طرز تهیه قطاب آناناس خوشمزه در خانه

اگر از علاقه مندان به شیرینی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه قطاب آناناس آشنا شوید. این شیرینی طعم و مزه ای عالی دارد.

طرز تهیه قطاب آناناس خوشمزه در خانه

طرز تهیه قطاب آناناس که یکی از خوشمزه ترین شیرینی های خانگی است در این بخش قرار داده شده که می توانید با نحوه تهیه آن آشنا شوید. این شیرینی دستور فوق العاده ای دارد.

تهیه انواعی از شیرینی های خانگی با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده که شما علاقه مندان با نحوه تهیه این نوع شیرینی آشنا می شوید. طرز تهیه شیرینی تخم مرغی و شیرینی گل رز نیز در لینک قرار داده شده است که مطالعه می کنید.

نحوه تهیه قطاب آناناس

مواد اولیه:

  • کره: 90 گرم
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر قند: 1/4 پیمانه
  • آرد: 1/5 پیمانه
  • تخم مرغ: 1 عدد

مواد میانی:

  • کمپوت آناناس: 1 حلقه
  • پودر قند: 1/3 پیمانه
  • پودر نارگیل: 1/2 پیمانه
  • اسانس اناناس: 3 قطره

مواد رومال:

  • زعفران دم کرده: 1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه قطاب آناناس:

ابتدا مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید. به مدت 30 دقیقه کره را در دمای محیط قرار داده و زمان داده تا کره نرم شود. کره ای که به دمای محیط رسیده است را به همراه پودر قندی که الک شده درون کاسه ای ترکیب کرده و خوب هم بزنید.

طرز تهیه قطاب آناناس

با استفاده از دور تند همزن مواد را ترکیب کرده و زمانی که رنگ کرمی آن پدیدار شد، تخم مرغ و مقداری وانیل را به مواد کاسه اضافه کرده و مجدد به مدت 10 دقیقه هم زده تا مواد خامه ای به دست آید.

مواد را حتما درگیری کرده تا با خوبی درون ظرف جمع شود. در این بخش آرد را سه مرتبه الک کرده و در چند مرحله به کاسه اضافه کنید. مواد را در این بخش باید با یک لیسک هم بزنید تا یکدست شود. بعد از اینکه یک بافت خمیری به دست آمد، یک کیسه ر‌وی آن قرار داده و درون یخچال بگذارید. بعد از یک ساعت خمیر را با وردنه باز کنید.

در این‌ مرحله از طرز تهیه قطاب آناناس فر را در دمای 180 درجه قرار داده تا گرم شود. خمیر را روی یک کاغذ روغنی به ضخامت 3 میلی متر باز کرده با یک کاتر مناسب مواد را قالب بزنید. مواد میانی و آناناس را درون میکسر ریخته و خوب مخلوط کنید. میکس و پوره را از صافی رد نمایید.

طرز تهیه قطاب آناناس خانگی

حالا مایع را با پودر قند، پودر نارگیل و کمی اسانس ترکیب کرده و به خوبی مخلوط خمیری را هم بزنید. به اندازه یک قاشق مرباخوری از مواد برداشته و درون خمیر بگذارید. لبه های خمیر را به هم چسبانده و خمیرها را با فاصله در کف سینی چرب شده قرار دهید.

برای رومال شیرینی ها نیز تخم مرغ و کره را با یکدگر ترکیب کرده و روی شیرینی ها بمالید و درون فر بگذارید. مدت زمان کافی برای پخت شیرینی ها 15 دقیقه است. در صورتی که فر ندارید از یک تابه که روی حرارت ملایم گذاشته اید هم می توانید، استفاده کنید. روی تابه یک دمکنی قرار داده و زمان دهید تا شیرینی بپزد.

ابن نوع شیرینی طعم عالی داشته و می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیر یک شیرینی فوق العاده داشته باشید. این شیرینی را در کنار چای نوش جان کرده و از طعم و عطر آن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان