طرز تهیه مربا نعناع خوشمزه و ایده آل در خانه

مربا با استفاده از انواع میوه های مفید و خوشمزه و یا سبزیجات و شکر تهیه می شود. مربا نعناع یک مربای بسیار متنوع با عطری عالی است که طرز تهیه آن در این مطلب قرار گرفته شده است.

طرز تهیه مربا نعناع خوشمزه و ایده آل در خانه

مربا نوعی صبحانه بسیار خوشمزه و محبوب است که با استفاده از پخت انواع میوه، سبزیجات و شکر تهیه می شود. مربا در طعم های مختلفی و با دستور های پخت متنوعی و به راحتی در خانه تهیه می شود. شما می توانید با استفاده از نعناع، شکر و دیگر مواد اولیه دارای یک مربای بسیار خوش عطر و خوشمزه شوید. پس از تهیه مربا را باید درون ظرف در بسته ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. طرز تهیه مربا نعناع در این مطلب قرار گرفته شده است.

همانطور که می دانید مربا در طعم های مختلف دیگری هم مانند مربا  هویج و مربا سیب ترش تهیه می شود. اگر می خواهید یک مربا بسیار خوشمزه و خوش عطر را به راحتی و خوشمزگی تهیه نمایید این مطلب را دنبال کرده و طرز تهیه مربا را مشاهده کنید. اگر می خواهید دارای مربا نعناع بیشتر شوید می توان مواد اولیه را به دلخواه یک و یا دو برابر کرد.

مربا نعناع با عطری عالی

مواد لازم

  • برگ نعناع 250 گرم
  • لیمو ترش 2 عدد
  • شکر 1 لیوان
  • آب 1/2 لیتر

مربا نعناع متفاوت

طرز تهیه مربا نعناع با عطری عالی

ابتدا برای تهیه مربای نعناع باید به سراغ نعناع ها بروید، نعناع های پاک شده را به خوبی بشویید و خشک کنید. پس از خشک کردن با استفاده از یک چاقوی تیز نعناع ها را خرد کرده و داخل یک کاسه کنار بگذارید. سپس لیمو ها را با پوست ریز نمایید و درون ظرفی بگذارید.

در ادامه یک قابلمه مناسب بردارید و نعناع خرد شده و لیمو ترش را در قابلمه بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از جوش خوردن مواد داخل قابلمه، حرارت را خاموش کنید و به مدت یک شبانه روز استراحت بدهید. سپس از صافی رد کنید و درون قابلمه ای بریزید.

آن چیزی که از صافی عبور می کند را با نیم لیتر آب و یک لیوان شکر مخلوط کنید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید. در این زمان باید توجه کنید که می خواهید مربا به چه غلظتی برسد و بعد از یکم پخت که مربا به غلظت مورد نظر رسید حرارت را خاموش کنید.

طرز تهیه مربا نعناع متفاوت

مربا را درون ظرف در دار مورد نظر بریزید و در یخچال نگهدار نمایید. برای مشاهده و تهیه انواع مربا های خوشمزه با دستور پخت های کامل و دقیق بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید تا انواع مربا ها را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان