وضعیت ویژه آقای گل سابق؛ در انتظار خداحافظی منشا با فوتبال ایران؟

بازیکنان خارجی در شرایطی در فوتبال ایران کار خود را پیش می‌برند که در یک‌دهه اخیر، کمترین بازیکن خارجی با دوران حضور نسبتاً طولانی در فوتبال ایران ماندنی شده است.

مهاجم نیجریه‌ای بعد از کنار گذاشته‌شدن از فهرست فولاد، فعلاً بدون تیم مانده است.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان خارجی در شرایطی در فوتبال ایران کار خود را پیش می‌برند که در یک‌دهه اخیر، کمترین بازیکن خارجی با دوران حضور نسبتاً طولانی در فوتبال ایران ماندنی شده است. در این میان البته موارد استثنایی هم وجود داشته و باید به دوران طولانی‌مدت حضور بازیکنانی لوسیانو پریرا، گیورگی گولسیانی و البته گادوین منشا در فوتبال ایران اشاره داشت. پریرا بعد از جدایی پرماجرایش از مس رفسنجان به فولاد خوزستان پیوسته، گولسیانی در پرسپولیس مشغول به فعالیت است اما آینده کاری منشا در فوتبال ایران مشخص نیست و احتمال پایان کار او در فوتبال باشگاهی ایران وجود دارد.

منشا که از شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به جمع بازیکنان شاغل در فوتبال ایران اضافه شد و به تیم پیکان تهران پیوست، رفته‌رفته توانست با نمایش‌های چشمگیر خود موردتوجه تیم‌های پرطرفدار قرار گیرد و حضور در پرسپولیس و البته سپس استقلال را تجربه کرد. مهاجم نیجریه‌ای بعد از یاغی‌شدن و حضور در 2 تیم پرطرفدار پایتخت، دوران کوتاهی را در عجمان امارات گذراند اما به فوتبال باشگاهی ایران بازگشت و در 3 تیم متفاوت کارش را پیش برد.

از رسیدن به کفش طلا تا مازاد شدن!

گادوین منشا در بازگشت از لیگ برتر امارات، به گل‌گهر سیرجان پیوست و مس رفسنجان، مقصد بعدی او در فوتبال ایران بود. بعد از 2 فصل حضور در جمع نارنجی‌پوشان رفسنجانی و کسب مقام آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران، منشا تصمیم به ترک مس رفسنجان گرفت و در ابتدای لیگ بیست‌وسوم با نظر علیرضا منصوریان به فولاد خوزستان پیوست. مهاجم نیجریه‌ای که از ابتدای فصل تنها در 4 مسابقه فرصت بازی در ترکیب اصلی فولاد را به‌دست آورد و در 9 دیدار هم به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب فولاد شد، در دوران حضورش در جمع قرمزپوشان اهوازی تنها یک‌بار گل زد و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشید.

منشا که در دوران سرمربیگری خوان ایگناسیو مارتینس، مهاجم موردپسند این سرمربی اسپانیایی نبود و بیشتر از روی نیمکت کار خود را پیش می‌برد، بعد از تغییر و تحولات در کادرفنی و با نظر احمد آل‌نعمه در فهرست خروج فولاد خوزستان قرار گرفت و در روز پایانی فعالیت بازار زمستانه از جمع قرمزپوشان اهوازی جدا شد تا به یکی از مهاجمان آزاد حاضر در بازار نقل‌وانتقالات تبدیل شود و جالب آنکه همچنان خبری از انتخاب تیم جدید از سوی مهاجم نیجریه‌ای نیست.

رویای بازگشت به پرسپولیس محقق شدنی نیست!

مهاجم 34 ساله بی‌میل به آن نبود که بتواند به پرسپولیس بازگردد و با توجه به نیاز سرخ‌پوشان پایتخت به جذب مهاجم خارجی، فوتبال خود را در این تیم به پایان برساند اما گفته می‌شود که اوسمار ویرا نظر مثبتی نسبت به جذب منشا ندارد تا عملاً رویای خداحافظی از فوتبال با پیراهن پرسپولیس شدنی نباشد. در این میان، در روزهای گذشته شایعات ضدونقیضی درباره آینده کاری منشا مطرح شده اما این احتمال وجود دارد که او بعد از حدود 7 سال فعالیت در فوتبال باشگاهی ایران، به کارش در این رقابت‌ها پایان بدهد و سال‌های پایانی فوتبال خود را خارج از ایران دنبال کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان