طرز تهیه کاپ کیک اسفناج خوشمزه با طعم فراموش نشدنی

این مطلب را آرگا به آموزش طرز تهیه کاپ کیک اسفناج اختصاص داده است، بنابراین دعوت می کنیم ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج خوشمزه با طعم فراموش نشدنی

کاپ کیک اسفناج یکی از کاپ کیک های خوش طعم و سالم محسوب می شود از سبزی اسفناج تهیه می گردد. این کاپ کیک همچنین دارای رنگ و لعابی عالی و ظاهری اشتهابرانگیز می باشد که باعث می شود به عنوان گزینه ای مناسب برای پذیرایی در مهمانی ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه کاپ کیک اسفناج آشنا می کنیم.

بعضی از بچه ها از طعم اسفناج خوششان نمی آید، و با توجه به فواید و خواص فوق العاده و بیشمار اسفناج، این اصلا خوب نیست و باید راه حلی برای آن بیندیشید. ایده ی جالب و کاربردی استفاده از اسفناج در یک دس خوش طعم و دوست داشتنی است تا کودکان را ترغیب به خوردن نمایید. در واقع می توانید با تهیه یک کاپ کیک فوق العاده و دیزاین آن با خامه شیرینی پزی و گاناش های شکلاتی و … به هدف خود یعنی قرار دادن اسفناج در برنامه غذایی آن برسید.

دستور پخت کاپ کیک اسفناج با طعمی ایده آل

دستور پخت کاپ کیک اسفناج با طعمی دوست داشتنی

مواد لازم

  • 250 گرم برگ اسفناج
  • دو قاشق غذاخوری بکینگ پودر
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموترش
  • یک پیمانه شکر
  • دو پیمانه آرد قنادی
  • سه عدد تخم مرغ
  • 3/4 پیمانه روغن مایع یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • اندازه کافی شکلات چیپسی و خامه شیرینی پزی

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج یک دسر دوست داشتنی و ساده

در اولین مرحله برگ اسفناج ها را تمیز نموده و درون غذاساز بریزید تا پوره گردد، همچنین می توانید از آسیاب استفاده کنید. توجه نمایید سه چهارم پیمانه پوره اسفناج نیاز دارید. بکینگ پودر و آرد را نمک را با یکدیگر ترکیب نموده و در 3 مرحله از الک بگذرانید تا به آرد هوا داده شود. بعد هم فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم گردد، خامه شیرینی پزی را در دمای اتاق بگذارید تا حالت نیمه یخ به خود بگیرد.

سپس در این مرحله هر 3 عدد تخم مرغ را با شکر و وانیل درون ظرفی بریزید و با استفاده از همزن برقی برای پنج دقیقه عمل هم زدن را انجام دهید تا حجم یافته و کرمدار گردد. بعد پوره اسفناج را با روغن مایع، آب لیموترش درون غذاساز بریزید تا خوب ترکیب و پوره گردد. در صورت نبود غذاساز می توانید از گوشتکوب نیز بهره ببرید. ترکیب به دست آمده را به تخم مرغ هم زده شده بیفزایید و خوب بهم بزنید.

حالا مواد را برای مدت یک دقیقه به خوبی بهم بزنید تا حالتی یکدست به خود بگیرد، بعد ترکیب آرد را در سه مرحله به آن بیفزایید و در هر کدام از مراحل پس از اضافه کردن ترکیب، به کمک لیسک را به خوبی بهم بزنید. بعد کمی قبل تر در قاب های مافین کپسول کاغذی بگذارید و دو سوم آنها را پر نمایید. در صورت تمایل می توانید از کپسول های کاغذی بهره ببرید و دیگر از قابل مافین استفاده نکنید.

در نهایت هم قالب مافین را داخل پنجره میانی فر که کمی قبل تر گرم شده، برای 35 دقیقه بگذارید تا کاپ کیک ها پخته و پف گردند. بعد از قالب آنها را بیرون بیاورید و با استفاده از خامه شیرینی پزی هم زده شده دیزاین نمایید. و به عنوان آخرین اقدام بر روی کاپ کیک ها شکلات چیپسی بریزید.

آشنایی با طرز تهیه کاپ کیک اسفناج ساده و خوش طعم

نکات مهم و کاربردی

طرز پخت کاپ کیک اسفناج در چند مرحله با نکات

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کاپ کیک اسفناج آشنا می کنیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. اسفناج یکی از سبزیجات برگی می باشد که با استفاده از آن می توان غذاهای خوش طعم متفاوتی از جمله کوکوی اسفناج و اسفناج پلو  و نیز آشنایی با رسپی انواع کیک به روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان