۵ فاکتور اساسی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید!

اگر صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید دفتر کارتان را تجهیز کنید یا مسئولیت تهیه و خرید تجهیزات یک شرکت با شماست، یکی از مهمترین موارد خرید برای هر نوع کسب و کار، انتخاب و تهیه ی مبلمان اداری است. از مهم ترین فاکتورهای یک محیط کاری ایده آل، داشتن مبلمان اداری استاندارد است؛ زیرا این انتخاب صحیح و هدفمند منجر به افزایش کارایی کارکنان، بهبود سلامت آن ها و ارتقا و سودآوری سازمان می شود. هنگامی که برای تهیه مبلمان اداری اقدام می کنید، با انبوهی از مدل ها، ابعاد و برندها مواجه می شوید و ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه می توان بهترین انتخاب را داشت؟ نگران نباشید! در این مقاله، قصد داریم 5 فاکتور اساسی را هنگام خرید انواع مبلمان اداری باید به آن ها توجه کنید، به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

5 فاکتور اساسی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید!

راهنمای خرید مبلمان اداری؛ 5 نکته طلایی برای انتخابی هوشمندانه!

اگر کار شما به گونه ای است که در آن افراد ساعت های طولانی را در محیط کار و پشت میز سپری می کنند، باید بدانید که محیط کار خانه ی دوم آن ها محسوب می شود و مبلمان اداری به عنوان عضو جدایی ناپذیر از فضای کاری، نقش اساسی در سلامتی، روحیه و بهره‎وری همه ی کارکنان دارد. 5 فاکتور مهم زیر در انتخاب بهترین مبلمان اداری به شما کمک می کند تا خریدی متناسب با نیازهای شغلی خود داشته باشید:

1. طراحی و سبک مبلمان اداری متناسب با فضای شغلی باشد.

در هنگام ورود به یک محیط کاری، وجود مبلمان اداری زیبا و شیک از اولین مواردی است که بسیار جلب توجه می کند. طراحی و استایل این مبلمان باید با نوع کار و فضای محیط سازگار باشد؛ در واقع سبک مبلمان اداری می تواند بازتابی از هویت شغلی شما باشد. انتخاب مبلمان با طراحی و استایل مناسب، نه تنها بر انرژی کارمندان و تقویت روحیه ی آن ها تاثیر مثبت می گذارد، بلکه مراجعین نیز با دیدن نظم و هماهنگی محیط کار، از شما حس حرفه ای بودن می گیرند.

به طور معمول در میان سبک های مختلف، مبلمان اداری مدرن و کلاسیک از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. سبک کلاسیک که در آن اغلب از چوب های منبت کاری و چرم طبیعی استفاده می شود، نماد اصالت است و حس رسمی بودن در محیط کار را القا می کند. درحالی که، سبک مدرن با استفاده از فرم های ساده در طراحی و رنگ های خنثی یا روشن و متریال صنعتی، فلز و شیشه برای محیط های پویا، استارتاپ ها و شرکت های کوچک مناسب تر است.

2. مبلمان اداری باید راحت و ارگونومیک باشد.

از آنجایی که کارمندان روزانه بیش از 8 ساعت را در محیط کار سپری می کنند، راحتی و استاندارد بودن مبلمان اداری بسیار مهم است؛ زیرا مبلمان اداری ارگونومیک، با کاهش خستگی و فشار ناشی از نشستن طولانی مدت، باعث افزایش تمرکز و کارایی کارمندان شده و از مواجه شدن آن ها با مشکلات جسمانی نظیر کمردرد، گردن درد و آسیب ستون فقرات جلوگیری می کند. بی توجهی به تهیه مبلمان اداری ارگونومیک برای کارمندان، هزینه های مستقیم و غیرمستقیم زیادی را درپی دارد؛ از هزینه ی درمان کارمندان، غیبت آن ها از کار و کندشدن روند انجام کار تا جایگزینی فرد جدید و کاهش سودآوری، همگی میتوانند ضربه های زیادی به کسب وکار شما وارد کنند.

مبلمان اداری با طراحی استاندارد، دارای ویژگی های مختلفی هستند؛ برای نمونه صندلی های اداری با امکاناتی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم تکیه گاه و پشت سر، تنظیم دسته ها و قابلیت چرخش به اطراف می توانند انتخاب های مناسبی باشند. همچنین، میزهای اداری نیز باید امکان تنظیم ارتفاع داشته باشند تا کارکنان بتوانند آن را براساس قد و سایز بدن خود تنظیم کنند.

5 فاکتور اساسی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید!

3. مبلمان اداری باکیفیت، سا ل ها همراهتان خواهد بود.

خرید مبلمان اداری باکیفیت و مرغوب یک هزینه ی اضافه برای کسب وکار شما نیست؛ بلکه یک سرمایه گذاری بلندمدت است که می تواند شما را سال ها از پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری یا تعویض در امان نگه دارد. همان طور که در خرید به ظاهر و زیبایی مبلمان توجه می کنید، کیفیت و دوام آن را نیز باید مد نظر قرار دهید. مبلمان باکیفیت از مواد درجه یک و با رعایت اصول علمی ساخته می شوند؛ بنابراین طول عمر و مقاومت بیشتری دارند و به سرعت دچار سایش و پارگی نمی شوند. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، مبلمان اداری باکیفیت را باید از فروشگاه ها و برندهای معتبری همچون namadstore.com تهیه کنید تا از خرید خود آسوده خاطر باشید.

4. قبل از خرید ابعاد محیط کار را اندازه بگیرید.

توجه به ابعاد و اندازه ی فضای کاری موجود، در انتخاب صحیح مبلمان اداری بسیار تاثیرگذار است. انتخاب مبلمان متناسب با ابعاد فضای کار، باعث می شود محیط کار منظم و مرتب به نظر برسد؛ زیرا از یک سو مبلمان بزرگ در محیط کوچک علاوه بر ایجاد حس شلوغی و بی نظمی، تردد کارکنان و مراجعین را دچار اختلال می کند و از سوی دیگر، قراردادن مبلمان کوچک در فضای بزرگ منجر می شود فضای کار خالی و بی روح به چشم بیاید.

در یک خرید هدفمند، در کنار توجه به ابعاد، کیفیت و راحتی؛ درنظرگرفتن مبلمانی که قابلیت انعطاف پذیری و سهولت در جابه‎جایی برای تغییرات احتمالی در آینده را دارد، بسیار بااهمیت است.

5 فاکتور اساسی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید!

5. برای یک خرید خوب، بودجه مناسبی درنظر بگیرید.

قبل از انتخاب مبلمان، بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید تا بتوانید براساس آن بهترین تصمیم را بگیرید. ایجاد توازن بین قیمت و کیفیت در این امر بسیار حائز اهمیت است. اگرچه خرید مبلمان اداری در ابتدا نیاز به بودجه قابل توجهی دارد، اما انتخاب یک مبلمان بی کیفیت به دلیل قیمت ارزان و صرفه جویی در هزینه ها، می تواند با گذشت زمان مخارج بیشتری نسبت به خرید مبلمان باکیفیت و قیمت بالاتر به سازمان یا اداره تحمیل کند.

اگر بودجه زیادی ندارید می توانید به جای مبلمان اداری لوکس و گران قیمت، مبلمان های مینیمال, ساده و درعین حال باکیفیت را که برای انواع محیط های اداری مناسب هستند، انتخاب کنید.

خرید مبلمان اداری، سرمایه گذاری روی آینده کسب وکار

در این مقاله با بررسی فاکتورهای مهم در خرید مبلمان اداری، به اهمیت یک انتخاب آگاهانه پی بردید. با درنظرگرفتن نکات گفته شده می توانید مبلمانی را تهیه کنید که نه تنها از لحاظ کیفیت و راحتی برای شما بهترین انتخاب باشد، بلکه از نظر ظاهری نیز جذاب و حرفه ای به نظر بیاید. هماهنگی مبلمان با ابعاد محیط کار و نوع شغل، نشانه ی توجه شما به جزئیات تاثیرگذار است. علاو بر این ها، انتخاب آگاهانه مبلمان اداری با جلوگیری از آسیب دیدگی جسمانی کارمندان، به افزایش بهره وری آن ها و موفقیت کسب وکار شما کمک می کند.

بنابراین با یک انتخاب هوشمندانه، محیطی زیبا، پویا و منطبق با هویت شغلی خود ایجاد کنید که برای کارمندان ارزش آفرین و برای مراجعین تاثیرگذار باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان