ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه پیراشکی ماهی خوشمزه و خوش طعم

اگر می‌خواهید طعم یک پیراشکی متنوع و خوشمزه را تجربه کنید، حتماً در این بخش با طرز تهیه پیراشکی ماهی سالمون همراه ما باشید. این پیراشکی طعم و مزه فوق العاده‌ای دارد.

طرز تهیه پیراشکی ماهی خوشمزه و خوش طعم

پیراشکی یکی از غذا های محبوب کودکان و نوجوانان بوده که شما می‌ توانید با پرخاصیت‌ ترین آنها آشنا شوید. در این بخش با طرز تهیه پیراشکی ماهی با یک رسپی ساده آشنا خواهید شد.

برای داشتن انواعی از غذاهای خوشمزه خانگی در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه پیراشکی میگو و پیراشکی عربی با طعم ویژه را در این بخش مطالعه می کنید.

طرز تهیه پیراشکی ماهی

مواد اولیه:

  • فیله ماهی سالمون: 300 گرم
  • فلفل دلمه ای سبز: 1 عدد
  • فلفل قرمز: 1 عدد
  • تخم مرغ آب پز: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • گوجه فرنگی: 1 عدد
  • خمیر هزارلا: 2 عدد
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه پیراشکی ماهی:

برای داشتن این پیراشکی سالم و خوشمزه باید ابتدا ماهی را طبخ کنید. ماهی را به خوب پاک کرده بشورید و بعد از اینکه آب آن کشیده شد، آن را باید آب پز یا گریل کنید. برای این غذا ماهی نباید کاملاً سرخ شود یا برشته باشد. ماهی را درون تابه قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم روی حرارت گیری شده و می‌ توانید درب تابه را روی آن قرار دهید.

رسپی پیراشکی ماهی

مقدار روغن درون تابه ریخته پیاز ها را خرد کرده و تفت دهید. بعد از اینکه پیاز کمی نرم شد، فلفل دلمه‌ ای خرد شده را درون مواد ریخته 5 دقیقه مواد را هم زده و بعد گوجه فرنگی‌ های ریز شده را اضافه کنید. کمی به مواد نمک زده و 10 دقیقه دیگر زمان دهید تا مواد کمی نرم شود.

بعد از اینکه ماهی کاملاً پخت و نرم شد، تخم مرغ آب پز شده را خرد کرده و با آن اضافه نمایید. کف سینی فر را چرب کرده و داخل سینی را یک کاغذ روغنی قرار دهید. حالا سراغ دیگر مارحل بروید.

یک خمیر هزارلا را روی سطح پهن کرده و با استفاده از چنگال آن را سوراخ کنید. مواد آماده شده خود را که ماهی تخم مرغ و پیاز تفت خورده شده است را وسط خمیر قرار دهید و آن را از اطراف جمع کنید. شما می‌توانید از یک لایه دیگر خمیر هزارلا نیز استفاده کنید. تمام سطح خمیر را پوشانده و بعد در با استفاده از چنگال روی آن را یک سوراخ بزنید تا به خوبی حرارت به مواد رسیده و پخته شود.

دستور پخت پیراشکی ماهی

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی ماهی سالمون می‌ توانید یک تخم مرغ و زعفران را با یکدیگر ترکیب کرده و برای رومال روی خمیر از آن استفاده کنید. سینی را درون فر قرار داده و به مدت 20 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد زمان دهید تا خمیر شما طلایی شود مواد را از درون فر درآورده و نوش جان کنید.

در کنار این پیرشاکی می توانید از انواع سس های دست ساز نیز استفاده نمایید که ترکیب فوق العاده ای داشته و طعم عالی به غذای شما می دهد. شما می توانید با این رسپی ویژه انواعی از پیراشکی های گوشت و مرغ را نیز تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان