طرز تهیه سس چانتی خوش طعم برای طعم دار کردن غذاهای مختلف

سس انواع مختلف و بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها سس چاتنی هندی است که می توان به همراه غذاهایی مانند گوشت، مرغ و یا حتی ساندویچ و پیتزا سرو کرد. سس چاتنی طعمی تند و گرم دارد.

طرز تهیه سس چانتی خوش طعم برای طعم دار کردن غذاهای مختلف

سس نوعی مایع غلیظ برای طعم دار کردن انواع غذاهای ایرانی و ملل است. سس انواع زیاد و بسیار متفاوتی دارد که هر سس طعم خاصی و متفاوتی دارد. هر سس را می توان به راحتی و در مدت زمان کمی در خانه تهیه کرد. سس چاتنی نوعی سس هندی و گرم است که دارای طعم بسیار عالی است. این سس را می توان به همراه انواع گوشت و مرغ سرو کرد. طرز تهیه سس چاتنی هندی با طعمی به یاد ماندنی در این مطلب قرار گرفته شده است.

همانطور که گفته ایم سس انواع مختلفی از جمله سس تاباسکو و سس کاجون دارد. این دو سس بسیار متفاوت و خوشمزه هستن که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توان طرز تهیه این دو سس را به راحتی مشاهده کرد. سس جاتنی را می توان در شیشه ای نگهداری کرد و بعدا در غذاهایتان از آن استفاده نمایید ولی بهتر است ایتن سس را گرم سرو کنید و اگر باقی مانده داشت بعد در یخچال قرار دهید تا دفعات بعدی سرو کنید. سس چاتنی با مواد اولیه مختلفی مانند گوشت و پیاز، گوجه و پیاز تهیه می شود که در این سایت طرز تهیه آن با گوجه و پیاز است.

سس چاتنی هندی

مواد لازم

  • سیر 3 حبه
  • فلفل قرمز 3 عدد
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • پیاز قرمز 2 عدد
  • زنجبیل تازه خرد شده نصف قاشق چای خوری
  • بادام هندی 2 قاشق غذا خوری
  • زردچوبه 1 قاشق چای خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • زیره سبز به مقدار لازم

سس چاتنی تند

طرز تهیه سس چانتی هندی

ابتدا برای تهیه سس چاتنی هندی با عطری فوق العاده 1 قاشق غذا خوری روغن را در یک قابلمه مناسب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. سپس زیره سبز و بادام هندی را چند دقیقه در روغن تفت دهید و بعد حرارت را خاموش کنید تا خنک شوند. تابه ای دیگر را بر روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید.

در ادامه فلفل قرمز ها و گوجه ها را به صورت نگینی خرد کنید و به تابه بی افزایید. حالا سیر را پوست و خرد کنید. سپس به همراه نمک، زردچوبه و زنجبیل به تابه ای که گوجه در آن است اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. تفت زدن را تا زمانی که مقداری آب گوجه خشک شود ادامه دهید.

در مرحله آخر باید بادام هندی و زیره از که از قبل تفت داده اید را در آسیاب بریزید تا به خوبی یک دست شود. سپس مخلوط گوجه پیاز و … را درون مخلوط کن بریزید و بگذارید تا زمانی که به خوبی یک دست شوند هم بزنید. حالا بادام هندی آسیاب شده را به گوجه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

طرز تهیه سس چاتنی تند

همانطور که گفته ایم این سس را می توان به همراه انواع گوشت و مرغ و یا حتی ماهی به دلخواه سرو کرد. اگر علاقمند به تهیه انواع سس های خوشمزه و با طعمی به یاد ماندنی علاقه دارید بر روی لیک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر