گزارش مشرق؛

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

مصی علی‌نژاد در لحظات منتهی به دیدار با کمیسر حقوق بشر در وزارت خارجه آلمان، محرمانه بودن این دیدار را نقض و خواهان برگزاری این ملاقات ضدایرانی به صورت رسانه‌ای و عمومی شده است.

سرویس سیاست مشرق- معصومه علینژاد طبق توافق با لوئیزه آمتسبرگ، کمیسر حقوق بشر در وزارت خارجه آلمان قصد داشته روز نهم آذر با این سیاست‌مدار آلمانی به‌صورت محرمانه و بی‌سروصدا دیدار کند. علی‌نژاد در این دیدار، سیما مرادبیگی، از آسیب‌دیدگان اغتشاشات پائیز 1401 را با خود همراه کرده تا سناریویی مشابه به دیدار با مکرون در آبان‌ماه 1401 را تداعی کند.

مصی علی‌نژاد در لحظات منتهی به این دیدار، توافق را نقض کرده و خواهان برگزاری این ملاقات ضدایرانی به‌صورت رسانه‌ای و عمومی شده است. مقامات آلمانی نیز بر محرمانه بودن این دیدار اصرار کرده و درنهایت از این ملاقات صرف‌نظر کردند؛ علینژاد هم پس‌ از این بی‌توجهی دولت آلمان، ناچار به ترک جلسه می‌شود.

علی‌نژاد نه‌تنها در هنگام دیدار، قید محرمانه بودن این ملاقات را رعایت نکرده که بلافاصله پس از ترک جلسه، در توئیتی علیه وزارت خارجه آلمان نوشته «در جلسه‌ با مقامات وزارت امور خارجه آلمان به من گفته شد که نباید در رسانه‌ها یا در شبکه‌های اجتماعی خود درباره این جلسه صحبت کنم.» او همچنین مدعی شده در آلمان «سانسور» می‌شود.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

پس از برملا شدن این دیدار از سوی علی‌نژاد در رسانه‌ها، مقامات آلمانی هم ناچار به واکنش و اعتراف به طراحی این ملاقات شدند. لوئیزه آمتسبرگ، کمیسر حقوق بشر وزارت خارجه آلمان، که علینژاد را به این جلسه دعوت کرده بود، از خود واکنش نشان داد و ضمن تأکید بر این که محرمانه بودن این جلسه بین طرفین توافق شده بود بابت اینکه علینژاد برگزاری این جلسه را مشروط به انتشار عمومی محتوای آن کرده بود، ابراز تأسف کرد.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

پس از این واکنش، شبکه اینترنشنال، وابسته به موساد و از حامیان مصی علینژاد، اظهارات لوئیز آمتسبرگ را برنتابیده و علیه او موضع گرفت؛ این شبکه با هدف تخریب چهره او در بین براندازان، به نقل از نشریه زایت آنلاین آلمان اعلام کرد «آمتسبرگ در پایان‌نامه فوق لیسانس خود از حجاب و روسری حمایت کرده است.»

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

رقابت چهره‌های اپوزیسیون در دیدار با مقامات رسمی کشورهای اروپایی، همچون نشست جورج تاون و منشور مهسا، تبدیل به یک سیرک شده که یکی پس از دیگری از سوی این دولت‌ها ترد می‌شوند. علی‌نژاد پیش از دیدار با مقامات آلمانی، در مصاحبه با شبکه تروریستی اینترنشنال، از این تریبون برای کنایه‌ زدن به سلطنت‌طلب‌ها استفاده کرده و محتوای دیدارهای گذشته ربع پهلوی و علی کریمی با مقامات آلمانی و اروپایی را بی‌ارزش می‌خواند. علینژاد در مصاحبه خود عنوان می‌کند که اصرار دارد ورزش ایران باید از سوی دولت‌های اروپایی محدود و تحریم شود و اظهارات برخی ورزشکاران ایرانی که در دیدار با مقامات آلمانی مطرح شده، از این اقدام ممانعت می‌کند.

اشاره او به ورزشکاران ایرانی، دیدار علی کریمی با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان است. این دیدار در دوم دی‌ماه 1401 برگزار شد و محتوای آن به‌صورت عمومی منتشر نشد. این تقابل کلامی چهره‌های اپوزیسیون پس از شکست اغتشاشات سر باز کرد و تا به امروز بر این دعواها افزوده شده است. علی کریمی پس از اختلاف حامد اسماعیلیون و مسیح علینژاد با رضاپهلوی، به صف سلطنت‌طلبان و خانواده پهلوی پیوسته بود.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

دیدار علی کریمی با رئیس جمهور آلمان/2 دی 1401

این اولین بار نیست که مسیح علی‌نژاد از خون مردم کاسبی می‌کند. بیستم آبان 1401، مصی علی‌نژاد همراه با تعدادی از زنان فعال رسانه‌ای و به اصطلاح فعال حقوق بشر، در جریان اغتشاشات پارسال در کاخ الیزه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دیداری نمایشی تدارک دید. مکرون در این دیدار که در میانه اغتشاشات سال گذشته برگزار شده بود، به علینژاد و همدستان رسانه‌ای او انگیزه اعتراضی داده و از شورش‌های خیابانی در ایران حمایت کرد. این دیدار در رسانه‌های معاند مورد استقبال قرار گرفت. مکرون در این دیدار به مصی علینژاد قول داده بود که پای وعده‌های خود بماند و از اغتشاشگران داخل ایران حمایت خود را دریغ نکند.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

اما پس از این جلسه، تماس‌های تلفنی مکرون با سیدابراهیم رئیسی و اعزام سفیر جدید فرانسه از سوی دولت مکرون به تهران و تحویل استوارنامه‌اش به رئیس جمهور ایران، اپوزیسیون را بیش از پیش، از دولت‌های غربی ناامید کرد.

علاوه بر این، کمتر از 7 ماه پس از دیدار مکرون با مصی علی‌نژاد، فرانسه در پی کشته شدن یک جوان الجزایری‌الاصل به دست پلیس این کشور وارد یک آشفتگی و آشوب گسترده و طولانی شد. مکرون درحالی که از اغتشاشگران ایران حمایت کرده بود، در واکنش به وضعیت آشفته فرانسه به طور جدی وارد شد و در پاسخ به این اعتراضات مردمی، 40 هزار نیروی پلیس را برای کنترل وضعیت در سراسر این کشور بسیج کرد که از این میان 5000 نفر از آنها در پاریس مستقر شده‌اند. پس از آن وزیر کشور فرانسه در توییتر اعلام کرد که در تظاهرات‌ روزهای ابتدایی، 100 نفر دستگیر شدند. دولت مکرون حتی برای کنترل وضعیت، 2 هزار نیروی پلیس را برای برقراری نظم، اضافه و بسیج کرد. رویکردی که در اظهارات مکرون برای اغتشاشات 1401 ایران در تضاد بود و مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران هم قرار گرفت.

مرگ تدریجی یک مهره سوخته

مصی علینژاد که در واکنش به مقامات آلمانی گفته بود او را «سانسور» کردند، مدت‌هاست که به صورت تدریجی از سوی دولت‌های غربی باکوت می‌شود. شهریورماه 1402، زمانی که رفت‌وآمد و جلسات علینژاد به دلیل شکست اغتشاشات، با مقامات اروپایی و آمریکایی کاهش پیدا کرده بود، اعلام کرد که دولت آمریکا از او خواسته اطلاعات هویتی‌اش را تغییر داده و ناپدید شود.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

کاسبی از جیب مردم با بی‌آبرو کردن FBI

کاسبی دیگر و پروژه فریب علینژاد به قبل از اغتشاشات سال گذشته برمی‌گردد. مردادماه 1401 ، FBI طی یک پروژه‌ای که مایک پمپئو، وزیرخارجه سابق آمریکا طراحی کرده بود، اعلام کرد که طرح ربایش و ترور مصی علینژاد را خنثی کرده است. رسانه‌های معاند از جمله اینترنشنال در رپورتاژ خبری این ماجرا فردی به نام مهدی‌اف با اصالت آذربایجانی را عامل این عملیات دروغین معرفی کرده و او را وابسته به جمهوری اسلامی عنوان کردند. پیش از آن هم یکبار دیگر علینژاد مدعی شده بود که هدف یک حمله تروریستی بوده که از سوی FBI خنثی شده است.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

با اینحال علی هریسچی، وکیل علینژاد، یک ماه بعد در کلاب هاوس تأیید کرد که هیچ اتهامی در خصوص ترور مسیح علینژاد، توسطFBI علیه مهدی‌اف در دادگاه مطرح نشده است. در گفتوگوی هریسچی و الهه هیکس مشخص است که اسناد مطرح شده درباره ترور و ربایش مسیح علینژاد ضعیف بود و به اندازه اثبات نسبت دادن این عملیات به ایران قانع‌کننده نبوده است.

در فاصله کمی پس از طرح این ادعا، پروژه ساختگی ترور و ربایش مصی علینژاد بین اپوزیسیون مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفت. شهرام همایون، تحلیلگر و چهره ضدانقلاب در توصیف این ماجرا در برنامه اختصاصی خود گفت: «طرح ربایش و ترور علینژاد را به مرغ پخته بگویی به خنده میافتد!»

با اینحال یک سال بعد در تیرماه 1402، پشت‌پرده این داستان سرایی‌ها رو می‌شود. علینژاد قصد داشته تا با این پرونده‌سازی شکایتی علیه جمهوری اسلامی تنظیم کند و 180 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ملت ایران به جیب خود مصادره کند.

بیشتر بخوانید:

پس از وایرال شدن ماجرای ربایش و ترور، مصی علی‌نژاد پرونده درخواست پرداخت غرامت از منابع ایران را احیا می‌کند. درواقع این پرونده، مورخ 2 دسامبر 2019 در دادگاهی در بروکلین نیویورک علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و مصی علینژاد اقامه دعوا کرده است. علینژاد در دادخواستی که به دادگاه ایالت متحده آمریکا ارائه داده است، دلیل این شکایت را صدمات شخصی و دیگر آسیب‌های ناشی از بازداشت برادرش علیرضا علینژاد قمی و فشارهای وارده بر مادرش زرین بادپا عنوان کرده بود که پس از طرح ماجرای ترور و ربایش، مقاله نیویورک‌تایمز درباره داستان ترور وی توسط تبعه آذربایجانی را هم افزوده و پرونده را احیا کرده است. او همچنین درخواست کرده بود که بخش‌هایی از پرونده از دسترس عموم خارج شود.

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

آلمان اشتباه مکرون را تکرار نکرد/ مشتری‌های مصی علی‌نژاد انصراف می‌دهند! +عکس و فیلم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان