تلویزیون OLED ۶۵ اینچی ال‌جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه نمایشگرها در جهان به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده که تلویزیون OLED ۶۵ اینچی این شرکت توانسته گواهی ردپای کربنی محصول (میزان اندک انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط محصول) را از Carbon Trust دریافت کند

تلویزیون OLED 65 اینچی ال‌جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه نمایشگرها در جهان به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده که تلویزیون OLED 65 اینچی این شرکت توانسته گواهی ردپای کربنی محصول (میزان اندک انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط محصول) را از Carbon Trust دریافت کند. با این دستاورد، این پنل اوال‌ای‌دی، این شرکت در صنعت نمایشگرهای OLED را پیشگام‌‎تر خواهد کرد.

پنل OLED 65 اینچی ال‌جی دیسپلی با رعایت استاندارد جهانی (PAS 2050) درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در کل چرخه عمر محصول، توانسته این گواهی را از Carbon Trust دریافت کند. شرکت کربن تراست یک شرکت مشاوره جهانی آب‌وهوا است که مأموریتش تسریع حرکت به سوی آینده‌ای کربن‌زدایی شده است و گواهی ردپای کربنی این شرکت نیز یکی از معتبرترین گواهی‌های زیست محیطی بین‌المللی محسوب می‌شود.

پنل خود نوردِه تلویزیون OLED ال‌جی دیسپلی نیازی به نور پس‌زمینه ندارد و همین نیز به این پنل این امکان را می‌دهد تا به میزان قابل‌توجهی استفاده از موارد پلاستیکی و تا 90 درصد نسبت به پنل‌های ال‌سی‌دی (LCD) را کاهش بدهد و با افزایش استفاده از آهن و مواد فلزی، نرخ بازیافت را به 92.7 درصد برساند. پنل تلویزیون OLED این شرکت قبلا گواهی Eco Product را از شرکت جهانی SGS مستقر در سوئیس دریافت کرده و دلیل آن نیز برتری در چهار دسته از لحاظ سازگاری با محیط زیست بوده است که شامل بازیافت، مواد خطرناک، بهره‌وری منابع و بهره‌وری انرژی می‌شود.

شرکت ال‌جی دیسپلی بازده انرژی پنل‌های تلویزیون اوال‌ای‌دی خودش را در سال جاری نسبت به پنل‌های قبلی به میزان 22 درصد بهبود بخشیده و دلیل آن نیز استفاده از فناوری تازه رونمایی شده META است که ترکیبی از فناوری آرایه میکرو لنز (MLA) است و با META Booster که الگوریتمی انحصاری افزایش روشنایی این شرکت محسوب می‌شود، انتشار نور را به حداکثر می‌رساند. پنل‌های اوال‌ای‌‎دی ال‌جی دیسپلی همچنین به دلیل انتشار کمترین نور آبی شهرت دارد و در عین حال، بهترین تجربه تماشای بدون سوسو را برای کاربران فراهم می‌آورد.

در همین حال، شرکت ال‌جی دیسپلی سیستم ارزیابی چرخه عمر (LCA) خود را در سال 2021 میلادی معرفی کرده است تا به طور جامع هر تأثیر زیست محیطی ایجاد شده در طول چرخه عمر یک محصول را ارزیابی کند. از طریق این ابتکار جدید، شرکت با موفقیت مصرف کل مواد و قطعات خودش را کاهش داده و گازهای گلخانه‌ای و مصرف برق در حین ساخت را به حداقل رسانده است؛ این در حالی است که توسعه محصولاتی با مصرف برق کمتر و کاهش ضایعات در مرحله دفع تولید شدند.

کوان شیک پارک معاون بنیاد آزمایشگاه فناوری در شرکت ال‌جی دیسپلی در همین راستا اظهار داشته:

«هدف ما افزایش سازگاری با محیط زیست و رقابت‌پذیری پنل‌های تلویزیون اوال‌ای‌دی خودمان با استفاده از فناوری‌های سازگار با محیط زیست و با توجه به تخصص بی‌نظیر خودمان است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر