ماهان شبکه ایرانیان

حجت‌الاسلام احمدی قمی:

لقب بقیةالله برای امام عصر(عج) از نهم ربیع عینیت یافت

گروه حوزه‌های علمیه: معاون بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به برگزاری جشن‌های گسترده در روز نهم ربیع عنوان کرد: امام عصر(عج) در این روز خاتم امامان و اوصیا شدند و لقب بقیةاللهی امام زمان(عج) از این روز یعنی نهم ربیع عینیت یافت.


حجتالاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اهمیت نهم ربیع در قاموس شیعه، اظهار کرد: نهم ربیع از بزرگترین اعیاد اسلامی است؛ زیرا در این روز همچون بعث نبی مکرم اسلام که به خاتمیت رسیدند امام زمان(عج) نیز خاتم امامان و اوصیا شدند و لقب بقیةاللهی امام زمان(عج) از این روز یعنی نهم ربیع عینیت یافت.



وی افزود: به همین مناسبت باید فرهنگ ناب بیعت با امام حی و عصر(عج) را با حضور میلیونی مردم ایران و بعد از فرهنگ‌سازی در ایران در سراسر جهان تشیع احیا کرده و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیعت با امام عصر(عج) مردم را برای زمینه‌سازی برای ظهور آن حضرت آماده کنیم.



معاون بنیاد مهدی موعود(عج) یادآور شد: به همین مناسبت با مشارکت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه و همچنین بنیاد مهدی موعود(عج) طرح بیعت با امام زمان(عج) در روز نهم ربیع الاول امسال برگزار می‎شود.



وی تصریح کرد: در روز 21دی‌ماه، مراسم بیعت با امام زمان(عج) در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) با حضور گسترده مردم، علما و بزرگان حوزه و استان و کشور برگزار می‎شود.



احمدی قمی یادآور شد: امام زمان(عج) به امر خداوند بزرگ، تمام مقدرات این جهان را در ید قدرت خویش دارند و هر کسی که از ایشان فاصله بگیرد در حقیقت از کرم و عنایت خدا فاصله گرفته است.



وی در پایان یکی از دلایل برگزاری این جشن بیعت را دورکردن اذهان از مسائل خرافی و بی‎پایه مرسوم در خصوص این روزها ذکر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان