بهترین غذاهایی که برای یک رژیم غذای عالی نمی‌خورید!

ماهی سالمون، انواع توت، بروکلی، بادام و کلم کیل در میان ابرقدرت‌های دنیای رژیم غذایی هستند. اما آنها تنها نیروگاه‌های تغذیه‌ای نیستند. بسیاری از غذاهای دیگر که شهرت زیادی ندارند نیز سزاوار جایگاهی در بشقاب شما هستند. با این نه مورد شروع کنید.

بهترین غذاهایی که برای یک رژیم غذای عالی نمی‌خورید!

ماهی سالمون، انواع توت، بروکلی، بادام و کلم کیل در میان ابرقدرت‌های دنیای رژیم غذایی هستند. اما آنها تنها نیروگاه‌های تغذیه‌ای نیستند. بسیاری از غذاهای دیگر که شهرت زیادی ندارند نیز سزاوار جایگاهی در بشقاب شما هستند. با این نه مورد شروع کنید.

  1. گل کلم بروکلی خویشاوند گل کلم است که تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، اما این خویشاوند رنگ پریده گل کلم به هیچ وجه خجالتی نیست. مانند سایر سبزیجات چلیپایی، گل کلم منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است. مانند بروکلی، همچنین دارای یک ماده شیمیایی طبیعی گیاهی به نام سولفورافان است که طبق آزمایش‌های اولیه آزمایشگاهی انجام شده روی حیوانات ممکن است در برابر سرطان امیدوار کننده باشد. عوامل زیادی بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارند، اما رژیم غذایی یکی از آسان‌ترین موارد برای کنترل است.

  2. ساردین این ماهی کوچک ارزش غذایی بالایی دارد. ساردین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای بدن است و تعداد کمی از غذاها به اندازه آن حاوی ویتامین B12 هستند. آنها همچنین سرشار از ویتامین D، شریک کلسیم در استحکام استخوان هستند.

  3. تمپه شما در مورد توفو می‌دانید، اما آیا تمپه را امتحان کرده‌اید؟ تمپه نیز از سویا تهیه می‌شود و سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، پتاسیم و کلسیم است.

  4. لبو این ریشه سبزیجات به رنگ روشن از بیرون خشن به نظر می‌رسند، اما پس از پختن نرم‌تر و شیرین‌تر می‌شود. لبو سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت در برابر سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمک کند. علاوه بر این، آب آن که سرشار از نیترات است، برای کاهش فشار خون و افزایش جریان خون به مغز مفید شناخته شده است. اگر ورزشکار هستید، میان وعده لبو حتی ممکن است به بهبود عملکرد شما کمک کند.

  5. کنگر فرنگی را می‌توانید کباب کنید، بپزید و برگ‌ها یا قلب آن را بخورید. تمام کنگر فرنگی را تمام کنید و تنها حدود 60 کالری و تقریباً بدون چربی دریافت خواهید کرد، بدون احتساب هر گونه دیپ یا سسی که با آن خورده‌اید. سرشار از فیبر است، شما را سیر می‌کند تا از خوردن غذاهای پرچرب‌تر جلوگیری کنید.

  6. کفیر این شکل حباب‌دار شیر تخمیر شده برای سال‌ها یک ماده غذایی اصلی در کوه‌های قفقاز در اروپای شرقی بوده است. به تازگی، در ایالات متحده محبوب شده است. کفیر سرشار از باکتری‌های “خوب” به نام پروبیوتیک است. همچنین به دلیل اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

  7. آلو (آلو خشک شده)، کاری بسیار بیشتر از منظم نگه داشتن هضم شما انجام می‌دهد. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. یک چهارم فنجان 104 کالری و 12 درصد فیبر مورد نیاز در یک روز را دارد. می‌توانید آنها را به همان صورت بخورید، آنها را خرد کنید و به مافین‌ها یا سایر کالاهای پخته شده اضافه کنید یا آنها را در اسموتی‌ها، غلات، سس‌ها یا خورش‌ها قرار دهید.

  8. عدس به اندازه لوبیا محبوب نیست، اما آنها نیز همانند یک غذای سالم هستند. نیازی به خیس کردن آنها قبل از پختن ندارید. آنها را جایگزین گوشت در سوپ‌ها یا خورش‌ها کنید و پروتئین و فیبر زیادی را با چربی بسیار کمتر دریافت خواهید کرد.

  9. جلبک دریایی مگر اینکه طرفدار سوشی باشید، ممکن است جلبک دریایی هرگز از لبانتان عبور نکرده باشد. اما این عضو خانواده جلبک‌ها قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. از آنجایی که جلبک دریایی مواد مغذی را از دریا جذب می‌کند، سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی، به ویژه کلسیم و آهن است. همچنین سرشار از پروتئین و کم چرب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان