ماهان شبکه ایرانیان

شعبانی خبر داد:

جمع‌آوری بیش از ۷ هزار اثر دینی طی ۱۶ دوره جشنواره شیخ طوسی

گروه حوزه‌های علمیه: مسؤل دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی از دریافت هفت هزار اثر در طول برگزاری ۱۶ دوره جشنواره شیخ طوسی خبر داد.

اولیاء شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: جشنواره شیخ طوسی تاکنون 16 دوره برگزار شده و فراخوان دوره هفدهم آن نیز آغاز شده است و در حال دریافت آثار هستیم.

وی افزود: این جشنواره همه ساله در دو بخش آثار شامل؛ کتاب و فراخوان مقاله برگزار می‌شود و در دوره هفدهم آن نیز آثار مربوط به سال 92 دریافت خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه بخش نخست جشنواره با موضوعات آزاد و بخش دوم همه ساله در موضوع خاصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جهان اسلام و پدیده تکفیر موضوع هفدهمین دوره این همایش در بخش فراخوان مقاله است.

مسؤل دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی با بیان اینکه موضوع فراخوان مقاله این دوره از جشنواره موضوع همایش دیگری است که با محوریت دو تن از مراجع معظم تقلید برگزار خواهد شد، گفت: به همین دلیل درباره این موضوع در بخش فراخوان مقاله تصمیم‌گیری خواهد شد و در صورت باقی ماندن این موضوع به نحو مقتضی با همایش یادشده همکاری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره شیخ طوسی جشنواره‌ای حوزوی است، عنوان کرد: تاکنون در بیش از 16 دوره برگزاری همایش، هفت هزار اثر شامل مقاله، کتاب، پایان‌نامه و ... به دبیرخانه رسیده است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب موضوعات جشنواره در هر سال بیان کرد: موضوعات جشنواره متناسب با اتفاقات دنیا و جهان اسلام در همان سال انتخاب و توسط شورای سیاستگذاری معاونت پژوهش المصطفی(ص) بررسی و تایید می‌شود.

شعبانی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوعات قرآنی نیز محور جشنواره در برخی سال‌ها بوده است، تصریح کرد: در یکی از دوره‌ها قرآن موضوع محوری بود و در تمامی دوره‌ها نیز موضوعات مختلف با محوریت قرآن و حدیث ارایه می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌نشست‌های جشنواره هفدهم عنوان کرد: سومین پیش نشست تخصصی هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع «نقد اندیشه تکفیر از نگاه قرآن و حدیث» برگزار شد و محوریت مباحث دائرمدار قرآن و حدیث است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان