کنند، فیلمی که به نوعی یک اقتباس از بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

تاریخ پخش فیلم Tetris

فیلم «تتریس» اثری اوریجینال از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که قرار است به صورت انحصاری روی این سرویس عرضه شود و فعلا نیز تاریخی برای اکران آن روی پرده سینماها تعیین نشده است. این فیلم در تاریخ 31 مارس سال 2023 میلادی (جمعه 11 فروردین 1401) روی سرویس اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد.

دیگر فیلم‌های جذاب سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس در طی این چند سال توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد و آثار اوریجینال بسیار خوبی را خلق کند. در ادامه به معرفی چهار فیلم از این سرویس آنلاین می‌پردازیم که توانستند نامزد جایزه اسکار شوند.

فیلم چا چا ریل اسموت (Cha Cha Real Smooth): این فیلم بسیار زیبا از سال 2022 میلادی به کارگردانی و نویسندگی کوپر ریف است که این بازیگر در آن نقش‌آفرینی نیز می‌کند. از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر سینمایی نیز می‌توان به داکوتا جانسون و ونسا بورگارت اشاره کرد. این اثر در ژانر درام است اما در میان لحظات احساسی آن نیز می‌توان حس و حال دلنشین و کمدی را حس کرد.

فیلم گذرگاه (Causeway): این فیلم محصول سال 2022 میلادی با نقش‌آفرینی جنیفر لارنس در نقش اصلی است و داستان سرباز ارتش آمریکا را روایت می‌کند که آسیب مغزی شدیدی به هنگام خدمت در افغانستان دیده و به زور به آمریکا آورده شده است. حالا او با وفق دادن خودش با زندگی عادی مشکل دارد و در عین حال، منتظر سفر بعدی به افغانستان است. در مقابل جنیفر لارنس نیز برایان تایری هنری نقش‌آفرینی می‌کند.

فیلم کودا (CODA): این فیلم محصول سال 2021 میلادی داستان روبی را روایت می‌کند که تنها عضو شنوا در خانواده‌ای ناشنوا است و همین نیز سبب شده تا او به برادر و والدینش در زمینه ماهیگیری و فروش آن‌ها کمک کند. با این وجود، او علاقه شدیدی نسبت به خوانندگی دارد و قصد دارد تا به دانشگاه رفته تا علاقه خودش را دنبال کند. این اثر بسیار قدرت و عالی، با نقش‌آفرینی‌های بسیار درخشان از سوی بازیگران همراه شده است.

فیلم ولف واکرز (Wolferwalkers): این انیمیشن سینمایی واقعا بیننده‎‌ها را محسور خودش می‌کند. اتفاقات این اثر در دورانی پر از جادو و خرافات رخ می‌دهد، زمانی که گرگ‌ها به عنوان نمادی شیطانی و اهریمنی دیده می‌شوند و در همین حین، یک شکارچی جوان به نام رابین و پدرش به ایرلند می‌روند تا آخرین گله گرگ را بکشند. روشنایی پر جنب و جوش و پس‌زمینه بسیار خوب این انیمیشن سبب شده تا به اثر هنری بسیار ارزشمندی تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان