انتشار کتاب روایت ۳۵ سال از خاطرات گالری گلستان

کتاب «گالری گلستان» همزمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره ۳۴» رونمایی خواهد شد. این کتاب نگاهی به ۳۵ سال فعالیت گالری گلستان دارد.

کتاب «گالری گلستان» همزمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره 34» رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «گالری گلستان» همزمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره 34» رونمایی خواهد شد. این کتاب نگاهی به 35 سال فعالیت گالری گلستان دارد. 

آیین رونمایی کتاب «گالری گلستان» و گشایش نمایشگاه «دروس، شماره34» با تمرکز بر 35 سال فعالیت لیلی گلستان در کسوت گالری‌دار و به بهانه‌ی هشتاد سالگی او برپا خواهد شد.

«گالری گلستان» با نوشته‌ای از عباس کیارستمی آغاز می‌شود. «یادتان هست لیلی گلستان پیش از اینکه گالری‌دار باشد، کتابدار بود. همان روزها بود که عکس‌های مرا دید و پیشنهاد چاپ، تکثیر و نمایش آن‌ها را داد بی‌آن که گالری داشته باشد.

به نظرم همین پیشنهاد را عینا به مشتریان کتابفروشی‌اش داد و به آن‌ها هم توصیه کرد از این پس به جای خرید کتاب، مشتری آثار هنری‌اش باشند. 18 ـ 19 سال پیش عکس‌های من برای اولین بار روی دیوار گالری گلستان بالا رفت و امروز که من برای خودم یک عکاس حرفه‌ای شده‌ام باید این را مدیون او بدانم و خوب و بد عکس‌هایم را به گردن او بی‌اندازم.»
 
در کتاب «گالری گلستان» پس از این یادداشت، گلستان درباره کودکی، خانواده و تحصیل در ایران و فرانسه تا سال‌های کار در تلوزیون ملی، ترجمه کتاب‌ها، کار در دفتر مخصوص و در نهایت تاسیس کتابفروشی و گالری گلستان با آرش تنهایی گفت‌وگو کرده است. 

بخش دیگری از کتاب سال‌شمار تمام هنرمندانی است که در گالری گلستان نمایشگاه برگزار کرده‌اند. این سال‌شمار در کنار گزیده‌ای از آثار بیش از 100 هنرمند این گالری و یادداشت‌هایی درباره‌ی آن‌هاست.

کتاب «گالری گلستان» در قطع رحلی و تمام رنگی در 360 صفحه با جلد سخت و طراحی و چاپ چشم‌نواز از نشر گهگاه و منتشر شده است.

آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره34» و رونمایی کتاب «گالری گلستان» به بهانه‌ هشتاد سالگی لیلی گلستان روز جمعه، 12 مرداد در گالری آرتیبیشن برگزار خواهد شد.

انتشار کتاب روایت 35 سال از خاطرات گالری گلستان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان