سفر به نئوم عربستان با کشتی‌های پرنده سوئدی (+ عکس)

عربستان هشت فروند کشتی پرنده سوئدی P-۱۲ candela را برای شهر رویایی خود، نئوم سفارش داده است.

 عربستان سعودی هشت فروند از P-12 Candela، اولین کشتی هیدروفویل برقی جهان را برای سرویس دهی به شبکه آب در نئوم - شهری پایدار و عظیم که این کشور خلیج فارس در شمال غربی خود می‌سازد، سفارش داده است.

این سفارش بزرگترین سفارش برای شرکت مستقر در استکهلم است که کشتی‌های پرنده می‌سازد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، کشتی Candela P-12 که سال گذشته راه اندازی شد، قرار است در پاییز 2024 در حمل و نقل عمومی استکهلم مورد استفاده قرار گیرد.

این کشتی با پرواز روی امواج از طریق بال‌های زیر آبی یا هیدروفویل‌ها، 80 درصد انرژی کمتری نسبت به کشتی‌های معمولی مصرف می‌کند.

کشتی Candela P-12 با سرعت 25 گره دریایی و بیش از دو ساعت استقامت، در حال حاضر سریع‌ترین و دوربردترین کشتی برقی مسافربری جهان است.

گوستاو هاسلسکوگ، مدیر عامل و بنیانگذارشرکت Candela می‌گوید: P-12 برای ایجاد سیستم های حمل و نقل آب با انتشار کربن صفر طراحی شده است و پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به رفت و آمدهای آبی سنتی دارد.

به گفته وی، برخلاف سیستم‌های قدیمی با کشتی‌های معمولی بزرگ، کند و پر مصرف، Candela P-12 یک واحد کوچک‌تر و سریع‌تر است که امکان خروج‌های مکرر و سفرهای سریع‌تری را برای مسافران فراهم می‌کند. همه مایحتاج و خدمات روزانه فقط یک رفت و آمد کوتاه با قایق خواهد بود.

در همین حال، P-12 همچنین با سیستم کنترل دیجیتال خود که با تنظیم زاویه حمله هیدروفویل ها، کشتی را 100 بار در ثانیه متعادل می‌کند، سطح راحتی را افزایش می دهد و آن را حتی در باد و امواج، پایدار نگه می‌دارد.

این کشتی بین 20 تا 30 نفر ظرفیت دارد.

سفر به نئوم عربستان با کشتی‌های پرنده سوئدی + عکس

موتورهای برقی Candela C-POD که به صورت غلاف زیر آب قرار گرفته اند، فوق العاده بی صدا هستند و حداقل مزاحمت را برای حیات وحش دریایی ایجاد می‌کنند.

هاسلسکوگ در این باره گفت: ما بسیار مفتخریم که سیستم کشتی را با در نظر گرفتن مسافران و محیط زیست طراحی کرده ایم. زمان انتظار کوتاه، اتصالات سریع و تجربه ای بسیار لذت بخش بدون آسیب رساندن به محیط با بیدار شدن، انتشار گازهای گلخانه‌ای و سر و صدا، نحوه سفر ما را متحول خواهد کرد.

اولین دسته از هشت فروند کشتی که قرار است در دریای سرخ مستقر شوند، در سال 2025 و اوایل سال 2026 تحویل داده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان