طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

تیره کوفته یکی از غذاهای بسیار محبوب، خوشمزه و سنتی کشور ترکیه است که عطری بسیار خوبی دارد. برای تهیه این کوفته لذیذ این پست را مشاهده و کوفته را تهیه کنید.

طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

کوفته یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب ایرانی است که در دیگر کشور ها هم با استفاده از دستور تهیه متفاوتی تهیه می گردد. تیره کوفته هم یک نوع بسیار خوشمزه کوفته است که این کوفته متعلق به کشور ترکیه است و از آنجایی که انواع کوفته در ایران تهیه می شود این کوفته لذیذ را هم در ایران تهیه می کنند. طرز تهیه تیره کوفته در این مطلب قرار دارد.

کوفته انوع مختلف و خوشمزه مانند کوفته ازمیری و کوفته جنوبی دارد. می توان تیره کوفته خوشمزه را به دو شکل تهیه کرد. کوفته تیره دارای سس مخصوص می باشد که می توان به همراه آن، غذا را سرو کنید. مواد لازم قرار گرفته شده در این مطلب برای تهیه کوفته برای 4 نفر می باشد. در صورت نیاز مواد اولیه را دو برابر کنید.

تیره کوفته خوشمزه

 

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • گوجه فرنگی 5 عدد
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده 6 قاشق غذاخوری
  • جعفری 1 دسته کوچک
  • نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • سیخ چوبی به مقدار لازم

تیره کوفته با طعمی عالی

طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای

ابتدا برای تهیه تیره کوفته باید سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار دهید تا هنگام سرخ کردن کوفته ها سیاه رنگ نشده و نسوزند. سپس یک کاسه مناسب بردارید و گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را درون آن بریزید و ورز دهید تا حالتی چسب ناک پیدا کند.

روی کاسه را با استفاده از سلفون بپوشانید و حدود 25 الی 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان کاسه را از درون یخچال خارج کرده و اندازه یک گردو از مواد بردارید و در سیخ به آن شکل دهید و برای تمام سیخ های چوبی و مواد اولیه همین کار را انجام دهید.

در ادامه یک تابه مناسب بردارید و مقداری روغن در آن بریزید، پس از داغ شدن روغن کوفته ها را درون روغن به طور یک دست سرخ کنید و بعد از سرخ کردن همه کوفته ها، کوفته ها را درون یک ظرف مناسب بچینید و به سراغ تهیه سس مخصوص این کوفته بروید.

برای تهیه سس، 5 عدد گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک تابه مناسب بردارید و کره را داخل تابه ذوب کنید و بعد گوجه فرنگی های نگینی شده را به تابه بی افزایید و تا زمانی که آب گوجه خشک شود تفت دهید. حالا مقداری نمک و فلفل قرمز به سس بی افزایید و هم بزنید.

در آخر سس را درون ظرفی بریزید و کوفته ها را با همان سیخ چوبی در ظرف بچینید تا سس به خورد کوفته ها برود. در ادامه جعفری ها را بشویید و به صورت ساطوری خرد کنید و روی کوفته ها را با استفاده از جعفری ساطوری شده تزئین کنید. نوش جان.

طرز تهیه تیره کوفته لذیذ

 

برای سرو کوفته می توان ازبرنج دم کرده و یا نان استفاده کرد که به دلخواه است. برای مشاهده و تهیه انواع کوفته های خوشمزه و لذیذ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان