ماهان شبکه ایرانیان

هر آنچه از فیلم Priscilla باید بدانید

افراد اندکی هستند که همانند الویس پرسلی در فرهنگ آمریکا به‌عنوان نمادی برجسته شناخته می‌شوند. این افسانه برجسته با موسیقی و کاریزمای خودش توانست توجه افراد بسیار زیادی را چه در آمریکا و چه در نقاط دیگر جهان به خودش جلب کند و چنان تأثیری نیز روی مردم و فرهنگ عامه گذاشته که همچنان افسانه وی ادامه دارد.

هر آنچه از فیلم Priscilla باید بدانید

افراد اندکی هستند که همانند الویس پرسلی در فرهنگ آمریکا به‌عنوان نمادی برجسته شناخته می‌شوند. این افسانه برجسته با موسیقی و کاریزمای خودش توانست توجه افراد بسیار زیادی را چه در آمریکا و چه در نقاط دیگر جهان به خودش جلب کند و چنان تأثیری نیز روی مردم و فرهنگ عامه گذاشته که همچنان افسانه وی ادامه دارد.

در سال گذشته میلادی و با اکران فیلم الویس (Elvis) به کارگردانی باز لرمن بار دیگر حماسه الویس پرسلی در دنیا پیچید. این فیلم موفقیت بسیار بزرگی برای کمپانی برادران وارنر به شمار می‌رفت و همچنین حرفه بازیگری آستین باتلر را نیز ارتقا داد و این بازیگر به‌خاطر نقش‌آفرینی خودش توانست نامزد چندین جایزه برجسته باشد.

با این حال، در سال جاری میلادی قرار است داستانی متفاوت از الویس به نمایش گذاشته شود و سوفیو کوپولا برداشتی متفاوت از وی را به روی پرده سینماها خواهد آورد. این برداشت نیز فیلم پریسیلا (Priscilla) نام دارد و بر اساس شرح حال Elvis and Me از پریسیلا پرسلی است که داستان عاشقانه بینشان و زندگی‌شان به‌عنوان یک زوج را شرح داده است.

سوفیا کاپولا بیشتر به‌خاطر ساخت فیلم‌هایی همچون فیلم Lost in Translation، فیلم The Virgin Suicides و فیلم Marie Antoinette شناخته می‌شود و با توجه به فیلموگرافی وی می‌توان انتظار داشت که فیلم «پریسیلا» نیز اثری جذاب و پر مفهوم باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Priscilla

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، سوفیا کوپولا سکان کارگردانی فیلم «پریسیلا» را در دست دارد و این در حالی است که خود او نیز فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس شرح حالی به نام Elvis and Me نوشته خود پریسیلا پرسلی قلم زده است. سوفیا کوپولا ارتباط شخصی بسیار قوی‌ای با فیلم‌هایش دارد و از شروع تا پایان نیز از نزدیک روی ساخت این فیلم‌ها نظارت دارد و فیلم «پریسیلا» نیز از این قاعده مستثنی نیست.

داستان فیلم Priscilla

رابطه عاشقانه الویس با پریسیلا از جمله یکی از جنجالی‌ترین موضوعات در زندگی شخصی این ستاره راک بوده است. فیلم «پریسیلا» بر اساس شرح حالی به نام Elvis and Me نوشته خود پریسیلا پرسلی است و که در آن، او داستان ملاقاتش با الویس، ازدواج با او و همچنین شرایطی که باعث جدایی و طلاق آن‌ها شد را بازگو کرده است. قبلاً توسط لری پیرس فیلمی تلویزیونی بر اساس این شرح حال ساخته شده است.

پریسیلا وقتی 14 سال داشته با الویس ملاقات کرده ولی رابطه عاشقانه آن‌ها در فرهنگ عامه همانند یک داستان افسانه‌ای برجسته به نظر می‌رسید و شیفتگی این دو نسبت به یکدیگر نیز بر سر زبان‌ها بود. سوفیا کاپولا اظهار داشته که تمرکز این فیلم بیشتر روی شخصیت پریسیلا پرسلی است و الویس یک شخصیت مکمل است و او و حرفه خوانندگی‌اش حضور کمی در فیلم دارند.

بازیگران فیلم Priscilla

کیلی اسپینی که اخیراً در فیلم ترسناک The Craft: Legacy از کمپانی بلوم‌هاوس نقش‌آفرینی کرده، در این اثر سینمایی تازه نقش پریسیلا پرسلی را بازی می‎‌کند و در کنار او نیز ستاره سریال سرخوشی (Euphoria) یعنی جیکوب الرودی نقش الویس را در این فیلم به تصویر می‌کشد. در طول سال‌ها بازیگران متعددی نقش الویس را بازی کرده‌اند که شامل آستین باتلر در فیلم سال 2022 و همچنین متیو مک‌کانهی در انیمیشنی سریالی از سرویس آنلاین نتفلیکس است.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «پریسیلا» در کنار این دو بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به رودریگو فرناندز استول در نقش آلن فورتاس ملقب به هوگ ایرز، امیلی میچل در نقش لیسا مری پرسلی، جورجا کدنس در نقش پستی پرسلی، تیم پست در نقش ورنون پرسلی و لوک هامفری در نقش تری وست اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Priscilla

فیلم «پریسیلا» در ابتدا قرار بود در ماه اکتبر سال 2023 میلادی به روی پرده سینماها بیاید اما اکران آن تأخیر خورد و حالا قرار است در تاریخ 3 نوامبر سال 2023 میلادی (جمعه 12 آبان 1402) اکران شود. این اثر در جشنواره‌های مختلف توانسته تحسین منتقدان را به دست بیاورد و مطمئناً می‌تواند مورد توجه بینندگان نیز قرار بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان