iOS ۱۶.۴.۱ (a): اولین به‌روزرسانی اضطراری امنیتی آیفون

در بسیاری از موارد، راه حل به سادگی تلاش مجدد بعد از آن یا کمی بعدتر در روز بوده است. این خیلی خوب برای اولین بار در نوع خود نیست.

iOS 16.4.1 (a): اولین به‌روزرسانی اضطراری امنیتی آیفون

برای اولین بار، اپل به کاربران آیفون یک به‌روزرسانی اضطراری امنیتی با نام “Rapid Security Response (RSR)” منتشر کرده است، همراه با نسخه متناظر RSR برای مک. این تغییری در نحوه عرضه به‌روزرسانی‌های کوچک توسط اپل را نشان می‌دهد، که با شماره این به‌روزرسانی نیز مشخص شده است. پس از iOS 16.4.1، شما می‌توانید منتظر به‌روزرسانی کوچک iOS 16.4.2 باشید، تا زمانی که iOS 16.5 منتشر شود.

به‌روزرسانی روز 3 ماه مه: ارزش یادآوری دارد که برخی از کاربران با مشکلاتی در نصب به‌روزرسانی Rapid Security Response مواجه شده‌اند و با پیام “Unable to Verify Security Response” مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد که این یک مشکل اولیه بوده که در حال حاضر باید حل شده باشد. محتوای بیشتری از این موضوع و اینکه آیا باید به‌روزرسانی جدید را نصب کرد، در این پست از نویسنده مشارکت کننده سراسری مجله فوربز، گوردون کلی، وجود دارد.

در بسیاری از موارد، راه حل به سادگی تلاش مجدد بعد از آن یا کمی بعدتر در روز بوده است. این خیلی خوب برای اولین بار در نوع خود نیست.

برای توضیح، هرچند iOS 16.4.1 (a) برای اولین بار بود که اپل یک RSR را برای همه کاربران منتشر کرده بود، اما این قابلیت برای نخستین بار در iOS 16.2 که در دسامبر سال گذشته منتشر شد، معرفی شده بود.

تا به حال، این به‌روزرسانی‌ها فقط در نسخه‌های بتای توسعه‌دهندگان استفاده شده‌اند، تا اطمینان حاصل شود که توسعه‌دهندگان با آخرین مزایای امنیتی بروزرسانی‌ها آشنا هستند بدون اینکه برای بروزرسانی بعدی باید صبر کنند.

در همین حال، در انتظار فاش شدن iOS 17 در نمایشگاه WWDC در ماه ژوئن، اپل همچنین به پیشرفت iOS 16 بعدی خود، یعنی نسخه 16.5، ادامه می‌دهد. در 24 ساعت گذشته، اپل چهارمین بتای توسعه‌دهندگان iOS 16.5 را منتشر کرد که به سرعت بعد از آن بتای عمومی را نیز منتشر کرد. امکانات جدید شامل بخش ورزشی در برنامه اخبار اپل، همراه با گزینه جدیدی برای Siri جهت شروع ضبط صفحه با صدای شما است. همچنین، محتوای ورزشی گزینه‌های چندمنظوره نمایش دادن خواهد داشت که می‌تواند تغییر دهنده بازی باشد. انتظار می‌رود که iOS 16.5 به زودی منتشر شود و یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 16، بجز RSRها، پیش از آن که توجه اپل به iOS 17 جلب شود. منتظر بمانید.

آیفون‌هایی که می‌توانند iOS 16.4.1 (a) را اجرا کنند چیستند؟ iOS 16.4 روی همه آیفون‌هایی که در پایان سال 2017 یا بعد از آن عرضه شده‌اند، شامل iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X، اجرا می‌شود و این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های مرتبط با تمامی این دستگاه‌ها است.

نحوه دریافت به‌روزرسانی بروزرسانی کردن آسان است: ابتدا برنامه Settings را در دستگاه باز کنید، سپس گزینه General و سپس Software Update را انتخاب کنید. سپس گزینه Download and Install را انتخاب کنید و همه چیز به سرعت تنظیم خواهد شد. در واقع، چیز جدید دیگری نیز در این به‌روزرسانی وجود دارد. باید اطمینان حاصل کنید که آیفون به RSR ها دانلود کند. اپل می‌گوید: “آیفون یا iPad: به تنظیمات > General > Software Update > Automatic Updates بروید، سپس مطمئن شوید که گزینه “Security Responses & System Files” فعال است.”

چه چیزی در این بروزرسانی وجود دارد

در این به‌روزرسانی اپل، توضیح داده است که RSRs چیست: “پاسخ های امنیتی سریع نوع جدیدی از به‌روزرسانی نرم‌افزار برای آیفون، آیپد و مک است. آنها بهبودهای امنیتی مهمی را بین بروزرسانی های نرم‌افزار ارائه می‌دهند – برای مثال، بهبودهایی در مرورگر وب Safari، ایستگاه کتابخانه ای WebKit و یا کتابخانه های سیستمی بحرانی دیگر. آنها همچنین ممکن است برای پیشگیری از برخی مشکلات امنیتی که به سرعت باید بهبود یابند مورد استفاده قرار گیرند، مانند مشکلاتی که ممکن است قبلاً بهره برداری شده یا گزارش شده باشند.”

اپل مشخص نکرده است که بروزرسانی‌های امنیتی در iOS 16.4.1 (a) چه شامل مواردی است. اما شرکت می‌گوید اگر پاسخ‌های امنیتی و فایل‌های سیستمی را خاموش کنید، به‌روزرسانی بعدی در صورت شامل تغییراتی در امنیت یا پیشگیری از مشکلات امنیتی آن را به دست خواهد آورد.

این روش جالبی برای به‌روزرسانی آیفون شماست و امکان بروزرسانی های سریع و کوچک جذاب است. در مورد من، مطمئناً بخش سریع نام آن معتبر است. حجم 85 مگابایتی آن به سرعت دریافت و در کمتر از دو دقیقه نصب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان