آغاز عملیات  ایجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده لرستان

ایجاد آتش‌بر در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، هم‌زمان با شروع فصل خشک سال آغاز شد ‌.

آغاز عملیات  ایجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، همزمان با فرا رسیدن فصل خشک سال و جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اقدام به ایجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده استان نموده است.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی در سال گذشته و اوایل سال‌جاری و رویش خوب گیاهان مرتعی، جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی و سرایت آتش در مناطق تحت‌ مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ایجاد آتش‌بر در دستور کار قرار گرفته است.

سالاروند گفت؛ یکی از اقدامات مهم و اصولی در جهت جلوگیری و مقابله با سرایت آتش، ایجاد آتش‌بر با عرض مناسب‌ می‌باشد که احداث این آتش‌برها در مناطق تحت‌ مدیریت استان شروع شده است.

سالاروند در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و ارگان‌های متولی، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان به حداقل برسد.

سالاروند همچنین ادامه داد: ایجاد آتش‌بر در منطقه حفاظت شده‌ سفیدکوه خرم‌آباد آغاز شده است و این امر در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا با همکاری اداره راهداری این شهرستان در حال انجام است و همچنین ایجاد آتش‌بر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه با پایان رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این اقدام مهم تا ایجاد شرایط مناسب و اطمینان از کاهش خطر سرایت حریق به جنگل‌ها و مراتع استان ادامه خواهد داشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر