ماهان شبکه ایرانیان

پتانسیل گردشگری بالای عربستان سعودی در ده سال آینده

پیدا کردن مقصد جدید برای سفر ممکن است دشوار به نظر برسد و به همین دلیل نیز برخی تصمیم می‌گیرند تا به سراغ همان مقاصد تکراری و همیشگی بروند

پتانسیل گردشگری بالای عربستان سعودی در ده سال آینده

پیدا کردن مقصد جدید برای سفر ممکن است دشوار به نظر برسد و به همین دلیل نیز برخی تصمیم می‌گیرند تا به سراغ همان مقاصد تکراری و همیشگی بروند. با این حال، سفر به مقصدی تازه می‌توانید بسیار مهیج‌تر باشد. عربستان یکی از مقاصد گردشگری نوظهور به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در این در حالی است که این کشور برنامه بلندپروازانه‌ای برای جلب‌توجه مسافران از سراسر جهان را دارد.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر گام‌های بلندپروازانه‌ای برای تغییر بخش گردشگری خودش برداشته و درهای خودش را به روی جهانیان باز کرده است. این کشور همچنین سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی نیز انجام داده و قصد دارد به یکی از مقاصد گردشگری پیشرو در دهه آینده تبدیل شود. در این مطلب به بررسی پتانسیل گردشگری بالای عربستان و توسعه‌های کلیدی و متحول‌کننده چشم‌انداز گردشگری این کشور در سال‌های آینده می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

چشم‌انداز 2030

چشم‌انداز 2030 (Vision 2030) عربستان سعودی که طرحی جامع برای توسعه کشور است، اهمیت گردشگری را به‌عنوان محرک تنوع اقتصادی و پیشرفت اجتماعی می‌شناسد. دولت هدف بلندپروازانه‌ای برای جذب 100 میلیون بازدیدکننده تا سال 2030 تعیین کرده است که نسبت به ارقام قبلی افزایش چشمگیری خواهد داشت. با در نظر گرفتن این چشم‌انداز، عربستان ابتکارات مختلفی را برای افزایش پتانسیل گردشگری خودش انجام می‌دهد.

تشویق گردشگران بین‌المللی برای سفر به عربستان

از لحاظ تاریخی، عربستان سعودی به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه ویزا شناخته می‌شد. با این حال، در سپتامبر سال 2019، این کشور ویزای توریستی را معرفی کرد که به بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف اجازه می‌دهد تا جاذبه‌های منحصربه‌فرد این کشور را کاوش کنند. این تغییر سبب شد تا عربستان سعودی بیشتر در دسترس گردشگران بین‌المللی قرار بگیرد. در 10 سال آینده، می‌توان انتظار کاهش بیشتر مقررات ویزا را داشت که طیف متنوعی از مسافران از جمله گردشگران تفریحی، جویندگان ماجراجویی و مسافران تجاری را به این کشور جذب می‌کند.

توسعه زیر ساخت‌های گردشگری

عربستان سعودی برای پذیرش تعداد فزاینده بازدیدکنندگان، سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت‌های گردشگری خود انجام می‌دهد. شهرهای بزرگی همچون ریاض، جده و دمام شاهد توسعه هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در سطح جهانی هستند. پروژه دریای سرخ (Red Sea Project) که یک مقصد گردشگری لوکس در کنار خط ساحلی دریای سرخ است و همچنین پروژه نئوم (NEOM) یک شهر آینده‌نگر است و از صفر ساخته می‌شود، از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌هایی هستند که چشم‌انداز گردشگری عربستان سعودی را متحول خواهند کرد. این پیشرفت‌های بزرگ تجربیات همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌‌دهند که زیبایی طبیعی، میراث فرهنگی و نوآوری‌های تکنولوژیکی را با هم ترکیب می‌کنند.

گردشگری فرهنگی و تاریخی

عربستان سعودی دارای میراث فرهنگی غنی است و مکان‌های تاریخی و باستانی را در خود جای داده است. در ده سال آینده، می‌توان انتظار داشت که این کشور از طریق توسعه موزه‌ها، جشنواره‌های فرهنگی و مکان‌های میراث فرهنگی، گنجینه‌های فرهنگی خودش را به نمایش در بیاورد. سایت‌های میراث جهانی یونسکو همچون مدائن صالح (الحجر) و منطقه الطریف در دیریه، علاقه‌مندان به تاریخ را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. هدف عربستان با حفظ و ارتقای میراث فرهنگی خودش ایجاد یک تجربه گردشگری منحصربه‌فرد و اصیل است.

اکوتوریسم و گردشگری ماجراجویی

عربستان سعودی با مناظر متنوع خودش از بیابان‌های گسترده گرفته تا سواحل بکر، پتانسیل بسیار زیادی برای اکوتوریسم و گردشگری ماجراجویی دارد. این کشور شگفتی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای درون خودش جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به محله خالی (Rub’ al Khali) و جزایر فراسان (Farasan Islands) اشاره کرد که فرصت‌هایی برای پیاده‌روی، مشاهده حیات‌وحش، غواصی و سایر فعالیت‌های فضای باز را فراهم می‌آورد. توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و امکانات گردشگری ماجراجویانه نیز نیاز مسافرانی را برآورده خواهد کرد که به دنبال تجربه‌های همه‌جانبه و پایدار در طبیعت هستند.

سخن پایانی درباره پتانسیل گردشگری عربستان

از ورزش و ماجراجویی گرفته تا رویدادهای سرگرمی، عربستان سعودی به دنبال آن است تا میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را از سراسر جهان به خودش جذب کند. با نگاهی به آینده عربستان سعودی 2030، چشم‌انداز گردشگری این پادشاهی بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان