یادداشتی بر عملیات عظیم طوفان الاقصی؛

این روزها، تکرار عاشوراست

این روزها، تکرار عاشوراست. به قول سید مرتضی آوینی هر کسی را عاشورایی است، عاشورایی که یک عمر در پی اش بودیم و با حسرت آرزو کردیم" یا لیتنا کنا معک" حال فصل دفاع است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آنچه در ادامه می‌خوانید، یادداشتی بر عملیات عظیم طوفان الاقصی است، که بیداری وجدان های آزادی خواه جهان را رقم زد.

طوفان الاقصی؛ کلید واژه ای که پیش بینی رهبر معظم انقلاب را در مورد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی برای همه جهان تداعی میکند؛ حدود 8 سال گذشته بود که معظم له فرمودند: " اسرائیل تا 25 سال آینده را نخواهد دید" و پس از آن نیز درابتدای سال جاری تاکید مجددی شد بر اینکه " ما گفتیم 25 سال دیگر را نمیبینند، خودشان عجله کردند، زودتر میخواهند بروند " جهان در مقابل این پیشبینیها متحیر مانده بود که چگونه؟! مگر امکان دارد!؟ تا اینکه طوفان الاقصی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی و هیمنه آن را چنان فروریخت که هم اکنون آزادی خواهان جهان معتقدند فلسطین در یک قدمی تحقق وعده ولی امر مسلمین جهان قرار گرفته است. سرچشمه این اقدام شجاعانه بی سابقه، قدرت ایمان و ارادهی مردم مظلوم فلسطین است که رهبر معظم انقلاب سه روز بعد از این عملیات، در دانشگاه افسری امام علی علیه السلام تاکید فرمودند:" کار، کار خود فلسطینی هاست. طراحان هوشمند، جوانان شجاع، فعالان از جان گذشته توانستند این حماسه را بوجود بیاورند که انشالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود" این جملات راهبردی، قدرت و شجاعت فلسطینی ها را به رخ رژیم غاصبی کشید که یک عمر از روی جهالت محض، این ملت شجاع را دست کم گرفته بود.

در پی این اتفاق شگرف که ضربه هولناکی بر پیکره رژیم صهیونیستی محسوب میشود، طوفان الاقصی به زخم کاری" غیر قابل ترمیم" توصیف شد و رژیم صهیونیستی که خود را مقابل حماس و گردان های عزالدین قسام در نهایت عجز و استیصال مشاهده می‌کرد، رذالت و اوج خوی شیطانی خود را با حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و بیماران بی پناه به نمایش گذاشت.

این حمله غیر قابل توجیه در تضاد آشکار با قوانین بین المللی، حتی صدای سازمان ملل را نیز به اعتراض بلند کرد، هرچند این انتقادها هم نتوانست در اقدامی عاجل، گذرگاه رفح را برای ارسال کمکهای بشردوستانه به نوارغزه بازکند، اما بیداری جهانی رقم خورد، چرا که حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان بی دفاع، مساوی با زیرسوال رفتن استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی و تقویت تنفر جهانی از وی بود.

 این روزها، تکرار عاشوراست

مردم غیور غزه به دنیا نشان دادند که چگونه می توان دشمن هفتادساله ای را با دست خالی به زانو درآورد و وارث ایستادگی اجداد خویش در برابر قلدری و زورگویی غاصبان روزگار بود. یک سوی جریان مقاومت، هفتادو پنج سال مبارزه مردمی بی دفاع، اما مقتدر است که تنها سلاحشان سنگ بوده و سوی دیگر میدان، درنده خویی رژیمی که با رفتاری غیر قابل تصور نشان داد تجسم حقیقی این آیه قرآن کریم می باشد که فرمود: " اولئک کَالانعام بَل هُم اَضَّل " او بی گمان، از وعده نصرت الهی بر مظلومان عالم آگاه نمی‌باشد، چرا که در ظلمتی آشکار فرورفته و هر لحظه بر ظلمت وی افزوده می شود، درحالیکه جوان و پیر و کودک و زن و مرد فلسطینی، یقین دارند " وَ لَیَنصُرالله تَنصُرکُم وَ یُثَبّت اَقدامَکُم" وعده خدای متعال تخلف ناپذیراست و این همان روحیه ای است که مردم مظلوم فلسطین را مقابل حجم سنگین آتش و خون چون کوه استوار و خستگی ناپذیر نموده است، ملتی که در خون می غلتد اما در کمال تعجب، شهر و دیار خویش را که هر لحظه ممکن است آماج تیر و گلوله و بمباران قرار بگیرد ترک نمی کند، این نگاه مختص شیعه و سنی و مسلمان نیست، مسیحی و مسلمان در کنار هم ایستاده اند، صبحگاهان کلیسا غرق خون می شود و شامگاهان عده ای در مساجدغزه، شربت شهادت می نوشند، استقامتی بی نظیر که شرق و غرب عالم را مقابل رژیم کودک کش به قیام واداشته است، هرچند در یک نگاه دقیق به جغرافیای سیاسی منطقه میتوان گفت مردم غزه در حصار بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند، اما چنان بر پایداری خویش مصمم بودند که بالاخره وجدان جامعه جهانی بیدار شد، در زمانی که بیداری اسلامی خوف به جان یزیدیان زمان انداخته بود، طوفان الاقصی بیداری وجدان های آزادی خواه کل جهان را رقم زد که بزرگترین دستاورد جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی محسوب می‌شود.

تماشای اوج وحشت این رژیم جعلی و دست نشاندگان او، در شام خونین غزه و فاجعه بیمارستان المعمدانی است، رئیس جمهور امریکا و انگلیس وارد فلسطین اشغالی می شوند و ناتوانی هر سه ضلع مثلث قدرت پوشالی نمایش داده می شود، اما حقیقت چیز دیگری است، صدر اخبار جهان انعکاس این حماسه آفرینی است و فریاد میزند: " طوفان الاقصی، هیمنه ی رژیم غاصب صهیونیستی و همدستان شان را به هم ریخت." در این نفس‌های آخر به جای مانده، اسرائیل غاصب ناخواسته به عجز خود اعتراف دارد به همین دلیل حتی کودکان در قنداق سرد و بی روح نیز خوف به جانش می اندازد، اما آن سوی این نجواها جهانی آگاه قرار دارد که با ندای مظلوم، هر لحظه بیدارتر می شوند.

درست در ایامی که دنیا رنگ و بوی مقاومت گرفته، نه تنها ایران اسلامی، بلکه جهان، خون خواه زنان و کودکان مظلوم فلسطین می‌شود، خوانخواهی از آنان که دم از زن، زندگی، آزادی می زنند اما در یک چشم بر هم زدن بیش از 1500 زن و کودک را یکجا، آن هم در دل بیمارستان قتل عام میکنند، اقدامی بی سابقه به نام "طوفان الاقصی" جهان را به تحسین وادار میکند، مسلمان و مسیحی و یهودی‌های لس‌آنجلس نشین و لندن و فرانسه نیز خونشان به جوش آمده و فریاد آزادی قدس شریف از یوغ صهیونیست‌ها را سر می دهند و لقب رژیم کودک کش را به او می‌دهند، این یک اتحاد بی‌سابقه جهانی است.

از طرفی رژیم صهیونیستی سعی دارد با افزایش آمار کودک کشی ها، رسانه ها را از عظمت طوفان الاقصی که مساوی با نمایش فضاحت خویش می باشد غافل نماید، اما ابعاد گسترده این عملیات، شایسته توجه بین المللی است. هرگز در مخیله‌ی این رژیم غاصب نمیگنجید که حماس، شبانه از مرزهای زمینی و هوایی عبور کرده، در شهرکهای صهیونیست نشین پای گذاشته، بر بالین ژنرال های آنها حاضر شود و تعدادی از نظامیان را به اسارت بگیرد! عبور از دل سرویس های جاسوسی رژیم جعلی، ظرافت عملیات طوفان الاقصی را تبیین نموده و معادلات جهانی را در مورد قدرت دروغین صهیونیست ها بهم ریخته است، آنها هرگز نمیتوانند این پازل بهم ریخته را ترمیم کنند، چرا که اثبات شد، گنبد آهنین و نفوذناپذیری آن در برابر قدرت ایمان ملت فلسطین توهمی بیش نیست، محور مقاومت بر دسیسههای شیطانی سردمداران استکبار جهانی فائق آمد و سرویس های اطلاعاتی شان را چنان بهم ریخت که هنوز از این اتفاق شگرف در شوک سنگینی قرار دارند.

دنیای تشنه عدالت، از تماشای این همه وحشت و بزدلی صهیونیست‌ها و در مقابل شجاعت و رجزخوانی فلسطین به خروش آمده و منتظر تحقق وعده خمینی کبیر است که فرمود " اسرائیل باید از صحنه روزگار محوشود" اما بنظر میرسد، کودکان خردسالی چون احمد برای محو شدن آنان از صحنه روزگار کافی هستند، احمد یکی از هزاران کودک فلسطینی است که در رگهایش، غیرت اسلامی ریشه دوانده و با یک رجز، دنیا را متحیر شجاعت کودکان غزه کرده است، روح استقامت و ازخودگذشتگی مقابل آرمان ها، ویژگی تغییرناپذیر ملت فلسطین است.لحظه به لحظه زندگی این ملت سلحشور با اهدافی مقدس سپری میشود، مادران فریاد سر می دهند که" ما مسئول تربیت نسلی حماسه ساز هستیم" و احمد یکی از هزاران حماسه ساز فلسطینی است که اسرائیل را مغلوب خویش نموده است.

در این شرایط که صبح و شام بر ذهنها این روایت متبادر میشود " که هر کس ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به فریادش نرسد مسلمان نیست" یک عده جوان و پیر از کشورهای مختلف مصمم میشوند خود را به حصارهای مرزی قدس شریف برسانند و لااقل با راهپیمایی، بر قلب سیاه دشمن لرزه بیندازند، در ایام غرور آفرین طوفان الاقصی، نه تنها از مظلومیت کودکان فلسطین، بلکه باید از اقتدار جبهه حق در آن سرزمین مقدس نوشت.

این روزها، تکرار عاشوراست. به قول سید مرتضی آوینی هر کسی را عاشورایی است، عاشورایی که یک عمر در پی اش بودیم و با حسرت آرزو کردیم" یا لیتنا کنا معک" حال فصل دفاع است. دفاع از خون مردم غزه. دفاع با قلم ، دفاع با زبان، با رسانه. تاریخ نباید فراموش کند که طوفان الاقصی ایام اللهی است که پس از هفتادسال انتظار رقم خورد، نباید اجازه داد این اتفاق بزرگ در دنیا به دست فراموشی سپرده شود. قلم را باید به خون پاک مردم غزه، تبرک نمود و از حماسه عظیمی نوشت که استکبار جهانی خوش ندارد سخنی از آن در صفحه روزگار باقی بماند. " روایت طوفان الاقصی و تبعات جهانی آن " وظیفه هر مسلمانی است که آرزوی آزادی قدس شریف را در سینه دارد. جمله ای کلیدی از شهیدالقدس، حاج قاسم عزیز این وظیفه را به وضوح ترسیم می‌کند که فرمود: " قدس شریف به دست شیعیان آزاد خواهدشد" در کم و کیف این اثرگذاری تاملی شایسته باید نمود. به امید آزادی قدس شریف و برکت بیش از پیش عملیات غرور آفرین طوفان القصی.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

*زهرا اسدی، نویسنده و پژوهشگر (دانشجوی دکترای سیاستگذاری فرهنگی)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان