حجت‌الاسلام اعرافی:

واقع‌نگری و تفکر عمیق فلسفی، قرآن را از دیگر کتب آسمانی متمایز کرده است

گروه حوزه‌های علمیه: آنچه که قرآن را از دیگر کتب الهی متمایز کرده، این است که قرآن کتابی واقع‌نگر، دارای تفکر عمیق فلسفی و در عین حال در بردارنده وقایع حکمت‌آموز تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی 5 خرداد در همایش رونمایی از 300 اثر از منشورات المصطفی(ص) گفت: المصطفی(ص) رسالت‎های سترگی را در این عالم دنبال می‎کند که علاوه بر تولید علم، باید در حوزه نشر فعال باشد.
وی افزود: این همه تلاش و اینک انتشار این آثار بخش کوچکی از ماموریت المصطفی(ص) است؛ اگر نگاهی واقع بینانه‎تر به این حوزه‎ها داشته باشیم، باید بگوییم که این میزان کار در مقابل حجم عظیم مخاطبان ما در سطح جهان با گستره زبانی وسیع کار اندکی است.
اعرافی بیان کرد: تالیف و نشر باید با توجه به ظرفیت و اهمیت موقعیت زمانی و مکانی و مخاطبان آن حوزه باشد؛ در این راه باید با نقشه‌ راه جامع و طرح مشخص در حوزه نشر و تالیف حرکت کنیم.
رئیس جامعه‎المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در عرصه نشر بین‎المللی مورد نیاز است، توجه به شبکه‌سازی تولید و نشر در داخل و خارج، ایجاد بانک اطلاعات الگودهی در حوزه نشر و اولویت‌دهی در حوزه متون درسی است.
وی گفت: در عرصه توزیع و تولید باید نگاه بسیار جامع و سنجیده‎ای وجود داشته باشد؛ محور ما بیشتر طلاب و محققان غیرایرانی هستند که در کنار اساتید ایرانی در این راه حرکت فعال دارند.
اعرافی یادآورشد: شاخص‌سازی و الگودهی جذابیت شکلی و محتوایی و ویرایشی در کنار حمایت از نشریات و آثار پژوهشی از مهم‌ترین سیاست‌های المصطفی در حوزه نشر است.
وی با اشاره به مبعث پیامبر اسلام، گفت: در روز مبعث بزرگترین پیام الهی به بشریت رسید که فرستنده پیام خداوند متعال و دریافت کننده پیام، فخر عالم امکان و پیام بالاترین پیامی است که خداوند به سوی بشر فرستاده که همان قرآن کریم است؛ خداوند با اسلام ظرفیت بشر را با مدل قرآنی و نبوی به بالاترین سطح رساند.
رئیس جامعه‎المصطفی(ص) اظهار کرد: آنچه که قرآن را از دیگر کتب الهی مجزا کرده است این است که قرآن کتابی واقع‌نگر، دارای تفکر عمیق فلسفی و در عین حال در بردارنده وقایع حکمت‌آموز تاریخی است.
وی با ذکر این مطلب که قرآن دارای نگاه فلسفی و عقلانی و در عین حال تجربی و علمی و حسی است، گفت: در واقع جهت‌گیری آیات قرآن براساس یک زندگی ناب همراه با ارزش‌های اخلاقی و الهی است که در زندگی پیامبر اکرم و پیام قرآنی متجلی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر