طرز تهیه ته چین گوشت قلقلی با طعم عالی و پخت آسان

ته چین انواع مختلفی دارد و یکی از آن ها ته چین گوشت قلقلی است که تفاوتی با دیگر ته چین ها دارد. در این ته چین از گوشت گوسفندی استفاده می شود و در حین تهیه به گوشت طعم بسیار خوبی با ادویه و .. داده می شود.

طرز تهیه ته چین گوشت قلقلی با طعم عالی و پخت آسان

ته چین یکی از غذاهای ایرانی است که از مخلوط پلو و انواع گوشت تهیه می گردد. این غذای اصیل ایرانی محبوبیت بسیاری در اکثر شهر های ایران کسب کرده و دلیل این محبوبیت بخاطر فرم و زیبایی آن است. همانطور که میدانید ته چین دارای دو بخش است و ته دیگ آن زعفرانی می باشد. برای مشاهده و طرز تهیه ته چین گوشت قلقلی این مطلب را دنبال کنید.

شما می توانید برای تزئین ته چین گوشت قلقلی از هویج، گوشت قلقلی و زرشک استفاده کنید. این غذای ایرانی با مواد اولیه متنوع و لذیذی تهیه می شود و به همین دلیل محبوبیت بسیاری را در سراسر کشور کسب کرده است. دقت فرمایید این دستور تهیه ته چین مناسب 4 نفر می باشد و در صورت نیاز آن را دو برابر و یا کمتر کنید. شما می توانید برای تنوع در آشپزی علاوه بر ته چین مرغ و ته چین گوشت این ته چین خوشمزه را نیز در برنامه غذایی تان قرار دهید.

ته چین گوشت قلقلی خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • برنج 2.5 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • ماست چکیده 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  • گلاب 1/2 قاشق غذاخوری
  • گلاب 1/2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

ته چین گوشت قلقلی با طعمی عالی

طرز تهیه ته چین گوشت قلقلی لذیذ

ابتدا برای تهیه ته چین گوشن قلقلی باید برنج را بشویید و با مقداری نمک کنار بگذارید. سپس به سمت پیاز ها بروید و آن را پوست و رنده کنید، وقتی آن را رنده کردید آب پیاز را به خوبی بگیرید و درون یک کاسه به همراه گوشت و ادویه ها بریزید و ورز دهید.

در مرحله دوم ، پس از هم زدن گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه اگر دیدید مواد بدست آمده شل بود می توانید با استفاده از آرد سفی و یا آرد نخودچی آن را سفت کنید. مقداری از مواد بردارید و در دست گرد کنید، سپس در ماهی تابه ای با مقداری روغن بریزید تا سرخ شوند.

در ادامه وقتی کوفته قلقلی سرخ شد آن را ز ماهی تابه در بیاورید و کنار بگذارید. در ادامه تخم مرغ، هل، گلاب، نمک و فلفل را درون کاسه دیگری بریزید و با چنگال مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا روغن و ماست را بی افزایید و هم بزنید. در انتها زعفران را هم بی افزایید و مخلوط کنید.

در این مرحله برنج را روی حرارت قرار دهیو و صبر کنید جوش بیاید و پس از کمی جوشیدن برنج را زنده تر از همیشه بردارید. مواد ته چین را به همراه مقداری هم بزنید. سپس در قابلمه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد برنج را ته قابلمه بریزید و کوفته قلقلی ها رو روی برنج قرار دهید.

وقتی کوفته های قلقلی را بر روی برنج ریختید به دلخواه زرشک بر روی کوفته ها بریزید و سپس مابقی برنج را روی کوفته ها بریزید. به مدت 50 دقیقه صبر کنید تا کوفته ها و برنج پخته شوند و پس از گذشت 50 دقیقه آن را در ظرف مورد نظر برعکس کنید. نوش جان.

طرز تهیه ته چین گوشت قلقلی خوشمزه

ته چین را در ظرف مورد نظر و در کنار انواع ترشیجات و ماست سرو کنید. برای مشاهده و تهیه انواع ته چین  های متنوع و خوشمزه بر روی لینک قرار داده شده در کلیک فرمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان