طرز تهیه کتلت سوخاری خوشمزه و ایده آل

برآب داشتم یک کوک ویژه با طعم و بافت عالی می توانید در این بخش با طرز تهیه کتلت سوخاری همراه ما باشید. این‌ کتلت برای وعده شام نیز گزینه عالی است.

طرز تهیه کتلت سوخاری خوشمزه و ایده آل

اگر می‌ خواهید دستورهای متنوع غذایی را داشته باشید، در آرگا همراه ما بوده و با طرز تهیه کتلت سوخاری و انواع کتلت‌ های خانگی آشنا شوید.

برای داشتن یک غذای ویژه و متنوع می‌ توانید در این بخش همراه ما بوده و نحوه تهیه کتلت های خانگی را بخوانید. طرز تهیه کتلت دانمارکی و کتلت ماهی با رسپی های ویژه در این بخش قرار داده شده است.

دستور تهیه کتلت سوخاری

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: 1 عدد
  • آرد سوخاری: به میران لازم
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • گوشت: 100 گرم
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میران لازم

طرز تهیه کتلت سوخاری:

این کتلت بسیار ترد و ویژه بوده و می‌ توانید برای میان وعده‌ های مختلف و شام نیز آن را تهیه کرده و نوش جان کنید. برای داشتن این کتلت ویژه خانگی ابتدا ابتدا پیازها را رنده کرده آب آن را بگیرید و در مرحله بعدی سیب زمینی‌ های رنده شده را که آب آن را به خوبی گرفته‌ اید به مواد پیاز اضافه کنید.

مواد لازم کتلت سوخاری

در این بخش سیر را نیز رنده کرده و به مواد سیب زمینی اضافه نمایید. شما می‌ توانید برای این کتلت از گوشت مرغ و یا گوشت گوسفندی استفاده کنید. گوشت چرخ شده گوسفندی را به مواد کوکوی خود اضافه کرده و در مرحله بعدی به سراغ اضافه کردن ادویه‌ ها بروید.

برای اینکه مواد گوجه شما منسجم شده و بافت بهتری داشته باشد، آن مقداری آرد سوخاری تازه اضافه کنید. شما می‌ توانید این آرد را به صورت دست ساز در خانه نیز تهیه کنید. همچنین می‌ توانید آرد سوخاری را به صورت آماده از بیرون تهیه نمایید. مقداری ادویه فلفل زردچوبه و نمک به مواد افزوده مواد را به خوبی ورز داده تا منسجم شود. به مدت 5 دقیقه مواد را ورز داده و روی آن سلفون کشیده و درون یخچال قرار دهید.

بعد از اینکه مواد کوکو منسجم شد و مزه‌دار شده است، می‌ توان آن را از یخچال خارج کرده به اندازه یک گردو از مواد برداشته و درون تخم مرغ هم زده شده بغلتانید. در مرحله بعدی باید کوکوها را درون آرد گندم یا آرد سوخاری غلطانده و دو مرتبه این کار را تکرار کنید.

طرز تهیه کتلت سوخاری

کوکوها را درون قابلمه‌ ای با مقداری روغن داغ شده سرخ کرده تا کوکوها پخته شود. زیر حرارت را کم کرده تا کوکوها به خوبی نرم شود. در مرحله بعد کوکو را از درون تابه برداشته روی پارچه قرار داده تا روغن اضافی آن کشیده شود.

در کنار این کوکو می‌ توانید از انواع سبزیجات و گوجه سرخ شده نیز استفاده کنید. این نوع کوکو ویژه خانگی با طعم و پخت عالی را می توانید در این بخس تجربه کنید. این نوع کوکوی ویژه برای وعده های مختلف غذایی نیی عالی بوده و می توانید در کنار نان سنگک و سبزی نیز سرو کنید. شما می توانید از ادویه های مخصوص و سبزی های معطر نیز در این نوع کوکو استفاده کرده که بسیار فوق العاده و خوشمزه است.

اگر می خواهید این کوکو بافتی ترد و سوخاری داشته باشد، حتما باید از ارد سوخاری استفاده نمایید. همچنین افزودن مقداری آرد درون مواد نیز باعث شده تا بافت آن بهتر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان