حجت‎الاسلام اعرافی:

دائرة‌المعارف اسلامی محیط زیست تدوین شود

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس جامعة المصطفی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و تاثیر آن بر جوامع بشری، خواستار تدوین دائرة المعارف محیط زیست با رویکرد اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، 23 مرداد در نشستی با مدیرکل محیط زیست استان قم، گفت: رسیدگی به مسائل محیط زیست، به تشکیل شورا و کارگروهی ویژه نیاز دارد، زیرا وجود آلودگی‎های زیست محیطی، زیرساخت‌های زندگی سالم را از بین می‌برد.

وی با تأکید بر لزوم تدوین نقشه راه درست برای حل مشکلات زیست‌محیطی، آمادگی جامعه‌المصطفی را برای همکاری در حل این مشکلات اعلام کرد و گفت: نهادهایی مانند حوزه علمیه، جامعه‌المصطفی، دفتر تبلیغات، سازمان محیط زیست، استانداری‎ها و برخی دانشگاه‌های کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر، به راهکارهای خوبی در این زمینه دست یابند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تلاش برای راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست را مؤثر خواند و تصریح کرد: تبیین دیدگاه اسلام درباره محیط زیست، تدوین دایرةالمعارف محیط زیست با رویکرد اسلامی و بومی و طراحی رشته‌های تخصصی در این زمینه، از دیگر بسترهای فعالیت به شمار می‌رود.

اعرافی همچنین توجه به محیط زیست و مسائل مربوط به آن را بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد: مسئولان باید عزم خویش را جزم نمایند و برای حفظ محیط زیست و بازسازی آن، متناسب‌سازی صنعت با شرایط روز و تقویت و نگه‌داری تالاب‌ها بکوشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر