کدام پیاز نیترات بیشتری دارد؟ همه چیز در انتخاب پیاز

پیازهایی که گردن کلفت‌تری دارند، حاوی نیترات بیشتری هستند. مطالعات نشان می‌دهد که پیازهای جوانه زده با گردن‌های ضخیم معمولا در معرض کود بیشتری قرار گرفته‌اند. از همین رو بهتر است در زمان خرید بیشتر به دنبال پیازهایی باشید که گردن نازک‌تری دارند.

نیترات یک ماده سمی است که مصرف آن در غلظت بالا موجب بروز حساسیت و افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، موجب افزایش مقدار نیترات در سبزیجاتی مثل پیاز می‌شود. از آن جایی که نظارت دقیقی بر میزان استفاده از کود و سموم شیمیایی وجود ندارد، امروزه اکثر کشاورزان از مقدار کود و سموم بیشتری استفاده می‌کنند.

به گزارش اکالا، از طرف دیگر کهنه شدن پیاز و همچنین رنگ آن نیز بر کیفیت، طعم و موارد مصرف آن موثر است. در ادامه این بخش به نکاتی مهم در مورد انتخاب پیاز اشاره شده است.

1- پیازهای گردن نازک را خریداری کنید

پیازهایی که گردن کلفت‌تری دارند، حاوی نیترات بیشتری هستند. مطالعات نشان می‌دهد که پیازهای جوانه زده با گردن‌های ضخیم معمولا در معرض کود بیشتری قرار گرفته‌اند. از همین رو بهتر است در زمان خرید بیشتر به دنبال پیازهایی باشید که گردن نازک‌تری دارند.

2- در زمان خرید پیاز به پوست آن توجه کنید

پیازهایی که پوست براقی دارند، نسب به پیازهایی که پوست آن‌ها کدر است، کیفیت بیشتری دارند. سعی کنید در زمان انتخاب پیاز حتما به براق و کدر شدن پیاز دقت کنید.

3- مراقب جوانه پیاز باشید

در زمان خرید پیاز به هیچ عنوان پیازهای جوانه زده را خریداری نکنید. جوانه زدن پیاز موجب نرم شدن بافت آن می‌شود و کیفیت آن را کاهش می‌دهد.

4- پیاز قرمز خاصیت بیشتری دارد

خواص انواع پیاز با هم متفاوت است و اگر به دنبال پیازی هستید که خواص بیشتری داشته باشد، بهتر است از پیاز قرمز استفاده کنید. در پاسخ به این سوال که پیاز قرمز برای چی خوبه نیز باید بگوییم که می‌توانید از این پیاز به صورت خام یا برای تهیه سالاد و ساندویچ استفاده کنید.

5- به کاربرد انواع پیاز دقت کنید

در پاسخ به این سوال که پیاز قرمز بهتر است یا پیاز سفید یا زرد باید بگوییم که هر نوع پیاز کاربرد متفاوتی دارد. برخی از پیازها برای مصرف خام مناسب هستند و برخی دیگر برای سرخ کردن و پخت و پز گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

  • به طور کلی پیاز زرد طعم تند و تیزی دارد و برای پخت و پز مناسب‌تر است.
  • پیاز شیرین یا ویدالیا که پوست کم رنگ و ماتی دارد، برای تهیه پیاز سوخاری، سالاد و پیاز داغ مناسب‌تر است.
  • پیاز قرمز بیشتر برای مصرف به صورت خام و برای تهیه سالاد و ساندویچ استفاده می‌شود.
  • پیاز سفید نیز به خاطر طعم ملایم‌تری که دارد، برای درست کردن انواع خورشت و سس مناسب است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان