طرز تهیه کوفته جنوبی لذیذ با طعم متفاوت

کوفته ها با استفاده از گوشت چرخ کرده و مواد اولیه دیگر تهیه می شوند که بستگی به خود کوفته دارد. کوفته ها را می توان با طعم و عطر های مختلفی تهیه کرد که معمولا زمان آماده سازی کوفته نسبت به پخت آن کمتر است .

طرز تهیه کوفته جنوبی لذیذ با طعم متفاوت

کوفته یکی از غذاهای اصیل و معروف ایرانی است که با دستور پخت و طعم های مختلف در سراسر کشور تهیه می شود. شما می توانید انواع کوفته را در خانه با استفاده از گوشت چرخ کرده و دیگر مواد اولیه تهیه کنید و از طعم بی نظیر کوفته لذت ببرید. برای تهیه کوفته جنوبی و یا همان کوفته عربی باید سس مخصوص آن کوفته را تهیه کنید و در آخر کوفته ها را درون آن بجوشانید. طرز تهیه کوفته جنوبی قرار دارد.

برای تزئین کوفته جنوبی می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید که البته نیاز به تزئین ندارد به دلیل ریختن سس دارای ظاهری جذاب می شود اما اگر خواستید می توانید از انواع سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری به صورت خرد شده و یا کامل استفاده نمایید.

کوفته عربی خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز 3 عدد
  • خلال بادام 25 گرم
  • گردو آسیاب شده 70 گرم
  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
  • تمر هندی 3 قاشق غذاخوری
  • رب انار 1 قاشق مربا خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه و کاری به مقدار لازم

کوفته جنوبی با طعمی عالی

طرز تهیه کوفته جنوبی با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه کوفته جنوبی یک عدد پیاز را پوست کرده و رنده ریز رنده کنید. سپس آب پیاز را با دست بگیرید تا دارای آب نباشد و کوفته باز نشود و درون کاسه ای بریزید. گردو آسیاب شده، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و ادویه ها را درون کاسه بریزید و حسابی ورز دهید.

در ادامه باز هم کوفته را ورز دهید، دقت فرمایید هر چقد کوفته را بیشتر و بهتر ورز دهید دارای کوفته بهتری می شوید. پس از خوب ورز دادن کمی از مواد کوفته به اندازه یک گردو بردارید و در دستتان آن را گرد کنید. تمام کوفته ها را تا زمانی که مواد کوفته تموم شود گرد کنید.

بعد از گرد کردن تمامی کوفته ها آن را درون ظرفی با کمی فاصله بگذارید و درون یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و بعد از تهیه سس کوفته می توان آن را از درون یخچال بیرون آورد و درون آب جوش ریخت تا مغز پخت شوند. در مرحله بعد باید به سراغ تهیه سس بروید.

برای تهیه سس 2 عدد پیاز باقی مانده را به صورت خلالی پس از پوست کردن خرد کنید و درون قابلمه ای مناسب تفت دهید و ادویه هایی مانند نمک، فلفل، کاری و زردچوبه را بی افزایید. سپس 2 لیوان آب بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید و به آرامی کوفته ها را درون سس قرار دهید.

وقتی که کوفته ها را درون قابلمه گذاشتید درب آن را نبندید تا کوفته ها باز نشوند. خلال بادامی که از قبل خیس کردید را به قابلمه بی افزایید تا همراه کوفته ها نرم شوند. بعد از نیم ساعت پخت کوفته تمر هندی را با مقداری آب باز کنید و با رب انار و شکر مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید.

در آخر صبر کنید کوفته و سس به مدت 20 الی 30 دقیقه دیگ بپزند و سس غلیظ تر شود و پس از گذشت این مدت زمان کوفته ها را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه نان و یا برنج سرو کنید. نوش جان.

دستور پخت کوفته جنوبی لذیذ

می توان روی کوفته ها را با استفاده از سبزیجات تزئین کرد. برای مشاهده و تهیه انواع کوفته های لذیذ و خوشمزه بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان