راهکارها و ترفندها برای حل مشکلات میگرن

زندگی با میگرن ممکن است پیچیده باشد. نمی‌توانید بدانید که آن چه زمانی حمله می‌کند و چگونه روز خود را طی خواهید کرد. اگرچه نمی‌توانید آنها را کاملاً متوقف کنید، اما می‌توانید کارهایی انجام دهید تا تفاوتی ایجاد کنید.

راهکارها و ترفندها برای حل مشکلات میگرن

زندگی با میگرن ممکن است پیچیده باشد. نمی‌توانید بدانید که آن چه زمانی حمله می‌کند و چگونه روز خود را طی خواهید کرد. اگرچه نمی‌توانید آنها را کاملاً متوقف کنید، اما می‌توانید کارهایی انجام دهید تا تفاوتی ایجاد کنید.

عینک آفتابی برای حساسیت نسبت به نور

نورهای شدید و روشن همه جا وجود دارند و معمولاً باعث تحریک میگرن بسیاری از افراد می‌شوند. اگر حساسیت نوری (فوتوفوبی) دارید، نورهای طبیعی و مصنوعی ممکن است سردرد را تشدید کنند یا بدتر کنند.

برای مدیریت این خطر، ممکن است بخواهید در داخل و خارج از منزل عینک آفتابی بزنید. این عینک‌ها می‌توانند نور سخت و همچنین نور آبی که دردناکترین نوع نور مصنوعی است، را از چشمانتان بگیرند.

همچنین ممکن است بخواهید لامپ‌هایی را امتحان کنید که نور سبز تابان می‌دهند. این تنها رنگی است که نشان داده شده است سردرد را بدتر نمی‌کند.

یک ایده دیگر خوب این است که روشنایی را در دستگاه‌های خود کم کنید. استفاده از نور نرم از تلفن همراه یا کامپیوتر ممکن است راهی بهتری برای جلوگیری از میگرن باشد.

اگرچه همیشه قادر به اجتناب از نورهای روشن نخواهید بود، اما می‌توانید تا جایی که ممکن است از آنها دوری کنید. اگر در یک منطقه با نورهای مصنوعی روشن کار می‌کنید، نزدیک‌تر به یک پنجره با نور طبیعی که برافروخته نیست بنشینید. از منابع نوری که چشم را زده می‌کنند و سطوحی که تابانند، فاصله بگیرید.

استرس

بیش از 70٪ از افراد مبتلا به میگرن به استرس حساسند. از آنجا که نمی‌توانید استرس را برطرف کنید، باید بر تمرکز بر مدیریت آن به سرعت تمرکز کنید. برنامه‌ای برای اینکه در شرایط فشرده – بخش کاری، زندگی شخصی یا در حال انجام وظایف یا امور خرده‌روزانه خود – چه کار خواهید کرد داشته باشید تا به طور ناگهانی مورد تعجب قرار نگیرید.

آیا می‌توانید قبل از بازگشت به موقعیت مورد نظر، خود را از آن موقعیت دور کنید و آرامش بیابید؟ آیا می‌توانید هنگامی که احساس استرس می‌کنید، تعدادی نفس عمیق بکشید؟ آیا می‌توانید با دوستی تماس بگیرید یا تمرینات ورزشی سریعی انجام دهید تا به سرعت استرس را کاهش دهید؟ بهتر است چندین راهبرد ضد استرس را در دسترس داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه از آنچه کار می‌کند استفاده کنید.

همچنین ایده خوبی است که اولویت‌های خود را مرتب کنید تا استرس قبل از آنکه شروع شود، متوقف شود. زمان خود را در کار یا مدرسه مدیریت کنید تا هر روز با برنامه‌ریزی وارد شوید.

تنظیم برنامه زمانی خود

احتمالاً با تعادل در برنامه زندگی خود، میگرن کمتری تجربه خواهید کرد. اگر برنامه روزانه خود را تغییر دهید، احتمال بروز سردرد شدید بیشتر می‌شود. به همین دلیل، حائز اهمیت است که برنامه مشابهی را برای هر روز حفظ کنید. برنامه خواب، زمان ورزش و حفظ یک رژیم غذایی سالم و مداوم را رعایت کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک برنامه درمانی داشته باشید تا در هر روز در زمان مشخصی دارو یا درمانی را مصرف کنید.

از بوهای شدید خلاص شوید

بوی قوی از غذا و ادکلن ممکن است سردرد شما را تحریک کند. همیشه آسان نیست که از این بوها فرار کنید، بنابراین مهم است که آماده باشید به محیطی که در آن هستید، سازگار شوید.

یک کیسه از دانه‌های قهوه (اگر بوی قهوه برایتان مزاحمتی ندارد) در نزدیکی خود نگه دارید. دانه‌های قهوه بوها را تعادل می‌دهند، بنابراین یک بوی کوتاه می‌تواند سردرد را متوقف کند.

همچنین می‌توانید از بالم نعناعی (موم نعناع) استفاده کنید تا هوای اطراف را تازه کنید. می‌توانید کمی از آن را زیر بینی خود بمالید تا بوهای شدید را مسدود کنید.

همچنین ایده خوبی است که در مورد عوامل تحریک کننده بو با دیگران صحبت کنید. از خانواده و دوستانتان بخواهید که هنگام حضور در اطراف شما از ادکلن و بوهای دیگر کمتر استفاده کنند. توضیح دادن عواملی که می‌توانند میگرن را تحریک کنند، به آنها راه ساده‌ای برای ارائه حمایت می‌دهد.

رژیم غذایی خود را بررسی کنید

غذاهای تحریک کننده ممکن است میگرن شما را ایجاد کنند. هر فردی حساسیت نسبت به غذاهای مختلف دارد، بنابراین مهم است که غذاهایی که مصرف می‌کنید و واکنش بدنتان به آنها را بررسی کنید. یک دفترچه غذا برای ثبت وعده‌های غذایی و نوشتن حس و حال بعد از آنها نگهداری کنید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام غذاها برایتان ایمن است و چه چیزهایی را باید اجتناب کنید. با این حال، همچنان باید تمامی مواد غذایی لازم برای بدن خود را دریافت کنید، بنابراین اگر متوجه شدید که بسیاری از غذاها برایتان محرک هستند، ممکن است به مشاوره با یک تغذیه‌شناس ثبت شده نیاز داشته باشید.

آماده باشید در صورت بروز نوره

برخی از افراد مبتلا به میگرن قبل یا در حین درد سر علائم نوره (اورا) را تجربه می‌کنند. اگرچه روشی علمی برای جلوگیری از نوره وجود ندارد، اما می‌توانید علائم جانبی آن را کاهش دهید. هنگامی که ابتدا علائم را احساس می‌کنید، به یک اتاق تاریک و ساکت بروید. کمی استراحت کنید یا یک زمان خواب کوتاه داشته باشید. همچنین ممکن است از یک دستمال سرد یا بسته یخی روی پیشانی یا پشت گردن خود استفاده کنید. همچنین ممکن است مصرف آب کافی یا دریافت آب از مواد غذایی به شما کمک کند، بنابراین مطمئن شوید که مقدار کافی آب می‌نوشید یا آن را از طریق غذاها دریافت می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان