طرز تهیه کوفته بلغاری غذایی خوشمزه و متفاوت

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه کوفته بلغاری ویژه آشنا شوید. این کوفته با گوشت چرخی و گردو تهیه می شود.

طرز تهیه کوفته بلغاری غذایی خوشمزه و متفاوت

اگر به دنبال یک غذای متنوع و خوشمزه هستید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کوفته بلغاری ویژه آشنا شوید. این کوفته متنوع برای شام و وعده ناهار گزینه مناسبی است.

برای داشتن انواع از کوفته‌ های خانگی با طعم‌ های فوق العاده و ویژه می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه کوفته کاری و کوفته سماق با یک دستور را در لینک مطالعه کنید.

کوفته بلغاری

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ کرده: 250 گرم
  • مرزه و ترخون: به میزان لازم
  • سیر: 2 حبه
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه و آبغوره: به میزان لازم
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • رب: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته بلغاری:

برای آماده کردن این کوفته ویژه خانگی باید ابتدا گوشت، سیر، ترخون، مرزه، فلفل، نمک و زردچوبه را با یکدیگر ترکیب کنید‌. مواد را ورز داده و زمان دهید تا به خوبی مزه دار شود. مواد را باید به اندازه یک گلوله برداشته و کنار گذاشته تا مواد شما منسجم شود‌.

مواد لازم کوفته بلغاری

در ادامه باید یک پیاز را نگینی برش زده و درون تابه ریخته و با روغن هم بزنید. به آن مقداری فلفل و زردچوبه اضافه کرده و مقداری گوجه را خرد کرده و رنده کنید در ادامه باید به مواد پیاز افزوده و کمی تفت دهید تا گوجه ها کمی نرم شود.

در ادامه فلفل دلمه ای را نگینی کرده و درون تابه تفت داده تا کمی نرم شود. مقداری آب جوش روی مواد ریخته و درب تابه را قرار داده تا کمی رب و سس شما غلیظ شود. در ادامه نیز کوفته های گوشتی را درون تابه ای دیگر سرخ کرده و درون مواد سس بیاندازید.

به مواد مقداری نمک اضافه کرده و در صورت دلخواه کمی آب غوره به مواد بزنید. در ادامه سیب زمینی را برش زده و درون تابه ای کمی سرخ کنید.

کمی مواد را روی حرارت ملایم قرار داده تا کمی جا افتاده شود. در ادامه می توانید این کوفته ویژه را در کنار پلو نیز سرو کنید. شما می توانید این کوفته را به همراه نان سنگک هم سرو نمایید.

طرز تهیه کوفته بلغاری

شما می توانید از ادویه های دلخواه خود در این کوفته ویژه نیز استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری پودر پاپریکا تازه و فلفل تند در این مواد استفاده نمایید. بهتر است در این کوفته ادویه بیشتری افزوده تا طعم و عطر آن بهتر شود.

شما می توانید گردو پوست کنده شده را درون کوفته ها قرار داده تا طعم و مزه بهتری داشته باشد همچنین می توانید از مقداری گردو آسیاب شده نیز درون مواد بریزید. در این مرحله از طرز تهیه کوفته بلغاری باید کوفته ها را درون ظرفی ریخته و روی آن را با مقداری گردو و سبزی معطر نیز تزیین کنید.

این کوفته ویژه و خوشمزه را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز تهیه کرده و نوش جان کنید. این کوفته ویژه طعم عالی داشته و در کنار نان و رنج نیز عالی می شود. شما می توانید از سبزی تازه و معطر نیز در این غذا استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان