طرز تهیه کشک بادمجان با مرغ لذیذ و خوشمزه

یکی از محبوب ترین غذاهای نانی و سنتی ایران کشک بادمجان می باشد. این غذای خوش طعم یکی از غذاهای مجلسی به حساب می آید که شما می توانید با استفاده از مرغ هم کشک بادمجان را به سادگی تهیه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان با مرغ لذیذ و خوشمزه

کشک بادمجان یکی از غذاهای مجلسی به حساب می آید که برای مجلسی تر شدن این غذای ایرانی محبوب می توان از مرغ برای تهیه استفاده کرد. همانطور که می دانید کشک بادمجان یکی از محبوب و پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی می باشد که به راحتی و در مدت زمان نسبتا کمی با مواد اولیه مقوی تهیه می شود. طرز تهیه کشک بادمجان با مرغ در این مطلب قرار دارد.

آش گندم زنجان، مشته بادمجان و ران بوقلمون سه تا از غذاهای متفاوت دیگر ایرانی می باشد که با طعمی بی نظیر و خواص بالا در منزل تهیه می شود. برای تهیه این غذاهای متفاوت و خوش طعم کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. در صورتی که برای پذیرایی از مهمان ها کشک بادمجان با مرغ را تهیه کردید به دلخواه می توان مواد اولیه را 1 و یا 2 برابر کرد.

کشک بادمجان با مرغ مجلسی

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • کشک 1 لیوان
  • بادمجان 1 کیلوگرم
  • گوشت مرغ 1/4 یک سینه
  • نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

کشک بادمجان با مرغ خوش طعم

طرز تهیه کشک بادمجان با مرغ مجلسی و خوش طعم

ابتدا برای تهیه این کشک بادمجان باید مرغ را با آب جوش در قابلمه ای بریزید و صبر کنید تا آب پز و یا پخته شود. برای طعم دار کردن مرغ می توان 1 عدد پیاز را خلالی کرده و به همراه ادویه ها از جمله، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه حاوی آب جوش و مرغ بریزید.

بادمجان ها را پوست کرده و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. سپس بادمجان ها را در آب کش بگذارید و بر روی بادمجان ها نمک بریزید تا تلخی آن از بین برود. پس از گذشت 30 دقیقه بادمجان ها را در تابه ای و با مقدار مناسبی روغن به خوبی سرخ کنید.

در ادامه 1 عدد پیاز باقی مانده را به صورت خلالی خرد کنید و در تابه ای دیگر با مقداری روغن تفت دهید. پس از اینکه پیاز طلایی رنگ شد نعناع خشک را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل به تابه ای که پیاز در آن است اضافه کنید و در حد مخلوط شدن تفت دهید.

طرز تهیه کشک بادمجان با مرغ با روش مجلسی

حالا کشک را به تابه اضافه کنید و هم بزنید. در مرحله آخر باید مرغ را ریش ریش کنید و با تابه بی افزایید. بادمجان ها را با استفاده از گوشت کوب له کنید و به تابه مخلوط پیاز اضافه کنید. در نهایت باید صبر کنید تا مقداری مواد به خورد هم برود. در نهایت این غذای مجلسی و خوش طعم را می توان با تزئین کشک و پیاز داغ سرو کرد. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان