طرز تهیه کوفته حسن پاشا به سبک آشپزهای ترکیه ای

ما در این مطلب طرز تهیه کوفته حسن پاشا که یک غذای ترکی است و به راحتی درست می شود و با ذائقه ما ایرانی ها همخوانی دارد را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوفته حسن پاشا به سبک آشپزهای ترکیه ای

یکی از غذا های خوشمزه ترکیه ای که بسیار با ذائقه ما ایرانی ها سازگار بوده و طرز تهیه راحتی داشته و بسیار خوشمزه است و برای وعده غذایی ناهار بسیار مناسب است کوفته حسن پاشا ترکی است که با گوشت چرخ کرده درست شده و داخل آن پوره سیب زمینی می ریزند و در فر می پرند. در ادامه به طرز تهیه کوفته حسن پاشا خواهیم پرداخت.

طرز تهیه کوفته حسن پاشا

کوفته حسن پاشا یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ترکیه ای است که توسط شخصی به نام حسن پاشا ابداع شده است.

کوفته با پوره سیب زمینی

مواد لازم برای 4 نفر

  • گوشت گوساله : 500 گرم
  • پیاز : 1 عدد متوسط
  • پودر سوخاری یا پودر نان خشک :  3 قاشق غذا خوری
  • سیب زمینی : 5 عدد متوسط
  • شیر : 1 لیوان
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • جعفری : 1 دسته کوچک
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری
  • نمک : 1 قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه : 1 قاشق غذا خوری
  • زیره : 1 قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا : به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه کوفته حسن پاشا در ابتدای کار سبزی جعفری را می شوییم سپس آبکش می کنیم تا آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه روی تخته گوشت قرار می دهیم سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مر حله دوم

حالا گوشت گوساله را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و در کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز رنده شده جعفری و پودر سوخاری را به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس با دست خوب ورز می دهیم تا بافتشان یکدست شود. در ادامه نمک و فلفل سیاه و زیره را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم تا به خورد هم برود و بافت یکدست پیدا کند. در ادامه تخم مرغ را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد مخلوط شده دیگر به دست نچسبد.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را می شوییم سپس درون یک قابلمه مناسب چند لیوان آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به طور کامل بپزد.

خالی کردن داخل گوشت

مرحله ششم

پس از گذشت 1 ساعت سیب زمینی ها کنار می گذاریم تا خنک شود. در این حین شیر را در فضای آشپز خانه قرار می دهیم تا به دمای محیط برسد سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و درون یک ظرف مناسب با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شیر نمک و فلفل سیاه را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت یکدست پیدا کند و به پوره سیب زمینی تبدیل شود. در ادامه پوره سیب زمینی را درون قیف می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم سپس به اندازه یک نارنگی بزرگ از مواد گوشتی برمی داریم و در دست به صورت کاسه که لبه های آن بالاست درست می کنیم. در ادامه پوره سیب زمینی را با قیف وسط گوشت می ریزیم تا پر شود.

مرحله نهم

در این مرحله به مقدار دلخواه پنیر پیتزا روی پوره سیب زمینی می ریزیم. در ادامه کوفته آماده شده را درون سینی قرار می دهیم. به همین صورت تمام مایه کوفته را آماده کرده و درون سینی فر می چینیم.

مرحله دهم

در ادامه برای تهیه سس کوفته حسن پاشا ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم سپس خوب تفت می دهیم تا خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله نصف لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود. فر را روی حرارت 300 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله دوازدهم

وقتی سس به غلظت مناسب رسید حرارت را خاموش می کنیم سپس سس را به لا به لای کوفته های حسن پاشا اضافه می کنیم. در نهایت سینی حاوی کوفته ها را درون فر قرار می دهیم تا بطور کامل بپزد.

اضافه کردن پنیر پیتزا

مرحله سیزدهم

پس از گذشت 25 تا 30 دقیقه کوفته را از فر خارج می کنیم. در ادامه درون ظرف مورد نظر بریزید و به عنوان یک غذای کامل کنار عزیزان میل کنید. نوش جان.

نکته : سایز این کوفته ها سلیقه ای است و می توانیم آن را به سلیقه خود بزرگ یا کوچک تر درست کنیم.

در ادامه با کلیک روی لینک مقابل می توانید طرز تهیه کوفته بلغاری را آموزش ببینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان