طرز تهیه دونات پنیری خوش پخت و عالی

شما علاقه مندان به کیک و شیرینی های خانگی می توانید با طرز تهیه دونات پنیری ویژه آشنا شوید. این دونات طعم فوق العاده ای داشته و برای میان وعده گزینه عالی است.

طرز تهیه دونات پنیری خوش پخت و عالی

شیرینی محبوب خانگی بوده که شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه دونات پنیری آشنا شوید. این دونات میان وعده فوق العاده‌ ای برای کودکان و بزرگسالان بوده و می‌ توانید با سس شکلات نیز سرو کنید.

برای داشتن انواع از شیرینی‌ های خانگی با دستورهای ساده و کاربردی می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه دونات هویج و دونات پیچی با دستورهای متنوع را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه دونات پنیری

مواد اولیه:

  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • آب ولرم: نصف پیمانه
  • خمیر فوری: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن: 1 سوم پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • آرد: 3 پیمانه
  • پنیر خامه ای: به میزان لازم
  • ماست: نصف پیمانه

طرز تهیه دونات پنیری:

برای داشتن این دونات نرم و لطیف باید ابتدا آرد را سه مرتبه الک کنید. این کار باعث شده که بافت دونات شما نرم و پنبه شود. در ادامه دو قاشق غذاخوری شکر را با مقداری خمیر مایع فوری ترکیب کرده و به آن کمی آب ولرم اضافه کنید.

پخت دونات پنیری

چند دقیقه زمان داده تا مواد خمیر مایه شما عمل آید و در واقع شروع به حباب زدن کند. در ادامه باید مقداری شیر خشک را به آن اضافه کنید. روغن بکینگ پودر و ماست را نیز با مواد ترکیب کرده تا یکدست شود. بعد از اینکه مایع خمیر شما میکس شد و یک مایع یک دست داشتید، آرد را کم کم و در چند مرحله به مواد اضافه کرده و هم زده تا خمیر شما درست شود.

به میزانی آرد را اضافه کنید که خمیر به دست شما نچسبد. می‌ توانید این کار را کم کم کرده تا در صورتی که خمیر هنوز به دست می‌ چسبد مقدار بیشتری آرد اضافه کنید. روی خمیر خود را با استفاده از یک سلفون پوشانده و کنار بگذارید تا خمیر درست شود.

بعد از اینکه حجم خمیر شما دو برابر شد، آن را از ظرف خارج کرده روی سطحی که آردپاشی شده ورز دهید تا خمیر بافت لطیفی پیدا کند. بعد از اینکه خمیر را به خوبی ورز دادید، با استفاده از یک لیوان روی سطح خمیر باز شده را قالب بزنید توجه داشته باشید که تنها باید خط‌ گیری کنید و در مرحله بعدی باید با استفاده از پنیر کیبی میان خمیرها را پر کنید.

دونات پنیری مجلسی

نیمی دیگر از خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز داده و باز کنید. خمیر باز شده را روی سطح خمیر قرار داده و با استفاده از قالب به صورت دایره‌ای قالب‌ گیری کنید. در این صورت یک دونات مغزدار پنیری دارید.

در این مرحله از طرز تهیه دونات روی سطح دونات‌ ها را با استفاده از تخم مرغ رومال کرده و بعد درون فر قرار دهید. میان دونات را با استفاده از یک قالب دایره‌ ای کوچک‌ تر قالب‌ گیری کرده حالا باید دونات‌ ها برای مرحله پخت برود.

در صورتی که فر ندارید، می‌ توانید از تابه برای سرخ کردن دونات ها استفاده کنید. درون قابلمه‌ ای مقدار روغن ریخته دونات‌ ها را با حرارت ملایم درون روغن‌ ها سرخ کرده و پشت و رو کنید. بعد از اینکه دونات‌ ها به خوبی پخته شد، روی آن را با مقداری پودر قند یا سس شکلاتی تزیین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان