طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی خوشمزه و لذیذ

یکی از محبوب ترین غذاهای شیرازی که با استفاده از بادمجان و گوشت چرخ کرده تهیه می شود مشته بادمجان شیرازی می باشد. این غذا بسیار مناسب برای علاقمندان به بادمجان و کوفته قلقلی است.

طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی خوشمزه و لذیذ

مشته بادمجان شیرازی یکی از محبوب و پرطرفدار ترین غذاهای شیرازی می باشد که در اصل شیرازی ها به ترکیب گوشت چرخ کرده و قلقلی کردن گوشت چرخ کرده مشته می گویند. مشته بادمجان شیرازی به سادگی قابل تهیه است و می توان برای وعده های ناهار و شام این غذای لذیذ شیرازی را تهیه و سر, کرد. طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی با طعمی بی نظیر و روش اصلی در این مطلب قرار دارد.

ته چین گوشت ریش ریش، آش آلبالو و کوفته فلفلی سه تای دیگر از انواع غذاهای ایرانی متفاوت می باشند که با طعمی فوق العاده تهیه می شوند. این غذاهای متفاوت بسیار مناسب برای زمان هایی است که می خواهید چیزی ساده و در عین حال خوش طعم و متفاوت تهیه کنید. برای تهیه بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. در ضمن می توان مشته بادمجان شیرازی لذیذ را به همراه نان و یا برنج به دلخواه سرو کرد.

مشته بادمجان شیرازی لذیذ

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • بادمجان 4 عدد
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده 300 گرم
  • زردچوبه 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا 1/2 قاشق چای خوری
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • آرد نخود چی یا سوخاری 1 قاشق غذا خوری
  • آبلیمو 1 قاشق چای خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

مشته بادمجان شیرازی با روش اصلی

طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی با روش اصلی

ابتدا برای تهیه این غذای لذیذ باید بادمجان ها را به خوبی بشویید. سپس با استفاده از چاقو یا پوست کن، پوست بادمجان و کلاهک آن را جدا نمایید. سپس به دلخواه باید بادمجان را به صورت حلقه ای و یا ورقه ای برای توی مشته بادمجان برش داد.

در ادامه بر روی بادمجان ها نمک بریزید و به مدت 35 الی 1 ساعت بگذارید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. پس از گذشت این مدت زمان باید بادمجان ها را در صافی بریزید و بشویید تا آب اضافه بادمجان ها خارج شود. 1 عدد پیاز را با رنده، رنده کنید.

آب پیاز را به خوبی بگیرید و در کاسه ای پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده بریزید و با دست ورز دهید تا پیاز و گوشت چرخ کرده مخلوط شوند. در ادامه باید ادویه ها از جمله نمک، پاپریکا، آرد نخود چی یا سوخاری و زرد چوبه را به کاسه بی افزایید.

طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی لذیذ

دوباره مواد کوفته قلقلی را با دست ورز دهید تا ادویه ها به خوبی به خرد گوشت چرخ کرده و پیاز برود. ری کاسه را سلفون بکشید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا موادی یک دست به دست بی آید.  پس از گذشت 30 دقیقه مواد را از یخچال بیرون بی آورید.

از مواد به اندازه یک فندوق بزرگ بردارید و در دست آن را قلقل کنید. تمامی مواد مشته را به همین شکل قلقلی کنید و در ظرفی بزرگ بگذارید. در تابه ای مقداری روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن مشته ها را در روغن سرخ کنید و سپس بر روی دستمال بگذارید.

روی دستمال گذاشتن مشته ها برای خارج شدن روغن اضافی می باشد. حالا گوجه ها را خرد کنید. سپس رب گوجه را با مقداری آب در حدی که رقیق بشود، رقیق کرده و کنار بگذارید. 1 عدد پیاز باقی مانده را به دلخواه به صورت خلالی و یا نگینی خرد کنید و در تابه ای با مقداری روغن تفت دهید.

مشته بادمجان شیرازی خوش طعم

سپس یک طرف تابه کوفته های قلقلی و یا همان مشته و یک طرف دیگر بادمجان ها را بریزید. حالا گوجه و مخلوط آب و رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید. درب تابه را ببندید و صبر کنید تا غذا شروغ به قلقل کردن کند. پس از گذشت مدتی که سس به خوبی به خرد مشته و بادمجان رفت می توان این غذای خوشمزه را به همراه نان و برنج سرو کرد. نوش جان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان