طرز تهیه کوفته فلفلی خوش طعم و لذیذ

اگر از علاقه مندان به آشپزی های بین المللی هستید در این بخش با نحوه تهیه یکی از کوفته های خوشمزه و طرز تهیه کوفته فلفلی آشنا شوید.

طرز تهیه کوفته فلفلی خوش طعم و لذیذ

یکی از محبوب‌ ترین کوفته‌ ها در ملت‌ های مختلف کوفته فلفلی بوده و شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کوفته فلفلی آشنا شوید. این کوفته ترکیبات خوشمزه‌ ای داشته و با رسپی ساده ان آشنا خواهید شد.

یک کوفته خوشمزه با ترکیب فوق العاده از گوشت چرخ کرده و ادویه‌ ها که می‌ توانید نحوه تهیه آن آشنا شوید. طرز تهیه کوفته یونانی و کوفته شانس با دستورهای ویژه را می توانید در آرگا مطالعه کنید.

مواد کوفته فلفلی

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ کرده: 500 گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • فلفل تند فلفل سبز: 2 تا 3 عدد
  • سیر: دو حبه
  • آرد سوخاری: یک قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد
  • جعفری: یک دسته
  • روغن، زردچوبه، فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه کوفته فلفلی:

قسمت بالایی فلفل‌ ها را به آرامی جدا کرده و کنار بگذارید. دانه‌ های درون فلفل را خارج کنید. فلفل ها را به صورت نگینی و ریز ساطوری کرد و خرد نمایید. در تهیه این نوع کوفته طعم تند آن فوق العاده است. پس تا می‌ توانید از فلفل استفاده کنید که این میزان بسته به ذائقه شما خواهد بود.

طرز تهیه کوفته فلفلی

فلفل‌ های خرد شده را به همراه گوشت چرخی درون کاسه‌ای ریخته و ترکیب کنید. حالا پیاز رنده شده‌ ای که آب اضافی آن را گرفته‌ اید به همراه سیر رنده شده درون ظرف ریخته و به صورت یک دست ترکیب نمایید. در ادامه یک تخم مرغ و مقداری آرد اضافه کرده تا مواد شما منسجم شود. حالا باید مواد را به خوبی ترکیب کرده تا یکدست شود. مواد را کنار گذاشته تا مزه‌ دار شود.

در این بخش جعفری‌ های تازه را شسته آب اضافی آن کشیده شد، ساطوری شده را درون مواد ریخته و با گوشت مجدد ترکیب کنید. شما می‌ توانید از فلفل سیاه زردچوبه نمک و در صورت دلخواه از پودر سیر در این ترکیب‌ها استفاده نمایید. توجه کنید برای اینکه مواد شما منسجم شود و در زمان سرخ کردن باز نشود، باید از مقداری آرد استفاده کنید.

مواد را 30 دقیقه درون یخچال قرار داده تا استراحت کرده و منسجم شود. به اندازه یک نارنگی از کوفته‌ ها برداشته و درون روغن داغ به خوبی سرخ کنید. زیر حرارت را کم کرده تا قلقلی‌ ها به آرامی پخته شود.

دستور تهیه کوفته فلفلی

بعد از سرخ شدن کوفته‌ ها را از روغن خارج کنید. برای اینکه روغن اضافی موجود در کوفته‌ ها گرفته شود، بهتر است تا آن را روی یک دستمال قرار داده که روغن اضافی آن کشیده شود. شما می‌ توانید این کوفته‌ ها را در کنار نان و ریحان نوش جان کنید.

در صورت دلخواه می‌ توانید از ترکیب پیاز جعفری و کمی آبلیمو در کنار این کوفته‌ ها استفاده کرد و در نان قرار دهید. به این کوفته‌ ها به دلخواه بوده و می‌ توانید در کنار پلو نیز این کوفته‌ ها را داشته باشید.

در صورت دلخواه می‌ توانید از گوجه تهیه شده نیز برای این کوفته‌ ها استفاده کنید. در این صورت باید روغن را تفت داده کمی گوجه رنده شده با نمک و ادویه اضافه کنید. بعد از جوشیدن زیر حرارت را کم کرده و قلقلی‌ ها را درون آن بگذارید و زمان دهید تا به آرامی پخته شود. این سس کاملا دلخواهی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان