ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کیک تایلندی خوشمزه با رسپی اصلی

کیک انواع مختلف و بسیاری دارد که به راحتی با مواد اولیه آماده سازی می شود. تهیه انواع کیک زمان بر نیست و در زیر ۱ ساعت می توانید کیک های مخلف و متنوع کاکائویی یا ساده را تهیه کنید. کیک تایلندی از کیک هایی با بافت بسیار نرم بوده است.

طرز تهیه کیک تایلندی خوشمزه با رسپی اصلی

کیک تایلندی از آن دسته کیک ها می باشد که بافتی بسیار نرم و خوبی دارد. این کیک خوش بافت و خوشمزه با استفاده از انواع خامه ها، کمپوت و مربا تهیه می شود که به دلخواه می توانید از هر کمپوت و یا مربا دلخواه استفاده نمایید. با به کار بردن کاکائو این کیک، کیکی کاکائویی می شود که علاوه بر داشتن طعمی بی نظیر دارای ظاهری شیک و مجلسی می باشد. طرز تهیه کیک تایلندی در این مطلب قرار دارد.

انواع کیک ها مناسب برای جشن های تولد، مجلس های بزرگ و یا حتی دورهمی های خانوادگی و مهمانی ها می باشند که شما با استفاده از چند عدد مواد اولیه اصلی و اضافه کردن چند مواد دیگر می توانید دارای کیکی متفاوت و دلچسب شوید. انواع کیک ها با روشی ساده و مواد اولیه در دسترس قابل تهیه می باشند که از انواع کیک های خانگی خوش بافت می توان به کیک آووکادو، کیک هویج شکلاتی و کیک برگردان شلیل اشاره کرد.

کیک تایلندی خوشمزه

مواد لازم

  • شکر 1 لیوان
  • آرد 150 گرم
  • تخم مرغ 6 عدد + 1 عدد سفیده
  • روغن 1/4 پیمانه
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری پر

کیک تایلندی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه کیک تایلندی ساده با بافتی نرم

ابتدا در سینی کوچک مورد نظر خود کاغذ روغنی پهن کنید. حالا باید فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا در حین تهیه کیک تایلندی گرم شود و زمانی که کیک را در فر قرار دادید به خوبی پف کند. آرد و بکینگ پودر را در کاسه ای 3 بار الک کنید.

در ادامه باید سفیده تخم مرغ و زرده تخم مرغ را جدا کنید و با همزن برقی هم بزنید تا حدی که ظرف را برگرداندید بیرون نریزید. حالا 1/2 شکر را هم بریزید و دوباره مخلوط کنید. کاسه ای دیگر بردارید و نضف لیوان شکر باقی مانده را به همراه زرده ها در کاسه بریزید.

با همزن برقی به مدت 5 دقیقه زرده ها را هم بزنید تا کرمی رنگ و کش دار شود. در ادامه باید پودر کاکائو را به زرده ها اضافه کنید و دوباره 5 دقیقه با همزن برقی هم بزنید. مواد را دور گیرید کنید. پودر نارگیل را هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

زرده ها را به سفیده های تخم مرغ هم زده شده اضافه کنید و با استفاده از لیسک هم بزنید تا پف کیک نخوابد. حالا باید کم کم مخلوط آرد و بکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید مواد را در سینی فر کوچکی کا کاغذ روغنی پهن کردید بریزید.

طرز تهیه کیک تایلندی خوشمزه

کیک را به مدت 35 دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید تا بپزد. پس از پخته شدن کیک را از فر خارج کنید و به 2 قسمت مساوی تقسیم نمایید. روی یک قسمت مربا و خامه دلخواه را بریزید و لایه دیگر را بر روی خامه و مربا بگذارید. کیک را به صورت مثلثی برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان