آستون مارتین والیور: یک بازگشت به گذشته با موتور V۱۲ دستی

آستون مارتین والیور: یک بازگشت به گذشته با موتور V12 دستی

آستون مارتین حتماً می‌داند چگونه قرن (و دهه‌ای) را جشن بگیرد. به مناسبت صد و دهمین سالگرد تأسیس خود، سازنده خودرو یک خودروی سوپرکار با دوازده سیلندر و نام ولور را معرفی کرده است. مدل ولور به تنهایی 110 دستگاه در سراسر جهان تولید شده و با طراحی کلاسیک و جعبه‌دنده دستی به عنوان “آخرین موجودی از یک دوره” توصیف می‌شود.

همانند آستون مارتین ویکتور محدود از سال 2020، مدل ولور نیز از خودروی آیکونیک V8 ونتیج دهه‌های 1970 و 1980 الهام گرفته است. طراحی خارجی به خوبی قدرت تلفیق قدیمی و جدید را دارد؛ یک هود با دریچه‌های هوا “گیسویی” و چراغ‌های جلوی گرد باعث می‌شوند ولور جلوی متمایز داشته باشد.

چراغ‌های عقب “تیغه نوری” افقی و صندوق بزرگ، نکات قدیمی‌تری را در قسمت عقب به نمایش می‌گذارند. همچنین، چرخ‌های آلیاژ سبک تولید شده از آلومینیوم و تایر جدید Michelin Pilot Sport S 5 به قطر 21 اینچ زیبایی بیشتری به خودرو می‌بخشند (به ترتیب، 275/35 در قسمت جلو و 325/30 در قسمت عقب). خریداران می‌توانند از بین 21 رنگ خارجی استاندارد انتخاب کنند یا به کالر پالت آستون مارتین مراجعه کنند تا رنگی منحصر به فرد مانند الیاف کربن را انتخاب کنند.

داخلی خودرو نیز بسیار شکوهمند است. طراحان آستون مارتین از پارچه زمینی کلاسیک نمونه برداری کرده‌اند – مانند پارچه گرمسیری 1959 DBR1 برنده لومان – و آن را با جزئیات کربن فایبر پیشرفته و صندلی‌های مدرن و سبک تلفیق کرده‌اند. حتی دسته شیفت چوبی گرد نیز طراوت قدیمی خود را دارد.

موتور دوازده سیلندر ولور، یک موتور 5.2 لیتری توین‌توربو شارژ با توان 705 اسب بخار (یا 715 اسب بخار در سیستم پی اس) و 555 پوند-فوت (یا 753 نیوتن-متر) گشتاور تولید می‌کند. این موتور به همراه جعبه‌دنده دستی شش دنده اختصاصی و دیفرانسیل محدود مکانیکی ارائه می‌شود.

اما قدرت فراوان و جعبه‌دنده دستی فقط بخشی از معادله است. ولور دارای سیستم تعلیق منحصر به فردی است که متمایز از سایر آستون مارتین‌ها استفاده می‌کند و از جعبه‌دنده‌های تنظیم شونده و فنرهای تطبیقی به طور خاص برای تطبیق با توان تولیدی موتور V12 بهره می‌برد.

علاوه بر این، ولور از تقویت‌کننده‌های اضافی در قسمت جلو و عقب برای بهبود سختی لوله‌ای و جانبی استفاده می‌کند و همچنین دارای ترمزهای کربن سرامیک است. ترمزهای جلو شش سوپاپه با روتورهای کربن سرامیکی 16.0 اینچی هستند و ترمزهای عقب چهار سوپاپه با روتورهای 14.0 اینچی هستند. این دو جفت ترمز به وزن 50.7 پوند نسبت به ترمزهای استیل استاندارد، کاهش می‌دهند.

قیمت آستون مارتین والیور اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که تمام 110 دستگاه آن پیش فروش شده باشند. تولید والیور در سه ماهه سوم سال 2023 در مقر آستون مارتین در گیدون آغاز خواهد شد و اولین تحویل‌ها اواخر امسال انجام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان