طرز تهیه پودینگ چیا یک دسر خوشمزه با طعم عالی

پودینگ چیا یکی از دسر های خوشمزه و مقوی است که در کوتاه ترین زمان و به خوشمزه ترین روش در خانه تهیه می گردد. در تهیه این دسر از انواع مواد اولیه مقوی مانند شیر، توت فرنگی، مربا توت فرنگی و دانه چیا استفاده می شود.

طرز تهیه پودینگ چیا یک دسر خوشمزه با طعم عالی

در پودینگ چیا از دانه ی چیا استفاده می شود که یکی از مفید ترین مواد خوراکی در دنیا می باشد. با استفاده از دانه چیا می توان سیستم ایمنی بدن را قوی کرد طوری که مقاوم در برابر مریضی ها و … باشد. دانه چیا علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری بر روی سلامتی بدن دارد، تاثیراتی بر روی لاغری یا کاهش وزن هم داشته که به همین دلیل طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. برای مشاهده طرز تهیه پودینگ چیا این مطلب را دنبال کنید.

دانه چیا خاصیت سیر کنندگی بالای دارد و به همین دلیل بر روی لاغری تاثیر داشته و از چاقی جلوگیری می کند. دسر یا پودینگ چیا به راحتی تهیه می شود و می توانید با تهیه این پودینگ خوشمزه در طول هفته از پرخوری و چاقی جلوگیری نمایید.

پودینگ چیا مقوی

مواد لازم

  • شیر 1 پیمانه
  • موز 2 عدد
  • گردو 3 عدد
  • دانه چیا 1/4 چیمانه
  • عسل 1 قاشق غذاخوری
  • توت فرنگی تازه 1 پیمانه
  • کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری
  • مربا توت فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1/4 قاشق غذاخوری

پودینگ چیا با توت فرنگی

طرز تهیه پودینگ چیا

ابتدا برای تهیه پودینگ چیا باید دانه چیا را تهیه کنید و بعد از آن 1 پیمانه شیر و 1/4 پیمانه دانه چیا را داخل یک کاسه مناسب مخلوط کنید و برای 3 الی 4 ساعت یا بهتر است برای نصف روز در یخچال بماند تا دانه چیا حالت پفکی طور و ژله ای پیدا کند.

در مرحله دوم وقتی دیدید دانه چیا پف کرد و حالت ژله ای پیدا کرد عسل را به آن بی افزایید و هم بزنید. حالا توت فرنگی ها را بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید و به همراه مربای توت فرنگی و وانیل داخل غذاساز بریزید تا کاملا مخلوط شوند. بجای غذاساز از گوشت کوب هم می توان استفاده کرد.

در ادامه توت فرنگی را برای تزئین و موز را خرد کنید. دانه چیا را باید نصف کنید و نصف آن را با پوره توت فرنگی مخلوط کنید و نصف دیگر را کاری نداشته باشید. حالا پودینگ دانه چیا را در لیوان های تک نفره به همراه تزئین موز و توت فرنگی سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه پودینگ دانه چیا خوشمزه

برای تزئین می توان از توت فرتگی های نصف شده و موز حلقه حلقه شده استفاده کرد که تزئین پودینگ چیا بستگی به سلیقه شما دارد. برای مشاهده انواع پودینگ های خوشمزه و متنوع بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان