ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کوفته سماق غذای محبوب و خوب طعم

برای داشتن یک کوفته محلی متنوع می توانید در این بخش با طرز تهیه کوفته سماق خانگی آشنا شوید. این کوفته طعم فوق العاده ای دارد و برای وعده شام نیز مناسب می باشد.

طرز تهیه کوفته سماق غذای محبوب و خوب طعم

کوفته‌ ها محبوب‌ ترین غذا بوده و همچنین دستور تهیه ساده دارند. پس شما می‌ توانید با انواع کوفته آشنا شوید. در این بخش نیز طرز تهیه کوفته سماق را برای شما علاقه مندان قرار دادیم.

برای آماده کردن انواع کوفته‌ های محلی سنتی و ایرانی می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه کوفته یونانی و کوفته شانس با طعم های متنوع را در این بخش دنبال نمایید.

دستور پخت کوفته سماق

مواد اولیه:

  • پیاز: 1 عدد
  • ران مرغ یا سینه مرغ: 4 عدد
  • آب جوش: 2 پیمانه
  • هویج: 1 عدد
  • آرد سوخاری؛ 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • آب سماق: به میزان لازم
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • پاپریکا و سیر: به میزان لازم

طرز تهیه کوفته سماق:

ابتدا مرحله آماده سازی این کوفته بوده و شما می‌ توانید این کوفته را با مرغ تهیه کنید. ران مرغ یا سینه مرغ را درون چرخ گوشت ریخته و بعد از اینکه به خوبی چرخ شد، پیازها را چرخ کنید. توجه داشته باشید که پیاز را باید به طور جداگانه چرخ کرده تا مایع کوکو باز نشود.

روش تهیه کوفته سماق

برای بهتر شدن کوکو می‌ توانید از مقداری دنبه گوسفندی نیز استفاده نمایید. یک عدد پیاز بزرگ را رنده کرده ادویه‌های مخصوص فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا را به همراه دو قاشق آرد سوخاری به آن اضافه کرده و درون غذاساز بریزید. تمام مواد را با دست ورز داده و ترکیب کنید تا یک مایع یک دست داشته باشید.

حالا نوبت به شکل دهی کوفته‌ها می‌ رسد. در این بخش باید کوفته‌ ها را به صورت گلوله‌ ای یا بر اساس سلیقه خود شکل دهید. درون تابه بزرگ کمی روغن ریخته کوفته‌ ها را درون آن سرخ کرده تا دو طرف کوفته‌ ها سرخ شود.

درب تابه را قرار دهید تا کوفته‌ های شما آبدار شده و بافت لطیفی داشته باشد. در این بخش نیز می‌ توانید سس کوفته را تهیه کنید. برای آماده کردن سس یک پیاز را رنده کرده درون تابه تفت دهید. حالا مقداری ادویه زردچوبه فلفل نمک افزوده و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید،  تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود.

طرز تهیه کوفته سماق

در ادامه می‌ توانید چند تکه هویج اضافه کرده تا مزه خورشت شما بهتر شود. شما می‌ توانید دو پیمانه آب جوش روی سس اضافه کرده و زمان دهید تا به غلظت کافی برسد. بعد از اینکه سس شما به غلظت کافی رسید به آن کوفته‌ ها را اضافه نمایید. درب توبه را قرار داده تا با ترکیب سس به خوبی کوفته ها پخته شود.

در این مرحله از طرز تهیه کوفته سماق نوبت به اضافه کردن آب سماق می‌ رسد. برای این کار سماق را درون ظرفی ریخته با آب جوش روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه نیم ساعت درون آب باغ ماند از صافی رد کنید.

حالا کمی شکر اضافه کرده تا ملس‌ تر شود. آب سماق را در مرحله آخر به مواد گوشت اضافه کرده و زمان دهید مزه‌ دار شود. این کار باعث شده که مرغ شما پخت بهتری داشته باشد. حالا غذای شما آماده است و می‌ توانید درون ظرف سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان