طرز تهیه سولو کوفته با رسپی اصلی و طعم عالی

اگر دنبال یک رسپی ساده از کوفته های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه سولو کوفته آشنا شوید. این غذا خوشمزه و طعم عالی دارد.

طرز تهیه سولو کوفته با رسپی اصلی و طعم عالی

طرز تهیه سولو کوفته که یک نوع کوفته متنوع و خوشمزه است در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. این نوع کوفته با رسپی ساده خود گزینه مناسبی برای پذیرایی در وعده های غذایی است.

برای اینکه انواعی از کوفته های خانگی داشته باشید، می توانید در لینک با طرز تهیه کوفته سیب زمینی و کوفته قمی آشنا شوید. این کوفته ها طعم متنوع و بی نظیری دارند.

مواد لازم کوفته سولو

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • بلغور: 1 پیمانه
  • پیاز: 2 عدد
  • پاپریکا، فلفل سیاه، زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر پونه کوهی و پودر سیر: به میزان لازم
  • سیب زمینی: 2 عدد

طرز تهیه سولو کوفته:

این کوفته دستوری ساده داشته و شما می توانید در این بخش با رسپی راحت آن آشنا شوید. ابتدا باید درون ظرفی پیاز را رنده کده و کمی آب آن را بگیرید. حالا باید مقداری گوشت چرخی نیز به آن اضافه نمایید.

تهیه کوفته سولو

برای مزه دار کردن این غذا می توانید از مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر استفاده کنید. افزودن مقداری پودر پونه کوهی نیز در این کوفته ها عالی بوده و یک گزینه مناسب است. در رسپی این کوفته اید از مقداری بلغور خیس شده نیز استفاده کنید. افزودن بلغور در این غذا نیز گزینه خوبی بوده و مزه عالی دارد.

این مواد را باید به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا مواد به خوبی منسجم شود. بعد از اینکه مواد کوفته را به خوبی ورز دادید، می توانید آن را درون یخچال گذاشته تا کمی مواد بسته شده و در زمان پخت بهتر شود. بعد از استراحت کردن این مواد می توانید آن را از یخچال خارج کنید.

مواد کوفته را به اندازه یک گردو برداشته و گرد کرده و بعد درون مقداری آرد آغشته کنید. این مرحله اختیاری بوده و در صورتی که می خواهید کوفته شما تردتر شود، این مرحله را انجام دهید. حالا درون تابه ای مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن، کوفته ها را درون آن سرخ کنید. شما می توانید از پودر سوخاری نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه سولو کوفته

اگر می خواهید برای این کوفته یک سس خانگی داشته باشید، باید ابتدا رون تابه روغن ریخته و پیاز نگینی شده را اضافه کرده و بعد از طلایی شدن باید مقداری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و خوب تفت داده تا رب رنگ باز کرده و بوی خامی آن از بین برود. سبی زمینی های نگینی شده را نیز می توانید درون تابه ای دیگر سرخ کرده یا قبل از سرخ کردن پیاز درون تابه سرخ کرده و بردارید.

طرز تهیه سولو کوفته یک رسپی ساده داشته که شما در این بخش با رسپی اسن کوفته آشنا شدید. روی سس را مقداری آب ریخته و زمان دهید تا سس به غلظت دلخواه برسد. کوفته های قلقلی را نیز درون آن انداخته و زمان دهید تا خوب مزه دار شود. بعد می توانید آن را درون ظرف سرو نمایید.

این غذا را می توانید با نان و سبزی نیز سرو کنید. این غذا خوشمزه بوده و شما در صورت دلخواه می توانید از کره و مقداری زعفران هم در آن استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان