طرز تهیه سس عسل خوش طعم و متفاوت

سس عسل یکی از سس های متفاوت می باشد که مخصوص انواع سالاد و یا غذاهایی می باشد که در تهیه آن ها از مرغ و یا گوشت استفاده شده. روش تهیه این سس بسیار راحت بوده و زمان زیادی نمی بر د.

طرز تهیه سس عسل خوش طعم و متفاوت

همانطور که می دانید سس ها یکی از مهم ترین و محبوب ترین طعم دهنده های غذا و یا حتی پنکیک ساده و دیگر پنکیک ها می باشند. سس عسل، سسی است که با استفاده از عسل و چند مواد اولیه دیگر تهیه می شود که از این سس متفاوت و سالم با طعم دهندگی قوی می توان در تهیه انواع سالاد های متنوع، مرغ سوخاری و یا حتی استیک گوشت استفاده کرد. طرز تهیه سس عسل در ادامه مطلب قرار دارد.

سس ایتالیایی، سس آیولی و دیپ سبزیجات از جمله سس های پرکاربردی می باشند که علاوه بر استفاده در سالاد ها در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و یا انواع غذا با سیب زمینی هم مورد استفاده قرار می گیرد. با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توانید به دستور تهیه سس ها دسترسی پیدا کنید. انواع سس به مدت چند هفته در یخچال درون ظرف در بسته و درون یخچال با دمای مناسب قابل نگهداری می باشند. بهتر است قبل از استفاده سس را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سپس سرو کنید.

سس عسل سالم

مواد لازم

  • عسل 200 گرم
  • روغن زیتون 1/2 فنجان
  • سرکه 1/2 فنجان
  • پیاز 1 عدد ریز
  • فلفل سبز 1 عدد کوچک
  • دانه کرفس 2 قاشق سوپ خوری
  • نمک به مقدار کم

سس عسل خانگی

طرز تهیه سس عسل کلاسیک

ابتدا برای تهیه این سس ساده باید پیاز کوچک را بردارید و پوست بگیرید. پس از این که پیاز پوست گرفته شد با استفاده از جاقو به صورت خیلی ریز خرد کنید که البته می توان درشت هم خرد کرد. حالا باید به سراغ فلفل سبز بروید و سر ته آن را جدا کنید.

در ادامه باید فلفل سبز را هم ریز کنید و دقت داشته باشید که فلفل سبز باید حدود 1 قاشق سوپ خوری شود و پیاز کوچک هم حدود 1 قاشق سوپ خوری شود. حالا تمامی مواد را کنار هم حاضر و آماده قرار دهید. برای مخلوط کردن بهتر است از غذاسار استفاده شود.

طرز تهیه سس عسل کلاسیک

تمامی مواد گفته شده را به همراه پیاز و فلفل سبز درون غذاسار بریزید و تا حدی که سس یک دست به دست آوزرید مخلوط کنید. سپس می توان سس را در ظرفی در بسته ریخت و در یخچال قرار داد تا خنک شود. زمانی که سس خنک شد می توانید آن را به همراه انواع غذاها مانند مرغ سوخاری و یا حتی استیک گوشت سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر