سنگ ماهی؛ سمی ترین ماهی جهان(+فیلم و عکس)

به رغم اندازه ای بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر، سمی که سنگ ماهی تولید می کند از قوی ترین سموم در جهان است و نه تنها برای حیوانات دریایی بلکه برای انسان نیز مرگبار است.

عصر ایران - سنگ ماهی به عنوان سمی ترین ماهی در اقیانوس ها شناخه می شود. این ماهی توانایی تولید سمی مرگبار برای انسان را دارد. سنگ ماهی از استادان استتار نیز محسوب می شود و می تواند به خوبی در محیط اطراف خود پنهان شود. در ادامه چند حقیقت جالب توجه درباره این ماهی مرگبار ارائه شده است.

سنگ ماهی سمی ترین ماهی جهان است

در دنیای زیر آب، نیازی نیست بزرگترین موجود باشید تا بزرگترین تهدید محسوب شوید. به رغم اندازه ای بین 30 تا 40 سانتیمتر، سمی که سنگ ماهی تولید می کند از قوی ترین سموم در جهان است و نه تنها برای حیوانات دریایی بلکه برای انسان نیز مرگبار است.

برای بهبودی کامل فردی که توسط سنگ ماهی گزیده شده است، مقدار کافی از پادزهر برای معکوس کردن سریع آثار سم نیاز است. علائم گزش سنگ ماهی با درد و تورم طاقت فرسا آغاز می شود که در صورت عدم درمان به سرعت به فلج، بافت مردگی و حتی نارسایی قلبی تبدیل می شود.

سنگ ماهی؛ سمی ترین ماهی در جهان

سنگ ماهی استاد استتار است

سنگ ماهی ها به طور معمول پوستی قهوه ای یا خاکستری همراه با لکه های قرمز، نارنجی یا زرد دارند. این ماهی توانایی باورنکردنی در ترکیب کردن خود با محیط اطراف دارد. نه تنها تشخیص آنها در این شرایط دشوار است، بلکه به واسطه اندازه، این ماهی ها اغلب با سنگ یا بخشی از یک صخره مرجانی اشتباه گرفته می شوند. این اشتباه به واسطه قدرت استتار سنگ ماهی می تواند پیامدهای تهدید کننده زندگی به همراه داشته باشد.

به عنوان یک قانون، شما نباید حیوانات دریایی را لمس کنید. اما به طور ویژه نباید حیوانات دریایی که می توانند شما را بکشند را لمس کنید.

سنگ ماهی؛ سمی ترین ماهی در جهان

کیسه های سم سنگ ماهی در خارهای باله پشتی قرار دارند

سنگ ماهی دارای 13 خار تیز در امتداد باله پشتی خود است که هر کدام دارای دو غده سم هستند. زمانی که مزاحمتی برای ماهی ایجاد شود یا فردی به اشتباه روی ماهی فشار وارد کند، سم کشنده توسط این غدد ترشح می شود. افزون بر این، سنگ ماهی دارای دو خار لگنی و سه خار مقعدی است که زیر پوست ضخیم حیوان پنهان شده اند.

سنگ ماهی؛ سمی ترین ماهی در جهان

سنگ ماهی شکارچی سریعی است

سنگ ماهی می تواند در کمتر از 0.015 ثانیه به طعمه خود حمله کند. شاید تصور کنید به عنوان سمی ترین ماهی دریا، سنگ ماهی با استفاده از سم موجود در خارهای خود شکار می کند، اما این گونه نیست؛ آنها طعمه خود را با استفاده از سرعت بالا شکار می کنند. سنگ ماهی خود را در شن پنهان می کند و صبورانه منتطر می ماند تا طعمه به سمت آن نزدیک شود و سپس قربانی ناآگاه را در کسری از ثانیه می بلعد. به رغم سرعت بالا در شکار، سنگ ماهی به طور معمول شناگر بسیار کندی است.

سنگ ماهی می تواند تا 24 ساعت بیرون از آب زنده بماند

برخلاف بسیاری از گونه های ماهی، سنگ ماهی قادر است تا یک شبانه روز کامل را بیرون از آب سپری کند. این یک ویژگی غیرمعمول در قلمرو حیوانات اعماق دریا است. به همین دلیل باید هنگام راه رفتن در منطاق ساحلی اقیانوس های هند و آرام احتیاط بیشتری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان