هر آنچه از فیلم علمی تخیلی Foe باید بدانید

محیط فضا همیشه همسو با کاوش‌های علمی بوده و همیشه نیز پتانسیلی برای وجود خانه قابل سکونت دیگری برای بشریت داشته است. با توجه به مطالعات صورت گرفته روی مریخ و دیگر سیارات، با توجه به تغییرات غیر قابل توقفی که در حال حاضر در محیط زیست و آب‌وهوای سیاره زمین صورت می‌گیرد، وجود چنین سیاره‌ای به یک گزینه بسیار ضروری تبدیل شده است.

هر آنچه از فیلم علمی تخیلی Foe باید بدانید

بسیاری از داستان‌های آخرالزمانی در ادبیات، فیلم‌ها و سریال‌ها بر پایه نابودی محیط زیست طبیعی زمین ساخته شدند. در این داستان‌ها معمولاً افراد به دنبال راه‌حلی ناامیدانه برای نجات بشریت هستند. فیلم علمی تخیلی «دشمن» “foe” نیز همین گونه است، فیلمی که اقتباسی از کتابی به همین نام محصول سال 2018 و نوشته ایان رید است.

این دومین کتاب ایان رید است که مورد اقتباس قرار می‌گیرد و قبلاً نیز چارلی کافمن سکان کارگردانی فیلم اقتباسی I’m Thinking of Ending Things را بر اساس رمانی به همین نام از ایان رید برعهده داشته بود. فیلم «دشمن» اثری تازه از استودیو آمازون به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را نیز گارث دیویس در دست گرفته است. نقش‌های اصلی این اثر سینمایی را نیز پل مسکال و سرشه رونان ایفا می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر سینمایی بپردازیم.

محیط فضا همیشه همسو با کاوش‌های علمی بوده و همیشه نیز پتانسیلی برای وجود خانه قابل سکونت دیگری برای بشریت داشته است. با توجه به مطالعات صورت گرفته روی مریخ و دیگر سیارات، با توجه به تغییرات غیر قابل توقفی که در حال حاضر در محیط زیست و آب‌وهوای سیاره زمین صورت می‌گیرد، وجود چنین سیاره‌ای به یک گزینه بسیار ضروری تبدیل شده است.

عوامل سازنده فیلم Foe

گارث دیویس سکان کارگردانی فیلم «دشمن» را در دست دارد، کارگردانی استرالیایی که بیشتر به‌خاطر کارگردانی سریال Top of the Lake محصول سال 2013 و همچنین فیلم درام شیر (Lion) محصول سال 2016 شناخته می‌شود. گارث دیویس همچنین به همراه نویسنده کتاب یعنی ایان رید فیلم‌نامه این اثر را قلم زده‌اند.

داستان فیلم Foe

فیلم «دشمن» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ایان رید است و داستان زوجی به نام جونیور و هن را دنبال می‌کند. این زن و شوهر در مزرعه‌ای دورافتاده زندگی می‌کنند که برای چندین نسل مورد استفاده قرار گرفته است. اتفاقات این اثر در آینده‌ای نزدیک جریان دارد، آینده‌ای که در آن به دلیل شرایط آب‌وهوایی، مزرعه در خطر قرار دارد.

با این حال، راهکاری احتمالی برای نجات مزرعه پیش می‌آید، آن هم زمانی که غریبه‌ای مرموز به نام ترانس به جونیور اطلاع می‌دهد که او برای پیوستن به مأموریتی در ایستگاه فضایی انتخاب شده است. جونیور نسبت به جدایی از همسرش شک و تردید دارد اما ترانس این زوج را برای جدایی قریب الوقوع‌شان آماده می‌کند. او این کار را از طریق روش‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد که رابطه جونیور و هن را محک می‌زند.

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی استودیو آمازون برای فیلم «دشمن» به شرح زیر است:

«برنده جایزه اسکار سرشه رونان و پل مسکال در فیلم «دشمن» نقش زن و شوهری را در جهانی نامشخص در آینده بازی می‌کنند. هن و جونیور در مزرعه‌ای در مکانی دورافتاده زندگی می‌کنند، مزرعه‌ای که برای نسل‌ها در اختیار خانواده جونیور بوده است اما زندگی آرام آن‌ها با ورود غریبه‌ای با بازی آرون پیر به هم می‌ریزد. این غریبه با درخواستی غیرمنتظره به خانه آن‌ها آمده است.»

بازیگران فیلم Foe

فیلم علمی تخیلی «دشمن» با بازی سرشه رونان و پل مسکال در نقش‌های اصلی است. این دو در این فیلم نقش جونیور و هنریتا را بازی می‌کنند. این دو بازیگر هر دو از ایرلند هستند و با نقش‌آفرینی‌های برجسته و درخشان خودشان توانستند در بین مخاطبان به شهرت برسند. سرشه رونان تاکنون چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و سابقه بازی در فیلم Atonement، فیلم بروکلین (Brooklyn)، فیلم لیدی بیرد (Lady Bird) و فیلم زنان کوچک (Little Women) را دارد. سرشه رونان اخیراً در فیلم See How They Run و فیلم Ammonite بازی کرده است.

پل مسکال اولین نامزدی جایزه اسکار خودش را برای نقش‌آفرینی خودش در فیلم افترسان (Aftersun) به دست آورد. حضور او در این فیلم برجسته پس از نقش‌آفرینی درخشانش در سریال مردم عادی (Normal People) بود. او قرار است در فیلم گلادیاتور 2 (Gladiator 2) ساخته ریدلی اسکات، فیلم All Us Strangers و فیلم A Spy by Nature بازی کند.

از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «دشمن» می‌توان به آرون پیر اشاره کرد که در این فیلم نقش غریبه‌ای به نام ترانس را بازی می‌کند. این بازیگر لندنی بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال کریپتون (Krypton) و سریال The Underground Railroad شناخته می‌شود.

تاریخ اکران فیلم Foe

فیلم «دشمن» اکران جهانی خودش را در جشنواره فیلم نیویورک در تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی تجربه کرده بود و قرار است در تاریخ 6 اکتبر سال 2023 میلادی (جمعه 14 مهر 1402) در آمریکا به روی پرده سینماها بیاید. این اثر پس از سپری کردن اکرانش روی پرده سینماها، روی سرویس آنلاین آمازون پرایم عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان