طرز تهیه سس سیب خانگی با طعم عالی

اگر می خواهید سس متفاوتی را برای انواع بستی ها از جمله بستنی وانیلی تهیه کنید، سس سیب گزینه بسیار خوبی است. این سس در مدت کمی و زیر ۱ ساعت تهیه می شود.

طرز تهیه سس سیب خانگی با طعم عالی

سس سیب، نوعی سس بسیار متفاوت بوده که از پوره کردن سیب ها و افزودن چندین مواد اولیه دیگر به دست می آید. برای تهیه سس سیب در کل 1 ساعت زمان نیاز دارید و پس از این مدت می توان سس را به همراه بستنی وانیلی و … سرو کرد. این سس سسی مقوی و سالم بوده که به راحتی در خانه تهیه می شود و نیاز به مواد اولیه خاص ندارد و با استفاده از مواد اولیه در دسترس تهیه می شود. طرز تهیه سس سیب، با راحت و خوشمزه ترین روش در این مطلب قرار گرفته شده است.

 

سس چانتی و سس سچوان دو سس متفاوت با طعمی دلنشین است که به راحتی در خانه تهیه می شود. اما سس انواع مختلف و بیشتری هم دارد. برای تهیه این دو سس خانگی خوشمزه کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای داشتن طعمی شگفت انگیز باید پوست لیمو رنده شده را به سس بی افزایید که البته به دلخواه است. در صورت نیا به سس سیب بیشتری می توان مواد اولیه را یک یا دو برابر کرد. در آخر این سس را به همراه بستنی وانیلی میل کنید.

سس سیب متفاوت

مواد لازم

  • شکر 30 گرم
  • شکر قهوه ای 30 گرم
  • چوب دارچین 1 عدد
  • سیب پوست گرفته و بدون هسته 1 کیلوگرم
  • آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
  • پوست لیمو ترش 2 عدد باریک
  • آب 120 میلی لیتر
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری

سس سیب خانگی

طرز تهیه سس سیب سالم و مفید

ابتدا برای تهیه سس سیب باید قابلمه ای مناسب بردارید. سپس سیب های بدون دانه و پوست و خرد شده را به همراه شکر، شکر قهوه ای، نمک، پوست لیمو ترش، چوب دارچین و آب را درون قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بی آید.

پس از اینکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و صبر نمایید تا به مدت 20 الی 30 دقیقه بجوشد. بعد از این مدت حرارت را خاموش کنید و پوست لیمو را با چوب دارچین از قابلمه خارج کنید. با استفاده از گوشت کوب مخلوط سیب و دیگر مواد را پوره و کاملا له کنید.

طرز تهیه سس سیب خانگی

این سس را می توان هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو کرد. در صورتی که شکر بیشتری می خواستید مقداری شکر بریزید و هم بزنید. برای مشاهده و یا تهیه انواع سس های متفاوت و طعم دهنده های عالی بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان