تبلیغات

چگونه می توان ویزای توریستی کانادا را اخذ کرد؟

کشور کانادا امروزه به دلیل مکان­های دیدنی متعدد و جذاب و همچنین آب و هوای مطبوع خود، به یکی از مقاصد مورد علاقه­ی ایرانیان برای سفر تبدیل شده است. مساله­ای که اهمیت و جذابیت سفر به کانادا را دوچندان می­کند، اعطای مجوز کار آزاد (اوپن ورک پرمیت) به ایرانیان توسط دولت کانادا می­باشد که در تاریخ 28 فوریه 2023 برای اولین بار به تصویب رسید که به ایرانیان این اجازه را می­دهدتا با ویزای توریستی به خاک کانادا وارد شده و ویزای توریستی خود را به مجوز کار آزاد تبدیل کرده و در کانادا مشغول به کار شوند.

در این مقاله قصد داریم تا صفر تا صد مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز آن را بررسی کنیم.

چگونه می توان ویزای توریستی کانادا را اخذ کرد؟

انواع ویزای توریستی کانادا

بطور کلی ویزای توریستی کانادا که به آن، ویزای ویزیتوری نیز گفته می­شود، به دو گروه زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • ویزای یک بار ورود (single)
  • ویزای چند بار ورود (multiple)

اکثر ویزای توریستی کانادا به صورت چند بار ورود صادر می شوند. ویزای توریستی چند بار ورود (مولتیپل) کانادا، به دارنده آن اجازه می‌دهد که تا زمان پایان اعتبار ویزای خود هر چند بار که بخواهد بدون محدودیت به این کشور سفر کند. البته باید توجه داشت که حتی با این وجود نیز 6 ماه، حداکثر زمانی است که شما می‌توانید با ویزای مولتی کانادا در این کشور اقامت داشته باشید. از آنجایی که حداکثر اعتبار پاسپورت ایرانیان 5 سال است ویزای توریستی مولتی کانادا برای ایرانیان 5 ساله صادر می‌شود.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی کانادا توسط اداره مهاجرت این کشور (IRCC) هر ساله بروزرسانی می‌شود. تعدادی از این شرایط، برای اخذ ویزا ضروری هستند و تعدادی دیگر ضروری نبوده اما در این روند تاثیر مثبت دارند که باعث می‌شود شانس ویزای شما افزایش پیدا کند. برخی از این شرایط عبارتند از:

·   تمکن مالی و گردش حساب قوی:

تمکن مالی و گردش حساب شما باید به میزانی باشد که آفیسر ویزای کانادا مجاب شود تا شما توانایی پرداخت هزینه­های سفر و اقامت خود در مدت­زمانی که در خاک کانادا هستید را دارید. در حال حاضر حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای ویزیتوری کانادا 600 تا 650 میلیون تومان است که گواهی تمکن باید به لاتین از بانک گرفته شود. ریز گردش 6 ماهه آخر حساب شما نیز باید برای اثبات شاغل و واقعی بودن تمکن مالی شما به سفارت این کشور ارائه شود.

·   سابقه سفر قوی و متنوع

آفیسر سفارت باید مجاب شود که شما زیاد سفر می­کنید و هدف شما از ورود به کانادا صرفاً گردشگری است که این امر با سابقه سفر به نقاط دیگر جهان برای آفیسر احراز می­شود. درست است که تمامی سفر‌هایی که انجام می‌دهید، برای شما سابقه سفر محسوب می­شود؛ ولی سابقه سفر شما، زمانی قوی محسوب می‌شود که به کشور‌هایی مثل حوزه شنگن، انگلستان، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، چین، و… باشد.

بهتر است بدانید که داشتن سابقه سفر برای اخذ ویزای توریستی کانادا اجباری نیست و شخصی که سابقه سفر به کشور‌های مطرح دنیا را ندارد هم می‌تواند قبل از درخواست ویزای توریستی کانادا، چند بار به کشور‌‌هایی نظیر سنگاپور، روسیه، امارات و حتی کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه و ارمنستان سفر داشته باشد. اما توصیه می­شود هیچگاه با پاسپورت سفید و بدون مهر ورود و خروج درخواست ویزا توریستی کانادا ندهید.

از شرایط دیگر دریافت ویزای توریستی کانادا، می­توان به:

  • دعوت­نامه ویزای توریستی کانادا و
  • مدارک اثبات وابستگی به ایران

اشاره کرد که برای اطلاع از جزئیات و نحوه احراز هرکدام از شرایط فوق، می­توانید به سایت موسسه مهاجرتی رویال اپلای مراجعه کنید.

چگونه می توان ویزای توریستی کانادا را اخذ کرد؟

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

تمامی مراحل دریافت این ویزا در سایت اداره مهاجرت کانادا و بصورت آنلاین انجام می­ شود و نیاز به مراجعه یا ارائه مدارک بصورت حضوری به هیچ مکان یا نهاد خاصی نیست.

اگر قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارید، باید موارد زیر را انجام دهید. همچنین می­توانید با کارشناسان رویال اپلای در ارتباط باشید تا در سریع­ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته شده و مراحل ویزای توریستی شما انجام شود.

·   جمع­آوری و آماده سازی مدارک

شما باید در زمان درخواست، اسکن مدارک را در سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید؛

بطور خلاصه، برای ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا، شما به کارت اعتباری (برای پرداخت هزینه بررسی درخواست) و اسکن مدارک، نیاز خواهید داشت.

·   ساخت حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت کانادا و پر کردن فرم ویزا

پس از ساخت اکانت، فرم درخواست ویزا را پر نمایید و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنید. آموزش ساخت اکانت در سایت اداره مهاجرت کانادا و نحوه پر کردن فرم درخواست ویزا را می توانید در سایت رویال اپلای مشاهده کنید.

·   پرداخت هزینه­ درخواست ویزای توریستی کانادا

هزینه­ی درخواست ویزای کانادا باید توسط کارت­های اعتباری بین­المللی مانند مستر کارت و ویزاکارت پرداخت شود که اگر به این کارت­ها دسترسی ندارید، می­توانید از شرکت­های واسط که در زمینه پرداخت های آنلاین فعالیت می­کنند، کمک بگیرید. این هزینه، شامل هزینه درخواست و ثبت اطلاعات انگشت­نگاری می­شود.

·   مراجعه به کارگزاری ویزای توریستی کانادا (VAC)

پس از انجام مراحل بالا، ظرف 24 تا 72 ساعت، از طرف اداره مهاجرت، نامه­ای برایتان ارسال می­شود که از زمان دریافت این نامه 30 روز مهلت دارید تا برای بایومتریک و انگشت­نگاری به یکی از دفاتر کارگزاری کانادا (در کشورهای همسایه ایران) مراجعه نمایید.

·   پاس ریکوئست و پیکاپ پاسپورت کانادا

پس از انگشت­نگاری و ثبت اطلاعات بایومتریک در کارگزاری، اگر درخواست ویزای شما پذیرفته شده باشد، اصطلاحا «پاس ریکوئست» می­شوید و در حساب کاربریتان، به شما اطلاع داده می­شود که پاسپورت خود را به یکی از سفارت­های کانادا تحویل دهید تا لیبل ویزای توریستی شما برایتان درج گردد. معمولا ایرانیان برای صرفجویی در هزینه ها ، از خدماتی به عنوان «پیکاپ پاسپورت» استفاده می­کنند.

موسسه مهاجرتی رویال اپلای، یکی از موسساتی است که در زمینه وک پیکاپ (VAC Pickup) فعالیت دارد؛ به این صورت که پاسپورت شما را درب منزل تحویل گرفته و تحویل سفارت می­دهد و پس از درج لیبل ویزا، پاسپورت را به شما تحویل می­دهد.

چگونه می توان ویزای توریستی کانادا را اخذ کرد؟

مدارک لازم جهت درخواست ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا، تماماً باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند؛ اما نیازی به مهر دادگستری و وزارت امورخارجه ندارند. پس از ترجمه، این مدارک باید به صورت اسکن و فشرده شده و در غالب فرمت PDF در سایت بارگذاری شوند و حجم آنها برای هر بخش نباید از 4 مگابایت بیشتر باشد. این مدارک عبارتند از:

  • اصل گذرنامه (با حداقل یکسال اعتبار)
  • اصل گذرنامه ‌های قبلی (برای اثبات سابقه سفر در صورت موجود بودن)
  • دو قطعه عکس 3.5 ✖ 4.5
  • مدارک شغلی (گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، اظهارنامه مالیاتی، لیست واریزی حقوق کارمندان، مدارک تأسیس شرکت)
  • تمکن مالی و گردش حساب
  • بیمه مسافرتی معتبر (با حداقل پوشش 30 هزار یورو و معتبر برای 2 روز بیشتر از روز‌های سفر)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت‌نامه ندارند یا با داشتن دعوت نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند).
  • کاور لتر (نامه شرح درخواست با تمام توضیحات)
  • دعوت‌نامه معتبر (در صورت موجود بودن)
  • اسپانسرشیپ لتر (نامه حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده مقیم کانادا در صورت موجود بودن)
  • سند ازدواج
  • شناسنامه
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • سوابق بیمه
  • اجازه خروج برای فرزندان زیر 18 سال که توسط هر دو والد امضا شده باشد.
  • کارت ملی
  • سند ملکی یا اسناد سرمایه­گذاری

افزایش شانس ویزای توریستی کانادا

نکات مهمی در پروسه درخواست ویزای کانادا وجود دارند که در صورت توجه، شانس ویزای متقاضی را به میزان قابل توجهی افزایش می­دهند. از این نکات، می­توان به ارائه دلایل قوی برای بازگشت به ایران اشاره کرد.

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی کانادا

از زمانی که هزینه درخواست ویزا را پرداخت می‌کنید، فرایند بررسی پرونده در اداره مهاجرت آغاز می‌شود. مدت‌زمان پاسخ‌دهی به ویزای ویزیتوری کانادا می‌تواند بر اساس فصل، حجم درخوا‌ست‌ها و شرایط پرونده‌ شما متغیر باشد. اما در حال حاضر بر اساس گفته‌های سایت اداره مهاجرت، متوسط زمانی که برای پاسخ‌گویی به هر پرونده صرف می‌شود، حداقل 60 روز کاری است.

وقت سفارت کانادا

همانطور که می­دانید، کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و ایرانیان باید از سفارت­های فعال کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی (دبی) و ارمنستان (ایروان) جهت دریافت ویزا اقدام کنند.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا، نداشتن تاریخچه سفری مناسب، تمکن مالی کمتر از مبلغ تعیین شده، نداشتن وابستگی مالی، خانوادگی و شغلی به ایران می‌باشد. نرخ ریجکتی ویزای کانادا در سال های اخیر به دلیل تبلیغات کذبی که در مورد آسان‌ شدن شرایط صدور ویزای کانادا انجام می‌شود، رو به ‌افزایش بوده است؛ چرا که متقاضیان با پرونده‌های ضعیف اقدام به درخواست روادید ویزیتوری کانادا کرده اند که منجر به ریجکتی آنها گردیده است. همچنین ویزای توریستی کانادا تضمینی وجود ندارد و هر شخص نسبت به شرایط و مدرک پرونده شانس قبولی دارد. در نهایت همه چیز به تصمیم افسر سفارت بستگی دارد.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزاهای تحصیلی و کاری

با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزش عالی کانادا، می‌توانید ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید و از امکان تحصیل در کانادا بهره مند شوید. برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری نیز باید در مدت زمانی که در کانادا حضور دارید، به مصاحبه کاری رفته و از یک کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. بعد از دریافت نامه جاب آفر می‌توانید درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری را ثبت کنید. شما می توانید برای اطلاع کامل از نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا به سایت رویال اپلای مراجعه و یا با کارشناسان ما از طریق شماره 02122407171در ارتباط باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان