اقتصادآنلاین: شاخص کل در مسیر اصلاح است/ تحلیل دو سناریو محتمل بازار سرمایه

پس از آن رشد های خوب ماه های گذشته و رسیدن ارزش معاملات خرد به محدوده ۲۲ هزار میلیارد تومان در اواسط اردیبهشت، دو هفته ای است که ارزش معاملات کاهش قابل توجهی را تجربه میکند و به ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم رسیده است

اقتصادآنلاین نوشت: گزارش های صنایع یکی یکی روانه بازار شده و انصافا بد هم نبودند. گزارش پالایشی ها شتران شبندر شپنا در هفته گذشته قابل توجه و مطلوب بود. صنایع تورمی و کوچک شاهد رشد نرخ فروش بودند. گروه بانکی نیز با اخبار افزایش سرمایه و تراز مثبت عملیاتی  مورد توجه هستند. گروه خودرویی افت زیادی داشتند و به قیمت های کف رسیدند نهایتا با عملیاتی شدن فروش مجدد در بورس کالا  معاملات این صنعت رونق میگیرد.
 
به طور کلی برخی صنایع شاهد رشد فروش ، کاهش روند بهای تمام شده و بهبود حاشیه سود هستند ولی در کنار اخبار خوب شرکت ها شاهد مشکلات قطعی برق صنایع و کاهش تولید و متضرر شدن برخی شرکت ها و پایین آمدن راندمان آنها نیز هستیم. افت و نوسان منفی دلار از 55 تا 50 هزار تومان نیز سوداوری صنایع صادراتی را متاثر میکند و در بی رمقی معاملات بورس بی تاثیر نیست.
 
 به هر حال شاخص کل از دید نموداری حتی نیاز به اصلاح و استراحت داشت و در تحلیل های قبل به آن اشاره داشتیم.  همه این عوامل دست به دست هم داده تا روزهای منفی و تعادل قیمت ها را در دو هفته اخیر تجربه کنیم. حال باید دید برگشت روند و افزایش تقاضا در چه محدوده ای قوی تر است:
 
سناریو 1/ الگوی ترکیبی: پس از تکمیل یک دیامتریک بزرگ در قله 99 وارد اصلاح زمانبر دوساله ای تحت عنوان (x) شده ایم. در ادامه شاخص کل با رسیدن به کف G وارد روند صعودی ترکیبی شد و که تا به حال در مسیر تکمیل نمودن شاخه A می باشد. همانگونه که مشاهده میشود در (X) موج دوم هستیم که کمی زمانبرخواهد بود و انتظار شکل گرفتن یک سه موجی را داریم. رشد چند روزه شاخص b از (x) خواهد بود و پس از تکمیل c،  روند صعودی پر قدرت تری خواهد گرفت. محدوده حمایتی همان حمایت تحلیل سریالی قبل است. 2 میلون 70 هزار الی 2 میلیون و 160 هزار واحد  و در برگشت هدف های سقف قبلی و 2 میلیون 650  در پله اول و سپس 2 میلیون 900 تا حوالی 3 میلیون واحد مهم است.
 
اقتصادآنلاین: شاخص کل در مسیر اصلاح است/ تحلیل دو سناریو محتمل بازار سرمایه
 
ار اس ای حمایتی را شکسته و به آن پولبک زده است. باید دید مجدد برگشت و نزولی شدن را خواهیم داشت یا خیر... این برهه از بازار کمی نوسانی است و بهتر است با بخشی از پرتفو نوسانگیری کرده و در بخش دیگر سهم های کم ریسک با نقد شوندگی بالا و گزارش های مطلوب را چیده باشیم.
 
سناریو دوم/ روند فعلی دیامتریک!
 
سناریوی محتمل و منطقی دیگر این است که یک A در قله 99 تمام شده و شاهد تکمیل B زمانبر به صورت یک سیمتریکال بوده ایم. سپس با اتمام ناقص اخرین شاخه I ، روند رشد شروع شده و یک دیامتریک در حال تکمیل است. abc تمام  و حال در لگ d هستیم. این لگ در محدوده حمایتی ذکر شده در سناریو اول تمام و بیشتر زمانبر خواهد بود و سپس رشد خوب شاخه e  پیش روی بازار خواهد بود.
 
اقتصادآنلاین: شاخص کل در مسیر اصلاح است/ تحلیل دو سناریو محتمل بازار سرمایه
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان