توصیه‌هایی درباره سلامت روان مادران باردار

در زمان بارداری، ممکن است زنان ترکیبی از احساسات و حالات مختلف از جمله افسردگی و اضطراب را تجربه کنند.

توصیه‌هایی درباره سلامت روان مادران باردار

به نقل از kidshealth، متخصصان توصیه می‌کنند که برای مراقبت از سلامتی مادر و کودک، زنان باردار می‌بایست غذاهای مغذی مصرف کنند، ورزش کنند، خوب بخوابند و ویتامین های دوران بارداری خود را مصرف کنند.

نوسانات خلقی در دوران بارداری طبیعی است. با این حال اگر دائماً عصبی یا افسرده هستید، این حالت می‌تواند نگران‌کننده باشد.

به گفته متخصصان، افسردگی و اضطراب دو اختلال شایع در زمان بارداری هستند.

افسردگی عبارت است از غمگینی یا احساس ناراحتی یا تحریک پذیری که برای هفته ها یا ماه ها ادامه یابد. همچنین ممکن است فردی قبل از بارداری افسردگی داشته باشد اما این حالت به دلایل مختلفی در دوران بارداری تشدید شود.

اضطراب نیز احساس نگرانی یا ترس از اتفاقاتی است که ممکن است رخ دهند. بسیاری از عوامل می توانند در دوران بارداری زنان را تحت فشار قرار دهند. ممکن است نگران این باشید که پدر و مادر خوبی نخواهید بود یا اینکه نمی توانید از پس مسائل مرتبط با نگهداری یک نوزاد برآیید.

سایر مشکلات مرتبط با سلامت روان نیز که ممکن است در دوران بارداری ایجاد شود، عبارتند از:

* اختلال دوقطبی

* اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

* حملات پانیک

* اختلال وسواس اجباری (OCD)

* اختلالات خوردن

درمان نگرانی و مشکلات مربوط به سلامت روان در دوران بارداری بسیار مهم است. فردی که افسرده و مضطرب است یا مشکل دیگری دارد، ممکن است مراقبت های پزشکی مورد نیاز خود را دریافت نکند.

مراجعه به یک روانشناس یا مشاور می‌تواند در حل مشکلات مرتبط با سلامت روان بسیارکمک کننده باشد و به بهبود وضعیت سلامت و کیفیت زندگی مادر و کودک در سال‌های بعد بیانجامد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان