این خرچنگ برای زندگی با مرجان تکامل یافته است! (+تصاویر)

این خرچنگ دارای یک الگوی خالدار منحصر به فرد روی بدن خود است.

عصر ایران - خرچنگ Trapezia rufopunctata می تواند به اندازه تقریبا 5 سانتیمتر در پهنا برسد. آنها با چهار جفت پا برای راه رفتن و یک جفت چنگال بزرگ و بلند، به عنوان خرچنگ واقعی در نظر گرفته می شوند.

این خرچنگ دارای یک الگوی خالدار منحصر به فرد روی بدن خود است. حدود 100 تا 200 لکه قرمز یا نارنجی روی پس زمینه ای سفید یا صورتی ظاهر جذابی را به Trapezia rufopunctata می بخشد. این الگو نام رایج "خرچنگ نگهبان خالدار زنگ زده" را برای این حیوان به ارمغان آورده است. باور بر این است که ظاهر این خرچنگ به آن در استتار میان مرجان های رنگارنگ محل زندگی خود کمک می کند.

خرچنگ

این خرچنگ نگهبان، همانند دیگر اعضای خانواده، به صورت همزیستی در ارتباط با مرجان ها زندگی می کند. این گونه از رویارویی پرهیز می کند و در صورت نزدیک شدن خطر به سرعت به میان مرجان ها عقب نشینی می کند، در شرایطی که چنگال های خود را به صورت دفاعی بالا نگه می دارد.

این گونه خرچنگ در منطقه هند-آرام، مالدیو و پلینزی گسترده شده است. به طور خاص، آنها در نزدیک دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا و بالی، اندونزی دیده می شوند. خرچنگ Trapezia rufopunctata در صخره های مرجانی ساحلی و تالاب ها زندگی می کند که بیشتر به دلیل رابطه همزیستی آن با مرجان هاست.

خرچنگ

خرچنگ

خرچنگ

خرچنگ

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان